eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaPrzekładnia koronowa › Re: Przekładnia koronowa
  • X-Received: by 2002:a05:6870:148d:b0:1e9:8db0:383 with SMTP id
    k13-20020a056870148d00b001e98db00383mr5981466oab.1.1698178076819; Tue, 24
    Oct 2023 13:07:56 -0700 (PDT)
    X-Received: by 2002:a05:6870:148d:b0:1e9:8db0:383 with SMTP id
    k13-20020a056870148d00b001e98db00383mr5981466oab.1.1698178076819; Tue, 24
    Oct 2023 13:07:56 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!paganini.bofh.team!weretis.net!feeder8.news.weretis.net!p
    roxad.net!feeder1-2.proxad.net!209.85.160.216.MISMATCH!news-out.google.com!nntp
    .google.com!postnews.google.com!google-groups.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Tue, 24 Oct 2023 13:07:56 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <f...@g...com>
    Injection-Info: google-groups.googlegroups.com; posting-host=194.62.169.80;
    posting-account=s_knbgoAAABnjazG523hnYRJDlH9qW0F
    NNTP-Posting-Host: 194.62.169.80
    References: <f...@g...com>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <0...@g...com>
    Subject: Re: Przekładnia koronowa
    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>
    Injection-Date: Tue, 24 Oct 2023 20:07:57 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:49193
    [ ukryj nagłówki ]

    On Wednesday, 6 September 2023 at 14:53:46 UTC+2, WM wrote:
    > Spotkał ktoś taką przekładnię w praktyce?
    > Czy jest lepsza od przekładni kątowej?
    > https://wiki.freecad.org/FCGear_CrownGear
    >
    > W Wieliczce był kierat typu polskiego, o podobnej zasadzie pracy.
    > https://www.kopalnia.pl/kopalnia-wiedzy/w-dol-i-w-go
    re-transport-pionowy-w-dawnej-kopalni-ebhh
    >

    Ja widziałem, wiele razy. W koreańskich frezarkach. Można w nich przestawić wrzeciono
    z pozycji poziomej do pionowej, a być może i da się zablokować w jakiejś pośredniej
    (skośnej), ale nie miałem potrzeby więc nie drążyłem :-) To są duże frezarki, zawsze
    wyglądały na wiekowe, znaczy swoje przeżyły i kupę żelastwa przerobiły, znaczy
    przekładnia jest trwała. Zdziwiłem się jak ją zobaczyłem, bo na samochodach się nie
    znam, więc raczej czegoś takiego wcześniej nie widziałem poza prymitywnymi kołami
    wiatrakowymi z drewnianymi kołkami, więc po inżyniersku nawet nie podobnymi. A potem
    pomyślałem że to znacznie lepsza konstrukcja od kół stożkowych, bo w ogranicznonej
    przestrzeni obudowy taka przekładnia daje znacznie większą średnicę podziałową, więc
    wychodzą mniejsze siły na zębach.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: