  • Data: 2020-10-17 03:08:11
    Temat: Re: Ryzen 7 1700 + ECC RAM
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2020-10-16, Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid> wrote:
    > Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 16 Oct 2020 12:33:43 +0100
    > doszła do mnie wiadomość <rmc0eo$9bt$1$pioruns@news.chmurka.net>
    > od pioruns <w...@w...com> :

    > To pole może być połączeniem dwóch wartości, całkowita ilość
    > pozycjonowań/całkowita ilość błędów pozycjonowania(w Seagate chyba tak
    > jest), to samo może dotyczyć parametru Raw Error Rate i innych(całkowita
    > ilość odczytów/całkowita ilość błędnych odczytów lub całkowita ilość
    > odczytów/ilość błędnych odczytów od włączenia zasilania dysku, czyli po
    > włączeniu zerowana była ilość błędów). W dokumentacji gdzieś to mieli,
> [...]

    No właśnie sprawdziłem omalże dziewiczego Seagata i też to ma. Internety
    twierdzą, że należy się niepokoić. Smartctl mówi pre-fail:

    1 Raw_Read_Error_Rate [..] Pre-fail Always - 72695726
    7 Seek_Error_Rate [..] Pre-fail Always - 21614701
    (ST8000DM004-2CX188)

    Czyli nalezy rozumieć że takie błędy to norma?

    --
    Marcin