  • Data: 2021-06-13 08:24:58
    Temat: Re: dziwaczne pytanie o sieć LAN
    Od: ptoki <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Przecież nie rozmawiamy o yt, filmach etc (potwierdzam, spokojnie da się
    > oglądać w zdalnym X), tylko o pracy interaktywnej. Oprócz przepustowości
    > istotne (wręcz kluczowe) są też opóźnienia. X11 znany jest z tego, że
    > sam z siebie wprowadza istotne opóźnienia podczas pracy po sieci.

    No pisalem ci przeciez, ikxy na odleglosc 2000km chodza calkiem ok. Tak sundayman
    napisal ze robi w eda to jakikolwiek lag w zakresie lokalnego ethernetu bedzie
    zerowym problemem.

> [...]
    > graficznych (choćby przez cały czas zmienia się widok, powiększa etc,
    > nawet pracując w 2D). Opóźnienia przy takiej pracy są *dramatyczne*,
    > nawet po LAN 1 Gbps. Praca w ten sposób to jakby cofnąć się do 1998 albo
    > wcześniej (bo AutoCAD działał mi w miarę płynnie w tamtych czasach,
    > nawet w 3D). Bardziej obrazowo nie mogę tego opisać. Nie trzeba wierzyć
    > na słowo: spróbuj odpalić np. FreeCAD-a i sam sprawdź. Owszem, można
    > kombinować z przełączaniem wyświetlania na siatkę, minimalizować ilość
    > operacji etc, ale nie o to chodzi w wątku. Tak więc podtrzymuję, że X11

    Ty chyba ostatnio wi iksach nie pracowales. Totalnie nie potwierdzam takich
    doswiadczen a i z iksami (over citrix) i z rdp mam do czynienia co dzien i nie jest
    az tak zle jak piszesz.
    Ale zeby nie bylo ze bez pokrycia sobie fandzole to puscilem nieco apek po ethernecie
    setce w domu.
    Glxgears na domyslnym rozmiarze okienka
    530 frames in 5.0 seconds = 105.960 FPS
    582 frames in 5.0 seconds = 115.586 FPS
    full screen fullHD:
    66 frames in 5.0 seconds = 13.074 FPS
    66 frames in 5.0 seconds = 13.104 FPS
    69 frames in 5.1 seconds = 13.646 FPS
    69 frames in 5.1 seconds = 13.577 FPS
    Inkscape z jao takim modelem (kilkatysiecy kresek) dziala normalnie, Zoom/scroll,
    edycja - zero laga)
    Doinstalowalem se nawer librecada i wrzucilem pareset tysieczne dxf-y (rozmiar pliku
    to jakies 3MB) - podobnie - lag jesli jest to minimalny.
    Zero problemu z uzywaniem takich aplikacji.

    Pingi mam ponizej 1ms. Mysle ze w tym warsztacie bedzie podobnie.

    Jak dla mnie temat jest wyczerpany.
    SOA#1 - u mnie dziala, Pan sobie naprawi we wlasnym zakresie.

    PS. Probowalem sobie puscic apki ikxowe przez atlantyk ale tam nie mam za duzo
    nainstalowane wiec tylko xev i xterma przetestowalem. Przez atlantyk calosc dziala
    ok. Lag jest minimalny jak sie uruchomi top czy jakies inne konsolowe wygibasy w
    okienku na caly ekran fullHD. Tak ze nawet w takim ekstremalnym (pingi po 150ms, a
    calosc po ssh over vpn) setupie nie jest az tak zle.