  • Data: 2019-09-22 21:24:44
    Temat: Re: [Retro] Interfejs magnetofonu
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 22 Sep 2019 20:51:43 +0200, heby wrote:
    > Kto mógł to chciał posiadzieć przy programowaniu na dowolnej maszynie.
    > PC akurat robił róznicę ujemną. Pisanie kodu w TP/QB to jednak era
    > kamienia łupanego w porównaniu z normalnymi OS jakie było dostepne na
    > innych maszynach.

    Nie mam doświadczenia z innymi maszynami (poza Atari 800XL), niemniej QB,
    kiedy całkiem przypadkiem go odkryłem, zachwycił mnie natychmiast.
    Automatyczne formatowanie kodu, interaktywne komunikaty błędów, edytor
    procedur no i przede wszystkim zintegrowany podręcznik z wszystkimi
    poleceniami i mnóstwem dodatkowych informacji. Jak przesiadłem się na QB
    po doświadczeniu z Atari 800XL, stosem drukowanych podręczników i
    magnetofonem od razu pomyślałem - "tak, to już jest PRZYSZŁOŚĆ!". Dziś
    wspominam to z uśmiechem, ale dla nastolatka który chciał podłubać jakiś
    swój kod nie mając żadnego dostępu do zewnętrznej wiedzy, QB był
    błogosławieństwem.

    Mateusz