    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Tworzywa sztuczne odporne na 200-300 ° C
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    <4...@g...com>
    Date: Tue, 27 Apr 2021 12:31:18 +0200

    On Tue, 27 Apr 2021 02:21:52 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder wrote:

    > Może podkład się topi i w niego wtapiają się drobinki teflonu z
    > dyspersji. Kiedyś widziałem amerykański film jak więźniowie drogę
    > robili. Przejechało takie coś co rozlało asfalt a więźniowie sypali
    > piach na gorący asfalt. Podejrzewam że piach się wtopił w asfalt
    > chociaż się nie rozpuscil bo temperatura za mała.

    Temperatura za mala, ale pomysl na droge ... chyba taki sobie.
    Normalnie droga powinna byc z jakiegos twardego materialu posklejanego
    asfaltem. Masa asfaltowa sie to nazywa, a glownym skladnikiem sa male
    kamyki. W/w metoda nie wydaje mi sie dobrym sposobem osiagniecia celu.
    Moze sypneli piaskiem, zeby walec sie nie przyklejal.

    > Udajesz że nie
    > wiesz co za proces jest na filmach czy naprawę nie wiesz.

    Ja tam mysle, ze wiem.
    Odpowiednio podgrzany teflon moze sie nie topi, ale mieknie na tyle,
    ze daje sie zmieniac ksztalt. I sie troche przy tym skleja - prawie
    tak, jak ta dyspersja do patelni.

    > Jesteś
    > mistrzem wyszukiwarki. Wyszukaj sobie w wikipedii teflon. Powinny
    > być tam metody przetwarzania.

    A pisza tam o walcowaniu ?

    https://www.youtube.com/watch?v=aA5T7dObmJs

    P.S. Jesli dobrze widze, to teflon jest tu grzany, wyciskamy pret czy
    wąż, potem chlodzimy w wodzie, potem podgrzewamy i walcujemy.

    Teflon lubi takie cykle, czy przemysl sie nie zastanawia po co dwa
    razy grzac ... bo widac grzanie tanie ...

    To samo dotyczy czasem przetwarzania metali.
    Grzeja, walcuja, chlodza, grzeja, walcuja, ..

    Albo - wychodzi jakas czesc z maszyny produkujacej.
    Wychodzi uporzadkowana, jak to po automacie, ale wpada do pojemnika.
    Na nastepnej maszynie podajnik wibracyjny wyciaga czesci z pojemnika i
    ustawia rowno ...

    J.