  • Data: 2020-10-16 17:48:24
    Temat: Re: Ryzen 7 1700 + ECC RAM
    Od: pioruns <w...@w...com> szukaj wiadomości tego autora

    PamięćOn 16/10/2020 01:10, Marcin Debowski wrote:

    > Też jestem ciekaw :)
    Pamięć zainstalowana. Wygląda mi na pełny sukces!

    Dla przypomnienia, hardware:
    product: PRIME B350-PLUS
    product: AMD Ryzen 7 1700 Eight-Core Processor

    Dane z lshw:
    *-memory
    physical id: 26
    slot: System board or motherboard
    size: 16GiB
    capabilities: ecc
    configuration: errordetection=multi-bit-ecc

    *-bank:1
    (Unregistered) 2666 MHz (0.4 ns)
    product: 9965745-002.A00G
    vendor: Kingston
    physical id: 1
    serial: 719CA3F9
    slot: DIMM_A2
    size: 16GiB
    width: 64 bits
    clock: 2666MHz (0.4ns)

    Dane z dmidecode:
    Handle 0x0026, DMI type 16, 23 bytes
    Physical Memory Array
    Location: System Board Or Motherboard
    Use: System Memory
    Error Correction Type: Multi-bit ECC
    Maximum Capacity: 128 GB
    Error Information Handle: 0x0025
    Number Of Devices: 4

    Handle 0x0027, DMI type 19, 31 bytes
    Memory Array Mapped Address
    Starting Address: 0x00000000000
    Ending Address: 0x003FFFFFFFF
    Range Size: 16 GB
    Physical Array Handle: 0x0026
    Partition Width: 1

    A więc wygląda na to, że Multi-Level ECC jest włączone :) Zajefajnie, bo
    tanio sprzęt dorwałem, używany, ale w stanie idealnym. Służy już ponad
    rok, dawno się zwrócił, a mam funkcjonalność i wydajność serwerów
    wielokrotnie droższych!

    Męczyłęm się z pół godziny chciałem zrobić tą pamięć niestabilną, nie
    chciała pokazać żadnych błędów w memtest86, a jak zlazłem z zegarami
    CAS/RAS etc za nisko to nie startowała, musiałem przepinać pamięć
    poprzednią spowrotem aby PC ruszył, i tak kilka razy aż w końcu dałem
    sobie spokój bo serwer ma chodzić. No i chodzi :) Teraz bede czekać na
    raporty błędów. edac-util mówi:
    mc0: 0 Uncorrected Errors with no DIMM info
    mc0: 0 Corrected Errors with no DIMM info
    mc0: csrow2: 0 Uncorrected Errors
    mc0: csrow2: mc#0csrow#2channel#1: 0 Corrected Errors
    mc0: csrow3: 0 Uncorrected Errors
    mc0: csrow3: mc#0csrow#3channel#1: 0 Corrected Errors
    edac-util: No errors to report.

    :D

    --
    pozdrawiam, pioruns