  • Data: 2023-05-27 05:01:14
    Temat: Re: upgrade Xeon E5-1620 v3
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2023-05-27, 1634Racine <m...@...cbqebml> wrote:
    > Marcin Debowski w news:aZacM.2656$lwXb.1180@fx06.ams1
    >
    > jest tutaj? --> https://tmpgenc.pegasys-inc.com/en/company/history.h
    tml
    > *ktory* ?

    Np. ten: https://tmpgenc.pegasys-inc.com/en/shopping/taw6_d.h
    tml Jest
    wersja nowsza, ale się nie skusiłem. Nie widzę istotnej różnicy a firma
    poszła w ciągu ostatnich 10ciu lat bardziej w edycje niż
    (trans)kodowanie.

    > a ktorymi *komercyjnymi* programami osiaga sie jakosc (naprawde
    > dobrych) BD?

    Nie mam pojęcia. Jak się tym interesowałem bardziej te parę lat temu to
    nie znalazłem nic co mógłbym przetestować.

    Problem zaś manifestuje się tak: mamy, przykładowo, taki BD
    jednowarstwowy czyli ca 25GB miejsca. Z tego wideo zajmuje zwykle
    15-18GB, a są to zwykle filmy, które mają często po 1.5-2h. Nigdy nie
    udało mi się przekodować dowolnego własnego filmu tak, aby przy tego
    typu bitrate nie było artefaktów np. w dynamicznych scenach z dużą
    ilością szczegółow. A komercyjne BD takich artefaktów nie mają.

    Teraz przyszło mi jeszcze do głowy, że może pies jest pogrzebany
    gdzieindziej. Może to są enkodery klasy handbrake czy tego tsunami, ale
    jest to robione na super wydajnych maszynach. Jak wiadomo zalezność jest
    tu taka, że przy preset'ach typu slow, fast itd. jakość dla każdego z
    presetów jest zawsze stała (dla danego enkodera) a zmienia się wielkość
    wynikowa pliku. Ze względów praktycznych taki "very slow" musi mieć
    jakieś osadzenie w marketngowych realiach, czyli przekodowanie 10 min
    filmu, nie może trwać przykładowo na jakimś i9gen12 3 doby. No ale
    jak byłaby dedykowana maszyna o odpowiedniej mocy to pewnie 100x very
    (slow) byłoby akceptowalne. Albo też nawet miesiąc kodowania jest
    akceptowalny, bo to w końcu czynność dla konkretnego BD jednorazowa.

    --
    Marcin