  • Data: 2021-08-25 09:22:18
    Temat: Re: rzadki bład w programie w C++
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    2021-08-24 o 11:58 -0700, Maciej Sobczak napisał:

    > Przy pracy jednoosobowej takimi narzędziami są zip oraz unzip.

    Wyczuwam bratnią duszę. Doceniam.

    > Polecam. Zwłaszcza, że oprócz historii zmian potrafią zupełnie
    > naturalnie zrobić backup - a to jest *ważniejsze*, niż zabawa w
    > commity. Nie, lokalny git to nie jest backup.

    Z tym jednak zgodzić się nie mogę... Lokalny VCS to oczywiście nie
    backup, ale lokalny zestaw plików *.zip też nim nie jest. W obu
    przypadkach wypadałoby zrzucić pliki gdzieś na zewnątrz. svn akurat
    ma to w standardzie (git też, chyba że ktoś upiera się korzystać z tych
    jego "lokalnych" funkcji).

    > Jednoosobowy lokalny git ma wartość co najwyżej hobbystyczną albo
    > edukacyjną ("Czy ma Pan doświadczenie z gitem? Tak, od 5 lat."), ale
    > jego użytkowa wartość dodana wynosi epsilon.

    Bez przesady. Lokalny git, svn czy inny rcs to narzędzia które mają
    sens nawet lokalny. I oczywiście można zadowolić się zipem, zip-diffem
    itd, ale kosztem pewnej wygody użytkowania. Zamiast robić zipa i
    kopiować go gdzieś na jakiś serwer po FTP, rsync itp, robię zwyczajne
    svn commit i mam pewność, że moje zmiany już się nie zgubią.
    Korzystanie z ZIP to również marnotrawstwo miejsca - ten sam plik
    będzie w każdym zipie zajmował tyle samo miejsca, choć od wielu lat nie
    uległ zmianie. Jest jeszcze jeden aspekt: często zdarza się, że
    potrzebuję prześledzić historię jednego pliku (spośród kilkunastu
    tysięcy w projekcie) na przestrzeni paru lat. Ciężko mi wyobrazić to
    sobie przy milionach plików ZIP.

    Mateusz