eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynierianowe drogi › Re: nowe drogi
  • Data: 2021-09-21 19:46:45
    Temat: Re: nowe drogi
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Tue, 21 Sep 2021 10:13:42 -0700 (PDT), Konrad Anikiel wrote:
    > On Tuesday, 21 September 2021 at 18:17:58 UTC+2, J.F wrote:
    >> On Tue, 21 Sep 2021 02:46:32 -0700 (PDT), Konrad Anikiel wrote:
    >>> On Tuesday, 21 September 2021 at 07:42:24 UTC+2, J.F wrote:
    >> [...]
    >>> No więc gdzie ma się w bok wygiąć pręt zbrojeniowy zalany grubą
    >>> warstwą betonu? Wzdłużnie też się nie wyślizgnie, bo go ktoś
    >>> zawczasu sprytnie użebrował. Nic tylko w stresie (ściskającym) żyć
    >>> mu pozostanie. Ja tu widzę inne pytanie: Jeśli cały ten żelbet jest
    >>> po to żeby naprężenia ściskające przenosił beton, a rozciągające
    >>> przenosiła stal, to takie przęsło mostu w upalny dzień, kiedy stal
    >>> się chce rozszerzyć a beton nie chce, znaczy w stali jest
    >>> naprężenie ściskające a w betonie rozciągaające- no więc ta belka
    >>> chyba trochę słabsza jest w upał,
    >> a beton sie nie rozszerza?
    >> Szczeliny dylatacyjne na betonowych drogach robia.
    >
    > A może to nie są szczeliny dylatacyjne, tylko szalunki, bo nie
    > dałoby się jednocześnie betonu przygotować na całą drogę i go na
    > raz wylać. Gdzieś trzeba skończyć i trochę roboty zostawić sobie na
    > później.

    Szczeliny.
    Czy to nie ty mi pisales o ciaglym zalewaniu budynkow w Korei,
    a drogi sobie nie wyobrazasz?

    Nawiasem mowiac - torowisko tramwajowe remontuja, tzn ukladaja od nowa
    ... i mam wrazenie, ze szczeliny sa gesto i nacinane po wylaniu ..

    >> Moze i masz racje ... co do mostu, ale jak jest 10km jezdni, to sie
    >> przeciez beton nie rozszerzy, bo na koncach kolejne km drogi.
    >
    > Nie chodzi o rozszerzalność samego betonu tylko o różnicę między
    > rozszerzalnością betonu i stali. Znaczy tak do końca to ja nie wiem
    > o co chodzi, bo to Ty zacząłeś.

    Jak masz kawal drogi, miedzy innymi drogami, to beton sie nie
    rozszerzy, bo nie ma gdzie.
    I mamy taka dziwna sytuacje, ze beton chce sie rozszerzyc, ale nie
    moze, bo konce nie maja luzu, wiec sie sciska ... a w srodku jeszcze
    te prety zbrojeniowe, ktore sie chca rozszerzyc bardziej.
    Co z tego wyjdzie?

    >>> Nic się nie da nadrobić, osłabi się na słońcu. Jest tu jeszcze
    >>> jakiś budowlaniec kumający jak działa zbrojenie betonu w gorący
    >>> dzień? Jak oni zbudowali te wieżowce w Emiratach czy tam innych
    >>> Malezjach?
    >> Pewnie normalnie - zalali betonem zbrojenie w szalunku i tyle.
    >> O ile to konstrukcja zelbetowa, a nie stalowa.
    >
    > Nie mają swojej stali, trzeba wieźć co najmniej z Indii.
    > Kamienia portlandzkiego też nie mają, ale piasek mają.
    > Chociaż też jakiś nie teges do betonu...

    No wlasnie.
    A w dodatku te bardzo wysokie budynki, to chyba lubia konstrukcje
    stalowe.
    I mocniejsze, i szybciej sie stawia, a przy 100+ pietrach to dosc
    istotne.

    P.S. Empire State Building budowano nieco ponad rok.
    Dzis tez sie tak szybko buduje?
    Poza Chinami, bo oni to potrafia dopiero zaskoczyc :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: