  • Data: 2020-10-16 19:03:15
    Temat: Re: ZX Spectrum
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 16/10/2020 16:28, Artur Stachura wrote:
    > To 600b/s w Atari było trochę naciągane. Pomiędzy blokami danych
    > (bodaj po 128 bajtów) transmitowanymi z tą szybkością były przerwy.

    Istniały loadery które po 2-3 blokach przechodziły w tryb ciągły. Nie
    były zbyt popularne ponieważ uniemożliwiały ładowanie sekcji, całośc
    musiała być w jednym kawałku. Ale dało sie to zrobić, na pewno robił tak
    jeden freezer, po prostu zrzucał cała pamięc z prosty loaderem na
    początku. Freezera nie miałem, ale miałem plik wygenerowany przez niego.

    Normalnie, te "dziury" były niezbędne bo Atari miało możliwosc
    uruchamiania ładowanego kodu podczas odczytu, co np. wykorzystywano do
    wyświetlania czegoś albo rekonfiguracji pamięci. I sporo programów
    kasetowych korzystało z tego bajeru.