  • Data: 2021-06-12 11:21:16
    Temat: Re: dziwaczne pytanie o sieć LAN
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jest Fri, 11 Jun 2021 13:56:47 -0700 (PDT), ptoki pisze:
> [...]
    km i pasmie na poziomie paru megabitow.
    > Siem nie zgodzem. Skoro full screen youtube dziala po rdp plynnie a po
    > iksach tez daje rade na nikłym pasmie to cad tez da rade. Wlasnie
    > przetestowalem, rdp w full HD uciaga youtube w przynajmniej 20fps na
    > moim bieda konfigu. Ale nawet po przepisciu sie na gigabit rdp
    > przesyla okolice 12MB/sek. Moze da sie to jakos obejsc ale i tak jest
    > to wydajnosc calkiem ok, szczegolnie jak sie odswieza czesc ekranu
    > wtedy obraz jest totalnie bez zaciec.

    Przecież nie rozmawiamy o yt, filmach etc (potwierdzam, spokojnie da się
    oglądać w zdalnym X), tylko o pracy interaktywnej. Oprócz przepustowości
    istotne (wręcz kluczowe) są też opóźnienia. X11 znany jest z tego, że
    sam z siebie wprowadza istotne opóźnienia podczas pracy po sieci.

    > W cad nie obraca sie non stop modeli. Nawet w blenderze jak sie
    > pracuje to ekran nie jest odswiezany dramatycznie. Jakby to byl
    > artysta co to nie mierzy a na oko celuje to od biedy mogl bym
    > zrozumiec ze mu lag przeszkadza. W cad-to nie jest az tak dramatyczny
    > problem..

    Nie, w typowych programach tego typu wykonywana jest duża ilość operacji
    graficznych (choćby przez cały czas zmienia się widok, powiększa etc,
    nawet pracując w 2D). Opóźnienia przy takiej pracy są *dramatyczne*,
    nawet po LAN 1 Gbps. Praca w ten sposób to jakby cofnąć się do 1998 albo
    wcześniej (bo AutoCAD działał mi w miarę płynnie w tamtych czasach,
    nawet w 3D). Bardziej obrazowo nie mogę tego opisać. Nie trzeba wierzyć
    na słowo: spróbuj odpalić np. FreeCAD-a i sam sprawdź. Owszem, można
    kombinować z przełączaniem wyświetlania na siatkę, minimalizować ilość
    operacji etc, ale nie o to chodzi w wątku. Tak więc podtrzymuję, że X11
    to fatalny pomysł w tym przypadku.

    k.