  • Data: 2021-11-21 20:25:12
    Temat: Re: Wzmacnianie sygnału GSM
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 21 Nov 2021 15:17:24 +0000, ddddddddddddd napisał(a):

    > tak, na dachu mam wyraźnie lepszy sygnał, już nawet na zewnątrz na ziemi
    > sygnał jest wystarczający żeby się dogadać. W domu czasem słychać ok,
    > czasem jakbym stał 2m od telefonu czy rwie sygnał - niezależnie od sieci
    > i od telefonu (ale według apki cell info wszystkie sieci mają nadajnik w
    > tym samym miejscu - nie wykluczone, że kilka miesięcy temu wyrosła
    > pomiędzy nami jakaś przesłona. W promieniu 200m znajomi zgłaszają takie
    > same problemy.

    ATK-20 ma z uwagi na spory zysk dosyć wąską charakterystykę. Jeśli nie
    widzisz nadajnika, to kilka stopni błędu w azymucie może zniweczyć
    sprawę. Powinieneś zaopatrzyć się w jakiś miernik siły sygnału i dobrze
    wycelować.
    Może lepiej będzie wycelować na jakiś spory obiekt w apreturze i liczyć
    na sygnał odbity?
    A tu masz ciekawostkę. Antenę montuje się do polar. pionowej, ale gość
    spróbował poziomej i działało lepiej :) Anteny to rzecz z pogranicza
    techniki i magii :)
    http://www.bez-kabli.pl/viewtopic.php?t=5581
    --
    Jacek