  • 111. Data: 2021-03-29 22:44:52
    Temat: Re: Pytanie NTG niestety - Notebook wielosystemowy.
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 29.03.2021 20:34, Irek.N. wrote:

    > Dlatego u mnie żadne W10 nie ma dostępu do sieci
    A co ma? Tak z czystej, babskiej ciekawości - W7? XP? - nie
    ryzykowałbym, Linuxa nie lubisz...

    --
    Mirek.

  • 112. Data: 2021-03-29 22:51:39
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Grzegorz Niemirowski napisał:

    > Nie potrafi. Pojawiają się karty i tyle, nie mają zawartości. Jeśli więc
    > miałeś cokolwiek aktywnego, np. chat, kalendarz z powiadomieniami, dokument
    > współdzielony, to to nie wznowi pracy samo. Dopiero jak klikniesz w kartę
    > to jest ona ładowana, więc trzeba przelecieć po wszystkich. Przy ładowaniu
    > oczywiście może być konieczne ponowne zalogowanie się.

    Bardzo często tak robię, właściwie przy każdej aktualizacji (a te dość
    często wychodzą). Jeszcze nigdy nie musiałem się ponownie logować po
    restarcie. Niewidoczne (zamknięte) karty faktycznie nie mają zawartości,
    ale póki do nich nie zaglądam, ich treść obchodzi mnie tyle, co stan
    zdrowia kota Schrödingera. Nie musze klikać po wszystkich i otwierać,
    bo przeważnie połowa z nich już dawno przestała mnie obchodzić. Gdybym
    dla kórejś z kart miał szczególne względy i jakiejś samowznowy od niej
    oczekiwał, to bym pewnie nie robił w tym momencie aktualizacji. Ale to
    mi się jeszcze nie zdarzyło.

    --
    Jarek

  • 113. Data: 2021-03-29 22:56:32
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> napisał(a):
> [...]
    > dla kórejś z kart miał szczególne względy i jakiejś samowznowy od niej
    > oczekiwał, to bym pewnie nie robił w tym momencie aktualizacji. Ale to

    To już kwestia sposobu pracy danej osoby. Jedni otwierają coraz to nowe
    karty i mają ich dziesiątki lub więcej, a inni trzymają tylko kilka lub
    kilkanaście z którymi pracują w danej chwili.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 114. Data: 2021-03-29 23:05:15
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > To już kwestia sposobu pracy danej osoby. Jedni otwierają coraz to nowe
    > karty i mają ich dziesiątki lub więcej, a inni trzymają tylko kilka lub
    > kilkanaście z którymi pracują w danej chwili.

    Oraz podejścia do aktualizajci. Ja akurat uważam, że przeglądarkę lepiej
    wcześniej, niż później. Aktualizuje się sama, a ja przy próbie otwarcia
    nowej karty wiem, że to Ten Moment. Żadnej niedogodności nie stwierdziłem.
    Lepsze to (dla mnie) niż aktualizacja przy restarcie (o którym nie wiem,
    że powinienem zrobić).

    --
    Jarek

  • 115. Data: 2021-03-29 23:10:26
    Od: collie <p...@b...pl>

    W poniedziałek, 29.03.2021 o 22:30, Grzegorz Niemirowski napisał:

> [...]
    > jest ona ładowana, więc trzeba przelecieć po wszystkich. Przy ładowaniu
    > oczywiście może być konieczne ponowne zalogowanie się.

    To jest trzecia prawda ks. Tischnera. Firefox zamknięty z 10. kartami,
    otwarty powtórnie przy wyłączonym internecie, pokazuje wszystkie karty
    w takim stanie, w jakim były przy zamknięciu tej przeglądarki.

    --
    Jak ty mnie zaimponowałeś w tej chwili
    (Siara)

  • 116. Data: 2021-03-29 23:31:14
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl>

    Jest Mon, 29 Mar 2021 22:30:57 +0200, Grzegorz Niemirowski pisze:
    > Nie potrafi. Pojawiają się karty i tyle, nie mają zawartości. Jeśli więc
    > miałeś cokolwiek aktywnego, np. chat, kalendarz z powiadomieniami, dokument
    > współdzielony, to to nie wznowi pracy samo.

    Potrafi. Wystarczy pogrzebać w about:config. Jeśli mają wczytywać
    się zwykłe karty: browser.sessionstore.restore_on_demand = false.
    Alternatywnie można po prostu przypiąć kartę i także będzie się
    wczytywała. To także można zmienić:
    browser.sessionstore.restore_pinned_tabs_on_demand.

    > Dopiero jak klikniesz w kartę to
    > jest ona ładowana, więc trzeba przelecieć po wszystkich. Przy ładowaniu
    > oczywiście może być konieczne ponowne zalogowanie się.

    Och, całe szczęście, że tak jest domyślnie. Dawno temu ta opcja była
    wyłączona. Jeśli się popłynęło na nie swojej przeglądarce z kartami, to
    potem start bywał bolesny... :)

    k.

