  • Data: 2020-10-16 13:46:34
    Temat: Re: Ryzen 7 1700 + ECC RAM
    Od: pioruns <w...@w...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 16/10/2020 01:10, Marcin Debowski wrote:

> [...]
    r-ksm26ed8-16me-16gb-2666mhz-ddr4-ecc-cl19-dimm-ksm2
    6ed8-16me

    > Też jestem ciekaw :)

    Kostka 16GB dzisiaj przyszła. Będę testował, najpierw w desktopie (też
    AM4 + Ryzen), a potem w serwerze :)

    > Jakiś skrypt, który skanuje dyski, jeśli znajdzie nowy plik to zapuszcza
    > par2 i robi plik korekcyjny. Wczesniej oczywiście sprawdza czy ten już
    > nie istnieje. Jak potem stwierdzisz uszkodzenie to będzie łatwo
    > odtworzyć. Miejsca przy niskiej redundancji tez to nie zajmie.

    Fajne narzędzie ten parchive, obczaję :) Przyda się do backupów może.

    Ale, Btrfs nie robi czegoś podobnego domyślnie? On porównuje zapisy na
    obu dyskach w swoim "raid1" i patrzy, czy wszystkie pliki są poprawnie
    zapisane. Robi to cały czas. Potrafi odtworzyć plik gdy dane zostaną
    uszkodzone, a także pracować z jednym dyskiem z zdegradowanym raidem.
    Nie zastąpi to danych nadmiarowych jak w WinRAR czy parchive, czy
    macierzy RAID6, ale spójność danych trzyma.
    Ma jednak trochę różnic od mdadm. Używam obydwu mdadm i btrfs w trybie
    RAID1.

    --
    pozdrawiam, pioruns