    Subject: Re: Ryzen 7 1700 + ECC RAM
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    From: JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el>
    Date: Wed, 14 Oct 2020 20:33:05 +0200

    On 14.10.2020 15:39, pioruns wrote:
    > On 14/10/2020 09:09, JaceK wrote:

    > A więc można spokojnie kupować Unbuffered ECC i powinno działać, a jak
    > coś to można reklamować (gdyby na liście Memory QVL było i nie działało).

    Działać prawdopodobnie będzie, bo cechą pamięci unbuffered ECC zazwyczaj
    jest, że działają na platformach wspierających unbuffered bez ECC. Ale
    dopóki nie znajdę testów potwierdzających, że korekta ECC działa w pełni
    to nie zdecyduję się. Nie mam linku, ale czytałem kiedyś recenzję, że
    kolesiowi przepuściło błędy i ryzen + płyta + pamięć ECC tego nie
    wyłapały pomimo włączonej obsługi ECC. Oczekiwał, że komp się po prostu
    zawiesi przy wygenerowanym błędzie pamięci, a on pracował dalej i
    zapisał błędne dane na dysku. Działało to tylko częściowo (tj. jakieś
    tam błędy wyłapywało, ale nie wszystkie).

    JaceK