  • 117. Data: 2021-03-30 00:34:24
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 29 Mar 2021 22:11:57 +0200, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > No więc właśnie. Twórcom Windows zapewne trudno było sobie
    > wyobrazić,

    No właśnie, pytanie fundamentalne. Czy oni faktycznie byli tak
    hermetycznie odseparowani od rzeczywistości Unices, że nie mieli
    szans tego poznać czy po prostu z zimnego wyrachowania to ignorowali?
    Cofnijmy się do połowy lat 90: zmiana konfiguracji: Windows:
    konieczny reboot, Linux:
    reaload usługi/daemona (user pracujący zdalnie nawet nie zauważy).
    Zmiana w sterownikach: w Windows: reboot, Linux:
    rmmod-insmod/modprobe (zdalny user nawet nie zauważy).
    Popsuty ram między 0xdeadbeef-0xdfffffff: Windows: ??? (da się
    uruchomić?), Linux: odpowiedni boot arg wykluczajacy popsuty region.
    O zaletach VFS, mount pointach, symlinkach, free-ram-cache (to był
    dopiero mind blowing, po co wolny ram ma leżeć odłogiem jak może być
    buforem dyskowym) już nie wspominając.

    --
    Marek

  • 118. Data: 2021-03-30 00:49:27
    Od: Silver Dream ! <s...@n...net>

    On 29.03.2021 11:55, Marek wrote:

    > Zakładam, że dostarczyciel usługi w chmurze ma na backendzie redundancję
    > i nie muszę się przejmować rodzajem nośnika.

    Takie założenie może się niestety skończyć koniecznością wdrażania
    "disaster recovery plan". Vide niedawna informacja dla klientów
    dostarczyciela tego typu usług. Dobrze jeżeli takowy posiadasz. Innymi
    słowy bez dodatkowych opłat i działań nie masz jakoś szczególnie
    większej pewności, że Twoje dane będą jutro tam gdzie ich oczekujesz niż
    ta, którą możesz sobe zapewnić odpowiednio skonfigurowanym NASem.

    > Nie uważasz, że VPS użyty tylko jako storage to overkill?

    Niekoniecznie. Jeżeli to co aktualnie wynajmujesz jest jak mówisz drogie
    to VPSa, (który i tak będzie słabszy niż komputer w przeciętnym
    prosumerskim NASie) można mieć za kilka dulary miesięcznie. Cena
    oczywiście pójdzie w górę wraz z pojemnością jaka Ci jest potrzebna, ale
    wcale do obsługi tej pojemności wcale nie potrzebujesz ,,wypasionego"
    VPSa. A prosty i tani to wcale nie jest overkill. Jak wspomniałem sporo
    mocniejsze komputery potrafią siedzieć w NASach.

  • 119. Data: 2021-03-30 00:56:11
    Od: Silver Dream ! <s...@n...net>

    On 29.03.2021 20:28, Irek.N. wrote:

    > W temacie wydajności, to chyba jest trochę jak heby pisał - o firmie z
    > pierdylionem małych pliczków.
    > Otwieranie projektu (mój przypadek) to w zasadzie czytanie bardzo dużej
    > liczby małych plików i pewnie tutaj jest pies pogrzebany. Transfery jako
    > takie nie są złe, ale musi być jeszcze jakiś narzut, który tak potwornie
    > spowalniał proces. Nie pamiętam teraz, ale z dysku ssd, albo przez sieć
    > z udostępnionego katalogu windy szło po sieci 1G podobnie. Po sieci 10G
    > niewiele szybciej, a z Synology 10x wolniej. Tak mniej więcej.

    Oczywiście trzebaby wiedzieć jeszcze jaki to Synology, jak
    skonfigurowany, itd. Wystarczająco wydajny i skonfigurowany odpowiednio
    do potrzeb z całą pewnością nie będzie chodził 10x wolniej niż jakiś
    udział serwowany z peceta z windows. I nie ma tu [dużego] znaczenia czy
    jest to jeden plik czy wiele małych plików. Owszem - w drugim przypadku
    będzie wolniej, ale na wszystkim. Przy czym zakładam tutaj, że nikt nie
    porównuje serwowania z szybkiego nvme SSD pod windows z 64GiB pamieci i
    Synology z 512MiB RAM, jakims wiekowym Celeronem i dyskiem SATA
    szumiącym w rytmie 5400 obrotów na minutę.

  • 120. Data: 2021-03-30 00:59:34
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Krzysztof Gajdemski napisał:

    > Potrafi. Wystarczy pogrzebać w about:config. Jeśli mają wczytywać
    > się zwykłe karty: browser.sessionstore.restore_on_demand = false.

    Nie wiedziałem, że można to zmienić. Ale też nie wiem, po co by to
    ktoś miał zmieniać.

    > Och, całe szczęście, że tak jest domyślnie. Dawno temu ta opcja była
    > wyłączona. Jeśli się popłynęło na nie swojej przeglądarce z kartami,
    > to potem start bywał bolesny... :)

    Teraz by pewnie bolał mniej, bo i komputery mocniejsze, i łącza szybsze.
    Ale i tak nie mogę wyjść ze zdziwienia -- rzeczy, które ja znajduję jako
    optymalne, inni uznają za wadliwe.

    Jarek

    --
    Dziwny jest ten świat...