  • Data: 2009-08-25 07:24:40
    Temat: Re: spawanie blach karoseryjnych palnikiem "na styk"
    Od: "Alexander" <A...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Palnikiem
    > acetylenowym można spawać zardzewiałe cienkie blachy. Można precyzyjnie
    > wycinać
    > elementy. Dla wykwalifikowanego spawacza nie jest problemem redukcja rdzy
    > do
    > żelaza. Spawanie palnikiem acetylenowym przy samochodzie to sztuka
    > wymagająca
    > bardzo wysokich kwalifikacji. W zamian dająca doskonale efekty.

    Ehhh a ja myślałem, że to grupa inżynierska, a nie magiczna - chłopie jak
    masz umiejętności _spawania_ zardzewiałych blach i redukcji palnikiem rdzy
    do _żelaza_ (bo do stali to już chyba nie...) to pewnie robisz karierę.
    Metoda 311 wymaga takiego samego przygotowania materiału pod kątem
    oczyszczenia brzegów z rdzy, smarów itp do spawania jak inne metody. Obecnie
    ta metoda jest niszowa - nie używa się jej do żadnych odpowiedzialnych
    prac - nie mniej jednak ze względu na koszty i jeszcze popularność wśród
    warsztatów samochodowych oraz zamierzoną "jakość" + szpachla i lakier -
    jakoś się trzyma.

    >Metody spawania
    > elektrycznego nadają się do nie skorodowanych samochodów i nie wymagają
    > żadnych
    > kwalifikacji z wyjątkiem umiejętności przyłożenia palnika do blachy.

    Uuuu... no kilku spawalników by się nie zgodziło :))) a ciekawe co na to PIP
    (w warsztatach - spawanie be uprawnień + brak jakiegokolwiek odszkodowania w
    przypadku wypadku) bo o klientach to już nie ma co mówć, i tak sobie za rok
    będą lakierować...

    > Mig to
    > typowa metoda napraw powypadkowych.

    MIG (131) to sie nadaje najwyżej do części z Al...

    >Spawanie gazowe to metoda pozwalająca
    > odtworzyć uszkodzone elementy.

    Tia... ogniem i mieczem - ale przecież koszty trzeba ciąć. I tak to się
    szpachlą zalepi.