    From: "Jurand" <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
    Date: Sat, 2 Jan 2010 14:40:42 +0100

    Użytkownik "Przembo" <x...@x...xx> napisał w wiadomości
    news:hhnhh0$sdm$1@news.onet.pl...

    > Co do oporow wewnetrznych silnika masz niewatpliwie racje, co do masy
    > pojazdu przwaznie tez. Pomijasz jednak istotny aspekt, inaczej operuje sie
    > gazem pojazdem o slabym silniku, a inaczej mocnym.
    > Pod jakim katem analizujemy spalanie? Pod katem minimalnego mozliwego, czy
    > moze bardziej interesuje nas jednakowa dynamika jazdy.

    Przecież było napisane - "Pojeździj kiedyś mocniejszym silnikiem o większej
    pojemności w tym samym tempie co tą swoją motorynką".
    Czyli jeździmy mocniejszym autem w tempie słabszego.

    > 525 spala 14,5-15,5l LPG w 3city, glownie Gdansk w godzinach 8 i 16. Inne
    > auto o mocy 75KM zadowalalo sie od 12 do 16 l LPG (srednio wychodzilo mi
    > 15l ) i nizej nie chcial przy zachowaniu akceptowalnego tepma jazdy.
    > Uprzedzajac pytanie zepsuty chyba nie byl bo w rekach innego kierowcy
    > spalal mniej. W tej slabiznie pedal gazu trzeba bylo wciskac gleboko by
    > jakos jechac. W mocnym wystarczy delikatnie operowac pedalem gazu by miec
    > ta sama dynamike stad i spalanie podobne.

    Uwielbiam takie posty ;)
    525 spaliło 14/15 litrów, a inne auto o mocy 75KM - 12-16. Ty, to Ty chyba
    masz jakiś problem z dwupołożeniowym pedałem gazu w słabszym samochodzie,
    albo 525 było Twoje prywatne, a to słabsze auto to jakaś służbowa Corsa,
    Pogromczyni Krawężników. Bo żeby 75-konnym autem spalić średnio 15 litrów
    gazu to się trzeba nad nim albo nieludzko znęcać, albo mieć instalację
    wyregulowaną przez pijanego mechanika, zajmującego się serwisem wyłącznie
    samochodów marki Polonez.

    Jurand.