  • 11. Data: 2009-10-02 16:12:26
    Temat: Re: Uszkodzenie w długo lezakowanym TV LCD
    Od: "Ktos" <n...@n...net>

    Też mam gdzieś tam w szafie taki telewiorek i jeszcze nawet działa.
    Tuner ma niezłą czułość, więc przydaje się do wstęnego ustawiania anteny (ma
    wejście na zewn. przez mini-jacka mono).
    Ale do rzeczy:
    1.Przełącznik pasm/wyłacznik: z uwagi na duży pobór prądu przez TV, styki
    tego przełącznika śniedzieją i mogą przestać kontaktować. U mnie objawiało
    się to zanikiem odbioru i przełączaniem pasma (koloru paska) w losowy sposób
    i przy minimalnym dotknięciu. Pomogło rozdzielenie funkcji: zasilanie
    włączam teraz oddzielnym przełacznikiem w obudowie, a oryginalny został
    tylko jako przełacznik VHF/UHF
    2.Strojenie/szukanie stacji: jak przestroiłeś fonię? Jeżeli zmienany był
    również filtr SAW, to prawdopodobnie rozstrojony jest teraz obwód
    demodulatora/ARcz. Przy przeszukiwaniu pasma logika nie dostaje prawidłowej
    informacji o wstrojeniu do stacji...i szuka dalej.
    Przyjrzyj się dokładnie ekranowi przy przestrajaniu: jeżeli w pewnym
    momencie (tam, gdzie spodziewasz się stacji) pojawiają się delikatne poziome
    paseczki, to może oznaczać, że tuner działa prawidłowo, tylko telewizor
    'szuka' dalej. Wtedy może pomóc próba DELIKATNEGO! podstrojenie jednej z
    dwóch cewek toru p.cz.

    Kurcze, wtedy pamiętam za ten mały TV dałem (w przeliczeniu) prawie 400 pln-
    teraz żal nawet wyrzucać...

  • 12. Data: 2009-10-02 16:30:49
    Od: "sofu" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Dumak" <dumakpl@_usun_gmail.com> napisał w wiadomości
    > (...)
    >
    > Może to coś pomoże:
    > http://www.hyxd.cn/bbs/forum/upfile/2009/7/124686828
    2616678342780.jpg
    > ( ttp://tinyurl.com/y9ovwjc )
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    > Dumak

    -----------------------

    To fragment schematu tego telewizora. Akurat tam jest umiejscowiony ten
    scalak. Dziekuję!

    pozdrawiam - Janusz

  • 13. Data: 2009-10-02 19:59:08
    Od: "sofu" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Ktos" <n...@n...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > dwóch cewek toru p.cz.
    >
    > Kurcze, wtedy pamiętam za ten mały TV dałem (w przeliczeniu) prawie 400

    ------------------------------

    Ja tez dałem chyba 400 zł? Bo tak wtedy stały. I na dodatek go nie uzywałem.
    Głupota kupować i trzymac bezuzytecznie.
    Co do uszkodzenia to mysle jednak ze to scalak i moze ja nawet w koncu go
    uwaliłem? Kto wie, nie zarejestrowałem tego faktu? Ten wyłacznik rozebrałem
    i sprawdziełm jest ok. W sumie to patrzac na wielkosc ekranu to ten TV jest
    troche anachronizm , ale jak juz jest, to chciałem go postawic na nogi. Moze
    gdzies na jakiejs giełdzie kupie za pare groszy taki sam, to bede
    eksperymentował, a na razie niech spoczywa w spokoju. Swoja droga patrzenie
    na taki wiekszy "znaczek pocztowy" to zadna frajda.
    Przestroiłem go tylko za pomoica 2 filtrów ceramicznych 6,5 MHz i nic poza
    tym. po prostu takie miałem w domu akurat wtedy. Nie bylo wtedy internetu i
    nikt mi nie mógł nic poradzic. Głos nie byl na 100% dobry, ale nie byl tez
    zły. Bardziej mnie wkurzał wpadajacy w czerwien obraz. W sumie mozna by cos
    takiego mniec ale przynajmniej 7 cali do samochodu i nie tylko.
    Ale poniewaz uzywałbym i tak sporadycznie wiec numer z zakupem i
    nieuzywaniem by sie powtórzył wiec nie mam pewności czy to zrobie.
    Reasumując kupowanie jakiejkolwiek elektroniki bez wyraznej potrzeby to
    głupota i wyrzucanie forsy w błoto.
    Chyba troche za pozno to zrozumiałem, bo mam kupe róznych nie zawsze
    potrzebnych rzeczy, a brakuje mi zupelnie innych ktore nalezało kupic.

    pozdrawiam - Janusz