eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynierianowe drogi › Re: nowe drogi
  • X-Received: by 2002:ac8:48d6:: with SMTP id l22mr16825079qtr.347.1632247329078; Tue,
    21 Sep 2021 11:02:09 -0700 (PDT)
    X-Received: by 2002:ac8:48d6:: with SMTP id l22mr16825079qtr.347.1632247329078; Tue,
    21 Sep 2021 11:02:09 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer03.ams1!
    peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer03.iad!feed-me.highwinds-media.com!news.
    highwinds-media.com!news-out.google.com!nntp.google.com!postnews.google.com!goo
    gle-groups.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Tue, 21 Sep 2021 11:02:08 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <i288776awwpx.1k33g6q1kcine$.dlg@40tude.net>
    Injection-Info: google-groups.googlegroups.com; posting-host=89.206.43.230;
    posting-account=s_knbgoAAABnjazG523hnYRJDlH9qW0F
    NNTP-Posting-Host: 89.206.43.230
    References: <1...@4...net>
    <a...@g...com>
    <1vkbmxgpsdt0o$.1pqbp97xdbmna$.dlg@40tude.net>
    <9...@g...com>
    <i288776awwpx.1k33g6q1kcine$.dlg@40tude.net>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <c...@g...com>
    Subject: Re: nowe drogi
    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>
    Injection-Date: Tue, 21 Sep 2021 18:02:09 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Received-Bytes: 5296
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:46127
    [ ukryj nagłówki ]

    On Tuesday, 21 September 2021 at 19:46:51 UTC+2, J.F wrote:
    > On Tue, 21 Sep 2021 10:13:42 -0700 (PDT), Konrad Anikiel wrote:
    > > On Tuesday, 21 September 2021 at 18:17:58 UTC+2, J.F wrote:
    > >> On Tue, 21 Sep 2021 02:46:32 -0700 (PDT), Konrad Anikiel wrote:
    > >>> On Tuesday, 21 September 2021 at 07:42:24 UTC+2, J.F wrote:
    > >> [...]
    > >>> No więc gdzie ma się w bok wygiąć pręt zbrojeniowy zalany grubą
    > >>> warstwą betonu? Wzdłużnie też się nie wyślizgnie, bo go ktoś
    > >>> zawczasu sprytnie użebrował. Nic tylko w stresie (ściskającym) żyć
    > >>> mu pozostanie. Ja tu widzę inne pytanie: Jeśli cały ten żelbet jest
    > >>> po to żeby naprężenia ściskające przenosił beton, a rozciągające
    > >>> przenosiła stal, to takie przęsło mostu w upalny dzień, kiedy stal
    > >>> się chce rozszerzyć a beton nie chce, znaczy w stali jest
    > >>> naprężenie ściskające a w betonie rozciągaające- no więc ta belka
    > >>> chyba trochę słabsza jest w upał,
    > >> a beton sie nie rozszerza?
    > >> Szczeliny dylatacyjne na betonowych drogach robia.
    > >
    > > A może to nie są szczeliny dylatacyjne, tylko szalunki, bo nie
    > > dałoby się jednocześnie betonu przygotować na całą drogę i go na
    > > raz wylać. Gdzieś trzeba skończyć i trochę roboty zostawić sobie na
    > > później.
    > Szczeliny.
    > Czy to nie ty mi pisales o ciaglym zalewaniu budynkow w Korei,
    > a drogi sobie nie wyobrazasz?
    >
    > Nawiasem mowiac - torowisko tramwajowe remontuja, tzn ukladaja od nowa
    > ... i mam wrazenie, ze szczeliny sa gesto i nacinane po wylaniu ..
    > >> Moze i masz racje ... co do mostu, ale jak jest 10km jezdni, to sie
    > >> przeciez beton nie rozszerzy, bo na koncach kolejne km drogi.
    > >
    > > Nie chodzi o rozszerzalność samego betonu tylko o różnicę między
    > > rozszerzalnością betonu i stali. Znaczy tak do końca to ja nie wiem
    > > o co chodzi, bo to Ty zacząłeś.
    > Jak masz kawal drogi, miedzy innymi drogami, to beton sie nie
    > rozszerzy, bo nie ma gdzie.
    > I mamy taka dziwna sytuacje, ze beton chce sie rozszerzyc, ale nie
    > moze, bo konce nie maja luzu, wiec sie sciska ... a w srodku jeszcze
    > te prety zbrojeniowe, ktore sie chca rozszerzyc bardziej.
    > Co z tego wyjdzie?
    > >>> Nic się nie da nadrobić, osłabi się na słońcu. Jest tu jeszcze
    > >>> jakiś budowlaniec kumający jak działa zbrojenie betonu w gorący
    > >>> dzień? Jak oni zbudowali te wieżowce w Emiratach czy tam innych
    > >>> Malezjach?
    > >> Pewnie normalnie - zalali betonem zbrojenie w szalunku i tyle.
    > >> O ile to konstrukcja zelbetowa, a nie stalowa.
    > >
    > > Nie mają swojej stali, trzeba wieźć co najmniej z Indii.
    > > Kamienia portlandzkiego też nie mają, ale piasek mają.
    > > Chociaż też jakiś nie teges do betonu...
    > No wlasnie.
    > A w dodatku te bardzo wysokie budynki, to chyba lubia konstrukcje
    > stalowe.
    > I mocniejsze, i szybciej sie stawia, a przy 100+ pietrach to dosc
    > istotne.
    >
    > P.S. Empire State Building budowano nieco ponad rok.
    > Dzis tez sie tak szybko buduje?
    > Poza Chinami, bo oni to potrafia dopiero zaskoczyc :-)
    >

    Tak mi się pomyślało że te szczeliny w drodze to pomagają wcale nie na wahania
    temperatury dzień/noc ani zima/lato, tylko na stygnięcie betonu po wylaniu. Ale ja
    się nie znam.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: