    From: pioruns <w...@w...com>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Ryzen 7 1700 + ECC RAM
    Date: Wed, 14 Oct 2020 20:27:14 +0100

    On 14/10/2020 19:33, JaceK wrote:

    > Działać prawdopodobnie będzie, bo cechą pamięci unbuffered ECC zazwyczaj
    > jest, że działają na platformach wspierających unbuffered bez ECC. Ale
    > dopóki nie znajdę testów potwierdzających, że korekta ECC działa w pełni
    > to nie zdecyduję się. Nie mam linku, ale czytałem kiedyś recenzję, że
    > kolesiowi przepuściło błędy i ryzen + płyta + pamięć ECC tego nie
    > wyłapały pomimo włączonej obsługi ECC. Oczekiwał, że komp się po prostu
    > zawiesi przy wygenerowanym błędzie pamięci, a on pracował dalej i
    > zapisał błędne dane na dysku. Działało to tylko częściowo (tj. jakieś
> [...]

    Jeśli producent reklamuje ECC jako feature, to powinno działać.
    Ewentualnie zawsze można do producenta zadzwonić i zapytać, czy ECC jest
    w pełni sprawne, czy tylko proteza.

    Ale masz ten link, chyba dokładnie ten, który czytałeś, coś mi się zdaje:
    https://hardwarecanucks.com/cpu-motherboard/ecc-memo
    ry-amds-ryzen-deep-dive/

    na to wychodzi, że ECC w pełni działa, czy to Linux czy to Windows. Ja
    używam Linuksa i już mam narzędzie EDAC zainstalowane, będe mógł
    zweryfikować jak się ECC sprawuje. Zamierzam napisać też (kolejnego)
    bota do Telegram, który będzie mi w statystykach wysyłał dane na temat
    ilości korekcji dokonanych przez pamięć ECC. A więc ręka na pulsie.

    Test można zrobić samemu bardzo szybko, wystarczy podnieść mocno takty
    aby komp wstawał ale nie pracował stabilnie pod obciążeniem takim np.
    Prime95.

    Na końcu artykułu występuje jest podobne zjawisko jak opisane przez
    Ciebie - ale tutaj jest błąd, którego nie naprawia pamięć ECC, bo ponad
    dwa bity błędu. Nawet serwerowa platforma z 100% zaimplementowanym ECC
    tego nie naprawi. Jedyne co to można mieć żal do systemu operacyjnego,
    że od razu nie walnął BSODa, ale to chyba wina systemu. Zresztą można
    łatwo napisać narzędzie aby robiło od razu reset po wykryciu takiego
    błędu jak komuś bardzo zależy.

    --
    pozdrawiam, pioruns