  • Data: 2021-08-24 21:40:02
    Temat: Re: rzadki bład w programie w C++
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 24/08/2021 17:50, Maciek Godek wrote:
    > Pamiętam, że kiedyś robiłem brancha na SVNie i to był koszmar.

    U mnie trwa około 2 sekund. Repo takie sobie, około miliona plików
    źródłowych i ponad 30GB gołego mięska na trunku/tagu z którego robie
    brancha. Może faktycznie niewielkie to repo w porównaniu z typowym
    helloworldem z githuba.

    Ilośc danych jakie latają po sieci przy tej operacji jest mniejsza niż
    przy szukaniu obrazków z kotami po googlu.

    > Dokładnie. Sam pomysł, że musisz mieć centralne repozytorium, jest sporym
    utrudnieniem.

    Jeśli masz zespół programistów na Antarktydzie na łaczach wdzwanianych
    TePeSA to zaleta gita z offlinowym repo jest zdecydowanie wyróżniająca
    go na tle tych normalnych potrzeb reszty ludzkości.

    > Właściwie to jest na odwrót.
    > Git jest dużo prostszym narzędziem. Już sam fakt, że wystarczy wpisać "git init",
    żeby mieć u siebie repozytorium, o tym świadczy.

    Nie, to tylko świadczy o tym, że jest nastawiony na inne zagadnienia niż
    praca zespołowa. Niektórzy uważają GITa za narzędzie dla schizofreników
    i spiskowców. Właśnie z tego powodu, jak nastawienie na pracę offline. W
    pracy zespołowej to kuriozum, że chowasz swoje wypociny przed innymi. A
    jak ktoś będzie musiał ją przejąć, bo umrzesz? A jak będziesz chciał
    ciągłą integrację na swoim branchu na centralnej farmie kompilującej? A
    jak kolega będzie chciał Ci pomóc? Zaleta? Serio? Gdzie?

    > Dla SVNa musisz postawić serwer.

    Brednia. Możesz stworzyć bazę danych SVN w *katalogu* na dysku lokalnym.
    JEDNO kliknięcie, w TortoiseSVN. Tylko nikt tak nie robi podczas pracy.
    To głupie.

    > A utrudniona, bo przy zbiorowej kolaboracji synchronizacja repozytoriów a'la SVN
    byłaby koszmarem.

    Dlatego każdy używający SVN nie jest do tego stopnia idiotą, aby mieć
    osobne, prywatne repozytoria. Ludzie miewają szybki internet. Szybszy
    niż w latach 90. Centralne repo nie jest niczym dziwnym. Ba, działa
    absurdalnie szybko, przy tym moim, skromnym repo.

    > Na przykład github jądra Linuxa wyświetla 5000 współautorów.

    I to oznacza że masz 5000 lokalnych repozytoriów? Czyli, mówiąc
    prościej, rozrzuciłeś problemy synchronizacji na 5000 osób i wszyscy
    udają że już go nie ma?

    Na svn by go *naprawdę* nie było. Tak najzwyczajniej, w SVN nie ma
    problemu z synchronizacją. O ile potrafisz go używać.

    > A ile osób te zespoły liczyły?

    Ilość userów nijak nie zwiększa problemów pracy SVN. Rozmiar repo też.

    Powtarzasz jakieś zasłyszane i niezweryfikowane brednie. Swoją droga
    powtarzają je wszyscy gitowcy jacy przewineli się przez moje ręce, po
    bliższej analizie okazuje się że nie mieli pojęcia jak sie obsługuje
    SVN, robili to źle i marudzili, że nie działa lub wyczytali multum
    podobnych bredni z internetach.

    Nikt nie twierdzi, że git jest lepszy/gorszy, bo to narzedzie do innych
    zastosowań niż centralne repo na szybkich łaczach internetowych. Czyli
    90% potrzeb i możliwości przeciętnej firmy w PL.

    Nie jestem zwolennikiem SVN, ale szlag mnie trafia kiedy słyszę takie
    brednie. SVN to zaskakująco stabilny i zacny kawał softu. To że jest
    chwilowa moda na gita o niczym nie świadczy. Na pewno nie o tym, że ma
    jakieś znaczące zalety w typowym flow w typowej firmie z centralnym
    repo. Jak narazie, typowi gitowiec pytany o prawdziwe zalety git vs svn
    zazwyczaj nie ma ani jednej która by nie wynikała z błednego uzycia svn.
    I mam wrażenie że nie bez powodu: nie ma tak naprawdę argumentów. To
    tylko moda i propaganda.

    Czekam na coś lepszego. Już ze 20 lat.