  • 11. Data: 2009-09-09 19:04:54
    Temat: Re: Wentylator łazienkowy i 2-fazy...
    Od: WojtasW <w...@g...pl>

    Mikolaj Tutak pisze:

    > Są w sklepach elektrycznych takie "gotowe" przekazniki, czy trzeba
    > kupic "zwykly" i polutowac jakies wyprowadzenia?!

    Sądzę, że będziesz musiał polutować ale może uda Ci się znaleźć do
    wkręcenia przewodów tylko wtedy będzie on duży, ten mały zmieścisz w
    puszcze za przełącznikiem czy gdzieś przy wentylatorze.

    Pozdrawiam
    WojtasW

  • 12. Data: 2009-09-09 19:34:32
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Padre wrote:

    > Mój wentylator tez miał takie oznaczenia ale w instrukcji było
    > napisane że timer i higrometr są niezalezne więc podłączyłem tylko do
    > obwodu stale zasilanego. Włącza się po zwiększeniu wilgotności a
    > wyłącza ustawiony czas po spadku wilgotności i tak wystarczy. Chyba
    > że pisząc łazienka masz na myśli również kibelek i nie chodzi ci o
    > wywiewanie samej wilgoci :)

    Dokładnie tak - potrzebuje wilgotnosciomierz do pralki i timer do kibelka...
    buuuu bede chyba lutował ten przekaznik albo podesle schemat/zdjecie plytki
    na grupe...

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 13. Data: 2009-09-09 19:59:58
    Od: WojtasW <w...@g...pl>

    Witam
    Mikolaj Tutak pisze:

    > Dokładnie tak - potrzebuje wilgotnosciomierz do pralki i timer do
    > kibelka... buuuu bede chyba lutował ten przekaznik albo podesle
    > schemat/zdjecie plytki na grupe...

    Schematu nie musisz podsyłać ale z lutowanie chyba cię nie minie a
    przekaźnik poszukaj taki lub podobny
    http://www.tme.eu/przekaznik-spdt-16a-ac230v-do-druk
    u/arts/pl/a21/rm85-p-5v.html
    ten na 230V.
    Styki przekaźnika potraktuj jako "przełącznik ten w ścianie" tylko
    uruchamiasz go drugim włącznikiem podpiętym w szereg z cewką
    przekaźnika. Nie wiem czy zrozumiałeś to ale poradzisz sobie zaizoluj
    tylko dobrze kable najlepiej koszulką termokurczliwą.

    Pozdrawiam
    WojtasW

  • 14. Data: 2009-09-09 20:18:48
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    WojtasW wrote:

> [...]
    > przekaźnika. Nie wiem czy zrozumiałeś to ale poradzisz sobie zaizoluj
    > tylko dobrze kable najlepiej koszulką termokurczliwą.

    Dam radę ;) Myślałem ze mozna kupić coś gotowego z wbudowaną kostką do
    przewodów 1.5mm i jakimiś zabezpieczeniami, a najlepiej zeby się dało bez
    elementów zewnetrznych ;-)

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 15. Data: 2009-09-09 21:45:28
    Od: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam> napisał w
    wiadomości news:h8936g$f8o$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    u/arts/pl/a21/rm85-p-5v.html

    > Dam radę ;) Myślałem ze mozna kupić coś gotowego z wbudowaną kostką do
    > przewodów 1.5mm i jakimiś zabezpieczeniami, a najlepiej zeby się dało bez
    > elementów zewnetrznych ;-)

    jak juz to ktoś powiedział, są tez przekażniki do skręcania, tyle że większe
    i raczej droższe czyli na szynę.

  • 16. Data: 2009-09-09 23:10:14
    Od: Konop <k...@g...pl>

> [...]
    > Czy można podłączyć ten wentylator pomiędzy ww. dwie fazy czy trzeba dać
    > jakiś element sterujący/separujący (np. przekaźnik 230V), jeśli tak to
    A masz różnicówkę?? Na łazienkę pewnie tak ;)... mam nadzieję, że
    jednofazową ;D... jeśli tak, to jak podłączysz tak jak mówisz, to Ci ją
    wywali ;)... dwie fazy do jednego zera ;D... o ile oczywiście prąd
    będzie wystarczający... ja bym jednak zrobił poprawnie... Albo postaraj
    się zasilić wszystko z jednej fazy (po co Ci w łazience więcej?? masz
    ogrzewacz przepływowy?), albo daj przekaźnik, tylko popodłączaj wszystko
    do "właściwego N" :)...

    Pozdrawiam
    Konop

  • 17. Data: 2009-09-09 23:12:36
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > Dokładnie tak - potrzebuje wilgotnosciomierz do pralki i timer do
    > kibelka... buuuu bede chyba lutował ten przekaznik albo podesle
    > schemat/zdjecie plytki na grupe...

    Możesz rozwinąć?? Higrometr do pralki... tzn. jak chcesz to podłączyć??
    przewód N to wiem... LT rozumiem, że do włącznika światła (żeby po
    kibelku podmuchał), a L - do tej samej fazy co pralka, czy będziesz
    jakoś tym sterował??
    Uwagę o różnicówce też poczytaj ;)...

    Pozdrawiam
    Konop

  • 18. Data: 2009-09-10 05:37:53
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Konop <k...@g...pl> wrote:

    > A masz różnicówkę?? Na łazienkę pewnie tak ;)... mam nadzieję, że
    > jednofazową ;D... jeśli tak, to jak podłączysz tak jak mówisz, to
    > Ci
    > ją wywali ;)... dwie fazy do jednego zera ;D...

    Coś Ci się chyba pokićkało...

    J.

  • 19. Data: 2009-09-10 05:43:54
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Jarek P. <jarek[kropka]p@gazeta.pl> wrote:

    > Coś Ci się chyba pokićkało...

    UUups, zwracam honor, masz rację, jakoś nie zwróciłem w porę uwagi
    na to, że piszesz wyraźnie o różnicówce jednofazowej i wpuszczeniu w
    "jej" zero prądu z drugiej fazy.

    J.

  • 20. Data: 2009-09-10 07:42:01
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Konop wrote:

> [...]
    > podłączyć?? przewód N to wiem... LT rozumiem, że do włącznika światła
    > (żeby po kibelku podmuchał), a L - do tej samej fazy co pralka, czy

    Napiszę wprost:
    1. pracuje pralka (po ciemku), podnosi sie wilgotnosc - działa wentylator
    2. osoba robi kupke - w czasie działania swiatła + ~3minuty działa
    wentylator

    Tylko iż zasilanie ciągłe mam z gniazda (tego co pralka), natomiast
    sterowane ze swiatłem idzie z innej fazy, N jest wspolny, ale połaczony
    jakoś dosyć dalego bo w garażu.

    > Uwagę o różnicówce też poczytaj ;)...

    OK ;)

    --