  • Data: 2020-11-04 03:36:06
    Temat: Re: Zapaść systemu powiadamiania ratunkowego (crosspost)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 04 Nov 2020 02:28:41 +0100, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Nie znalazłem niestety nigdzie szczegółów. Wydaje się, że używali
    > szybkich testów immunochemicznych (czy tylko?). Nawet przy miernej
    > skuteczności (typu 20% fałszywych negatywów), powinno to dać dość dobry
    > obraz rzeczywistości.

    A jak jest 20% falszywych pozytywow ?

    > W Polsce ~ 1% to są potwierdzone przypadki (przez RT-PCR, nie żadnym
    > chemicznym papierkiem), i przecież wiadomo, że to jest tylko czubek góry
    > lodowej. Nie wiadomo tylko jak dużej. Stąd nieco dziwi mnie wynik
    > słowackich testów, ale być może tam społeczeństwo zachowywało się
    > inaczej (u nas też "nikt" nie chorował dwa miesiące temu, a teraz
    > wszędzie ludzie chorują).

    Oni sie jakos uchowali i praktycznie nie mieli "pierwszej fali".
    Czesi tez nie, co juz jest ciekawe - nie maja ruchu granicznego z
    Niemcami?

    Ale nie dopadlo ich wtedy, to dopada teraz.

    > [Niemcy]

    > Kiepskie testy raczej generują fałszywe negatywy. Poza tym pozytywy
    > uzyskane niepewnymi testami powinny być weryfikowane PCRem, a tu pewność

    Moze nie byly, i trafiali od razu do statystyki "zarazeni".

    > (pod warunkiem, że np. nikt nie zanieczyści próbki) jest bardzo duża.
    >
    > Teoretycznie mogą być odporniejsi, ale dlaczego? Bez konkretnego
    > sensownego powodu należy założyć, że tak nie jest.

    Holandia - 7.5 tys zmarlych, czyli 441 na milion mieszkancow.
    Belgia - 1000/mln
    Francja - 553/mln
    Niemcy - 127/mln

    Wiec sa odporniejsi.Tylko dlaczego ?