  • Data: 2023-01-08 08:37:03
    Temat: Re: radioaktywny obiektyw
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2023-01-07, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    > "Emitowane z powierzchni" = praktycznie niewykrywalne tego typu
    > sposobami (z "objętości" generowanych jest nie wiadomo ile razy więcej).
    > Natomiast beta także ma trudności z przechodzeniem przez materię, więc
    > o ile powyższe dotyczy tego promieniowania w mniejszym stopniu, to
    > jednak wciąż dotyczy. Gamma (czyli promienie Roentgena, albo X -
    > aczkolwiek za to równanie pewnie wiele osób by mnie odsądziło od czci
    > i wiary) to inna bajka. W szczególności twarde gamma.

    Rozumiem, że postulujesz wyłącznie gammę docierającą do płaszczyzny
    filmu. Problem w tym, że to się nie trzyma kupy skoro 2 mm plastiku (np.
    PC czy ABS) zbija promieniowanie o połowę. Przecież by tej gammy nie
    zbiło, bo materału organiczne, szczególnie o takiej małe gęstości to z
    pewnością nie jest dla gammy przeszkoda. Dla dużych jąder helu i
    eletronów to już i owszem. Alfy nie ma bata aby przez to przeszły, ale
    co bardziej energetyczne elektrony pewnie tak. Internety podają, że mogą
    wleźć w ograniczne rzeczy nawet na 1.5 cala.

    --
    Marcin