  • Data: 2023-03-30 21:38:35
    Temat: Re: Termopara i MAX6675
    Od: Mirek <m...@n...dev> szukaj wiadomości tego autora

    On 30.03.2023 20:50, J.F wrote:

    > Kośc wymaga podłączenia T- do masy.

    No to jak to ma działać, skoro czujnik (punkt pomiaru) ma połączenie z
    obudową?
    IMHO potrzebne jest wejście różnicowe. Może być połączone z masą, ale
    tylko w jednym punkcie, a ten punkt jest przy obudowie czujnika, a przy
    scalaku nie może być drugiego.

    > Ale owszem - wydaje się, ze "gruba" (cyfrowa masa) powinna byc
    > podłaczona do nózki 1.

    Nie no to tylko tak wygląda. W rzeczywistości masa jest do 1, a T- jest
    dodatkowo połączone z masą przy zaciskach śrubowych.

    > A jak rozdłubales, to połączyles potem 2 do masy?
    >
    > Wczesniej cos tam działało, to i teraz powinno.

    No niestety, wygląda na to, że kostka nie przeżyła operacji i nie działa
    już wcale.
    Chcę kupić jakąś płytkę - widziałem podobne, ale z innym rysunkiem
    ścieżek - może nie mają tego błędu.
    Albo kupię samą kostkę, ale na spokojnie - na razie mam pilniejsze projekty.

    > Akurat czeste rozwiaązanie, ze układ ma dwie masy - cyfrową i
    > analogową, i w srodku nie połączone ...

    Ale to nie jest masa analogowa - wejście jest różnicowe(?)
    Z resztą gdzieś widziałem schemat bez połączenia tego wejścia z masą
    (może błędny). W każdym razie skądś się wzięło w moim przypadku to, że
    dotknięcie palcem powodowało błąd rzędu kilkunastu stopni nie
    wspominając już o połączeniu obudowy z masą.

    --
    Mirek.