  • 11. Data: 2016-12-09 15:29:06
    Temat: Re: Ważny wyrok WSA
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 9 Dec 2016 15:16:55 +0100, t-1

    > O świetnie, wolno wjeżdżać w Nowy Świat,
    > bo to nie skręt w lewo tylko w prawo.

    :D

    W ogóle to nie znasz się, tam są nadużycia!

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 12. Data: 2016-12-09 15:48:55
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello t-1,

    "klasycznym rondem" bo na nim nie skręcasz w lawe, z takiego skrzyżowania skręca się
    tylko w prawo, zawsze.
    > O świetnie, wolno wjeżdżać w Nowy Świat, bo to nie skręt w lewo tylko w
    > prawo.
    > https://www.google.pl/maps/@52.2315183,21.0202439,3a
    ,75y,71.09h,75.28t/data=!3m6!1e1!3m4!1sBeVTTMuP_uEn-
    fwCJKt3mg!2e0!7i13312!8i6656

    To jest błędne oznakowanie. Gdyby to był jedyny znak dotyczący wjazdu
    na Nowy Świat, to wygrałbym sprawę przed sądem.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 13. Data: 2016-12-09 16:09:30
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 9 Dec 2016 15:09:07 +0100, w
    <2...@t...pl>, szerszen <s...@t...pl>
    napisał(-a):

    > Widać nie zrozumiałeś uzasadnienia. Nie możesz sygnalizować skrętu w lwewo przed
    "klasycznym rondem" bo na nim nie skręcasz w lawe, z takiego skrzyżowania skręca się
    tylko w prawo, zawsze.

    Rozumiem doskonale o co chodzi. Z takiego skrzyżowania skręca się i owszem
    zawsze w prawo, ale _na całym skrzyżowaniu_ skręcasz w lewo (tak samo jak "na
    węźle w lewo, chociaż wiadomo że na węzłach też tylko w prawo).
    Obie interpretacje są prawidłowe i normalnie spotykane, o navi już nawet nie
    wspominając, bo w każdej tak jest.

    Zresztą przykładowy link ze skrętem w lewo na rondzie już pokazywano i
    gwarantuje, że takich malunków na rondach jest pełno.

  • 14. Data: 2016-12-09 17:45:02
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Fri, 9 Dec 2016 15:09:07 +0100, w
    <2...@t...pl>, szerszen
    <s...@t...pl>
    napisał(-a):

> [...]

    Zresztą przykładowy link ze skrętem w lewo na rondzie już pokazywano i
    gwarantuje, że takich malunków na rondach jest pełno.

    Czasem ciężko wyczuć czy na SORO jedzie się prosto, czy jednak skręca w
    lewo. Zwłaszcza jak środkowa wyspa jest duża lub jej kształt odbiega od
    koła.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 15. Data: 2016-12-09 18:12:00
    Temat: Re: Ważny wyrok WSA. art. 22.5
    Od: "Senko" <h...@w...pl>

    > zamiar wykonania skrętu w lewo mamy
    > sygnalizować przed skrzyżowaniem,

    W PoRD nie napisano, że "mamy sygnalizować przed skrzyżowaniem".

    PoRD art. 22
    5. Kierujący pojazdem jest obowiązany zawczasu i wyraźnie sygnalizować
    zamiar zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu oraz zaprzestać sygnalizowania
    niezwłocznie po wykonaniu manewru.

  • 16. Data: 2016-12-09 18:15:26
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2016-12-09 o 15:03, szerszen pisze:

    > Pisałem to wiele razy i napisze jeszcze raz ;)
    > W Polsce nadużywa się znaku C12 stosująć go do "prawdziwego ronda" czyli
    skrzyżowania na którym ruch odbywa się po okręgu, a dojazdy dochodzące do
    skrzyżowania kierowane są mniej więcej na wyspę, jak i do zwykłych skrzyżowań dróg
    dwujezdniowych (jak na linkowanym przez Ciebie skrzyżowaniu), które od innych
    identycznych skrzyżowań różnią się tylko wyspą po środku.

    > Stąd problemy ze zrozumieniem idei i podobnymi dylematami.

    Czyli według ciebie to nie jest jest jedno skrzyżowanie w kształcie
    ronda tylko kilka niezależnych skrzyżowań.
    Więc oznakowanie powinno być następujące.
    Najpierw zamiast znaku ruch okrężny, zakaz skrętu w lewo a następnie za
    pierwszą ulicą zakaz skrętu w prawo.
    I co, było by to prostsze i łatwiejsze dla kierowców?
    Znaków by było kilka razy więcej i trudniejszych do zauważenia.
    Trzeba po prostu przyjąć do wiadomości, że rondo staje się rondem gdy
    postawiono znak ruch okrężny.
    A czy ma kształt małego kółka z kamieniem polnym pośrodku czy dużego z
    budynkiem czy kwadratu, rombu, elipsy lub trójkąta to jest to "rondo" ze
    wszystkimi wynikającymi z tego zasadami ruchu.

  • 17. Data: 2016-12-09 18:23:13
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2016-12-09 o 18:12, Senko pisze:
> [...]
    > 5. Kierujący pojazdem jest obowiązany zawczasu i wyraźnie sygnalizować
    > zamiar zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu oraz zaprzestać sygnalizowania

    "Zawczasu" i "zamiar' oznaczają raczej przed manewrem a nie w trakcie.
    Na skrzyżowaniu było by zapisane "w czasie"
    Zasygnalizowanie za skrzyżowaniem chyba jest już bezprzedmiotowe.

  • 18. Data: 2016-12-09 18:23:51
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 9 Dec 2016 18:15:26 +0100, t-1

    > Znaków by było kilka razy więcej i trudniejszych do zauważenia.

    Ponadto gdyby zabrakło sygnalizacji uprzywilejowane byłyby tylko
    Jerozolimskie co w krótkim czasie doprowadziłoby do kompletnego paraliżu
    (zresztą tak kiedyś przecież było i pamiętam co siędziało). Dlatego teraz
    tam stoi C-12 -- i prawidłowo.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 19. Data: 2016-12-09 18:41:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "t-1" napisał w wiadomości grup

    >"Zawczasu" i "zamiar' oznaczają raczej przed manewrem a nie w
    >trakcie.
    >Na skrzyżowaniu było by zapisane "w czasie"
    >Zasygnalizowanie za skrzyżowaniem chyba jest już bezprzedmiotowe.

    Chodzi mi po glowie, ze kiedys byl zapis "przed skrzyzowaniem", czy
    "zamiar skretu na skrzyzowaniu".
    Co by wymagalo migania przed wjazdem na s.o.r.o, jesli sie na nim
    zamierza skrecic "w lewo".

    Ale nie wiem - zmienili, czy mi sie wydawalo ...
    albo pomylilo mi sie z 22.2 - kierujacy obowiazany jest zblizyc sie do
    srodka lub lewej krawedzi jezdni, jesli zamierza skrecic w lewo ... a
    czemu nie przed rondem ? Nadinterpretuje ?

    J.

  • 20. Data: 2016-12-09 18:42:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "szerszen" napisał w wiadomości grup
    @tlen.pl...
> [...]
    >różnią się tylko >wyspą po środku.
    >Stąd problemy ze zrozumieniem idei i podobnymi dylematami.

    To jedno, ale akurat nie dotyczy problemow migania przed rondem :-)

    J.