  • Data: 2020-10-16 14:00:43
    Temat: Re: Ryzen 7 1700 maks temperatura
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2020-10-16, pioruns <w...@w...com> wrote:

    > Różnica 20 C wynika z offsetu +20 C, który nadal AMD sensorom tCTL w
    > tych procesorach. Czyli, podają one o 20C gorętszą temperaturę niż jest
    > w rzeczywistości.
    > Wyjaśnienie:
    > https://www.guru3d.com/news-story/amd-ryzen-7-have-a
    -temperature-20-degree-c-reporting-offset.html

    Ale to jest temperatura bieząca a ja mówię o maksymalnej. Mam rozumiec,
    że niektórzy podają 75C z ofsetem?

    Swoją drogą seria FX nie informowała o temperaturze, ale był to ofset
    właśnie od T maks. Czy oni nie mogą się zdecydować na coś normalnego,
    albo przynajmniej być konsekwentni?

    > Niektóre narzędzia dla Windows podają temperaturą jaką serwuje procesor
    > (błędną, wyższą o 20C), a niektóre już przeliczają z offsetem i podają
    > prawidłową, fizyczną temperaturę, niższą o 20C. Dlatego też potem wyniki
    > na internecie się tak różnią.
    > Odpal PC z stanu uśpienia (niech stoi parę godzin aby był zimny), miej
    > już otwarte wszelakie narzędzia pomiarowe na ekranie, zobacz jakie są
    > temperatury od zimnego. Na starcie powinno być 20C czy praktycznie tyle
    > co temperatura otoczenia. W ten sposób znajdziesz narzędzia, które
    > pokazują z offsetem i bez offsetu.

    Sprawdzam Asusowym do overclocking (AI Suite 3, płyta Prime X370-PRO, R7
    1700 pro). Wydaje się podawać poprawnie. Tylko właśnie nie wiem jaki
    maks. Automatyczna optymalizacja doszła do 79C przy zabawie z zegarem i
    napięciami, więc w sumie wydaje się to wskazywać na 75C. Tylko, że to
    jest MZ temperatura rzeczywistą, więc dlaczego AMD podaje 95C?

    --
    Marcin