  • Data: 2021-04-27 14:52:23
    Temat: Re: Tworzywa sztuczne odporne na 200-300 ° C
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2021-04-27, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    ekaw-worek-papier-do-pieczenia-i7741092338.html

    Wprasować to faktycznie nie do końca dobre określenie, ale nie dlatego,
    ze śliski, a dlatego, że bardzo lepki i płynie praktycznie tylko w
    połączeniu z rozkładem.

    Oczywiście, że się topi i to nie są tkaniny w rozumieniu ubraniowym, a
    np. impregnaty z włókna szklanego. Ten z allegro wygląda bardzo mocno na
    toto:

    https://estore.airtechintl.com/release-ease-234tfp-3
    8-100yds.html

    Aż się dziwie, że do żywności dopuszczony.

    Tak się faktycznie robi, gdzie podkład może być np. na bazie poliimidu.
    Ale można też bez dyspersji używając sproszkowanego teflonu. Jest to
    dość upierdliwe, bo PTFE ciężki i trzeba ciągle mieszać, ale całkiem
    fajne powłoki z tego wychodzą.

    > Ale to tak lekko sam sobie przeczysz.
    > Teflon sie nie topi (istotnie, w prawie nie), a garnek sie podgrzewa,
    > aby teflon sie stopil i zwiazal.

    Właściwe słowo to pewnie będzie spiekanie, choć nie wiem jaka jest tu
    polska nomenklatura. (fused/sintered).

    > No to trzeba nalozona na tkanine dyspersje podgrzac i wprasowac :-)
    >
    > J.
    >
    > P.S. https://www.youtube.com/watch?v=BbfYHqmmeQA
    > https://www.youtube.com/watch?v=TdUq7RiZNhQ
    >
    > Co oni robia w tej drugiej maszynie i tych pionowych "kominach"?

    Facet ładujący te wałki do wytłaczarki usuwa jakieś sterczące kawałki i
    jakoś tak zbyt łatwo mu to mimo wszystko idzie, więc niekoniecznie te
    bloki to gotowy PTFE, a albo jakaś forma częściowo spieczona, ale PTFE z
    dodatkami ułatwiającymi płynięcie. Te kominy to wyglądają na sekcje do
    wygrzewania / finalnego spiekania.

    --
    Marcin