  • Data: 2009-08-05 06:43:02
    Temat: Re: spawanie blach karoseryjnych palnikiem "na styk"
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Migomat mam ale nie o to pytam.

    > Lutowanie twarde palnikiem powinno wyjść nawet amatorowi. A jak nie to
    > sprawdzona technologia. Wiertarka, małe śrubki albo nity zrywalne, blacha,
    > szpachla. Wyjdzie jak nowy i na jakiś czas wytrzyma.
    Nie nie nie, żadne nity śrubki i przede wszystkim żadne szpachle. Chodzi mi
    o całkowicie klasyczną technologię naprawy i tu pytanie: lutowanie twarde
    czy spawanie. Lutowanie twarde to z mojej strony żaden problem, ale pytam o
    spawanie, takie klasyczne z przetopem materiału "na styk" krawędź do
    krawędzi. Na co uważać, jakiego drutu (grubość) użyć.
    Jak pracować palnikiem aby uniknąc pofałdowania blachy na skutek
    temperatury:
    - spawać szwem, czy punktować, jeżeli punktować to w jakiej kolejności a
    może w ogóle spawać przez punktowanie ?
    - grzać krótko (miejscowo) czy długo (szew) ?
    - chłodzić blachę czy nie ?
    - spawać w prawo czy w lewo ?
    - czy blacha (spaw) po spawaniu gazowym wymaga odpuszczania ?
    - wywijać krawędzie czy nie ( w przypadku jeżeli jest taka mozliwość)?
    - czym szlifować spawaną blachę: szlifierką prostą z kamieniem (ok 12 tys
    obr) czy kątówką z tarczą do szlifowania lub kamieniem ?
    - czy "nowoczesne" blachy karoseryjne (mam trochę tego materiału na wstawki)
    które są bodajże molibdenowane, cynkowane i ogólnie traktowane jakąś chemią,
    w ogóle znoszą pracę z palnikiem ?

    Wyrównanie powierzchni po spawaniu i szlifowaniu zamierzam wykonać także
    klasycznie przez lutowanie cyną. Szpachla jeżeli już to cieniutka warstwa
    fillera pod lakier.

    Wiem że teoria teorią i trzeba sobię tą umiejętność wypracować poprzez
    praktykę, ale chciałbym uniknąć odkrywania Ameryki przynajmniej w części
    teoretycznej.
    --
    Jackare