    From: Silver Dream ! <s...@n...net>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: ZX Spectrum
    Date: Thu, 22 Oct 2020 21:28:50 +0200
    <s...@l...localdomain> <rmcjom$a5j$1@dont-email.me>
    <5f89e0af$0$610$65785112@news.neostrada.pl> <rmf4el$cav$1@dont-email.me>
    <5f8d927d$0$539$65785112@news.neostrada.pl> <rmkfos$m8k$1@dont-email.me>
    <5f8f0623$0$549$65785112@news.neostrada.pl> <rmn7jo$3jc$1@dont-email.me>
    <rmnqph$8ee$1@dont-email.me> <5f900d07$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f9036ed$0$554$65785112@news.neostrada.pl> <rmpllf$7lq$1@dont-email.me>
    <5f9154e6$0$559$65785112@news.neostrada.pl>

    On 21/10/2020 20:22, J.F. wrote:

    > kosmiczne pieniadze to albo na polskie realia, albo jeszcze "przez komis".

    Wtedy ktoś tam zrobił znakomity interes. Nie pamiętam oczywiście liczb
    ale pamiętam, że były to sumy dla mnie niewyobrażalne. I wcale nie
    odnosząc ich do kieszonkowego :-) Ktoś sprzedał to za cenę wielokrotnie
    wyższą niż by wynikało z kursów plus marża itp. co dla nas już byłoby
    bardzo dużo. Podejrzewam, że głównym powodem, dla którego nie mogli
    kupić inaczej (zaimportować) było ominięcie embarga CoComu.

    > Czy tak nieuzywalne ... cos sie juz na tym dawalo zrobic, o ile zdazylo
    > sie zapisac, bo zlacze tej pamieci bylo slabym punktem.

    Sam tego doświadczyłem bo ten ZX81 to był pierwszy komputer, przy którym
    mogłem trochę dłużej posiedzieć. Było to mocno traumatyczne
    doświadczenie. Efekt taki, że mimo ogromnego wydatku inżynierowie nadal
    oblegali końcówkę Odry.

    > Tylko wtedy mikrokomputerow jeszcze w Polsce nie bylo ... choc moze w
    > takich miejscach jak wyzej.

    No, były pojedyncze egzemplarze w instytucjach, które mogły sobie na to
    pozwolić.

    Zdecydowanie tak.