  • 11. Data: 2009-08-06 20:57:34
    Temat: Re: Środowisko programistyczne Eclipse - czy u Was tez to tak nie dziala?
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    Pszemol wrote:
    > Używam środowiska programistycznego Eclipse udostępnionego
    > w pakiecie firmy Altera do programowania procesora Nios II.
    > Środowisko ogólnie rzecz biorąc ładne i funkcjonalne, ale...
    >
    > Zauważyłem pewną wadę, nie wiem czy to bug czy zła konfiguracja.
    > Otóż mamy tam okienko "Outline" w którym mamy listę nazw
    > symboli (zmiennych, funkcji) używanych w naszych źródłach...
    > List ta jest dynamicznie tworzona w tym okienku w czasie pisania
    > źródeł w edytorze - dodajemy zmienną/funkcję: wskakuje ona do okienka.

    Ktora wersja Niosa?
    Ja podobny problem mialem z Avr32 Eclipse, ale _tylko_ na jednym
    komputerze. Cos z Java bylo nie tak.

    --
    Jerry1111

  • 12. Data: 2009-08-06 21:20:06
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Konop" <k...@g...pl> wrote in message

    > Ale skąd ECLIPSE wie, gdzie Twój kompilator szuka plików stdio.h i innych?
    > Ma się domyslić?? :)...

    Mój kompilator dostaje parametry od eclipse - takie było
    moje rozumienie tematu. Parametry dla kompilatora
    ustawiamy w tym samym środowisku w którym ustawiam
    parametry dla indeksera.

    > Tak, to bardzo błędne założenie :). Popatrz, kompilator też nie szuka tych
    > plików po całym dysku, tylko wie, gdzie ich szukać :). Ponieważ są to
    > pliki instalowane razem z kompilatorem, to nie musisz ich wskazywać!
    > Gorzej ma Eclipse... on nie ma pojęcia co gdzie jest i musisz mu to
    > wskazać. Jak - już chyba wiesz (było napisane ;)).

    Jak może nie mieć pojęcia, skoro eclipse wypełnia listę
    ścieżek które były użyte do szukania includów???

> [...]
    > indziej... no cóż... To jest duży program i ma wiele ustawień, łatwo się
    > pogubić... ja też za każdym razem, gdy zaczynam nowy program, to wyważam
    > otwarte drzwi ;P... to jest masakra po prostu ;)...
    >
    > A kiedyś miałem inny przypadek... używając klawisza F3 odszukiwałem
    > definicję jakiejś funkcji, tam ją edytowałem i kompilowałem. I się
    > dziwiłem czemu nie działa... rozwiązanie - w Eclipse miałem ustawione inne
    > ścieżki niż w Makefile no i to, co Eclipse pokazywał po naciśnięciu F3, to
    > był zupełnie inny plik niż ten, który był kompilowany ;D...

    Wniosek z tego płynie że to środowisko zintegrowane
    nie jest takie zintegrowane... jak np. Visual MS czy Borlanda IDE.

  • 13. Data: 2009-08-06 21:20:56
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Jerry1111" <j...@w...pl.pl.wp> wrote in message

    > Ktora wersja Niosa?

    9.0 - nie załadowałem jeszcze SP3.

    > Ja podobny problem mialem z Avr32 Eclipse, ale _tylko_ na jednym
    > komputerze. Cos z Java bylo nie tak.

    I jak naprawiłeś? Reinstalka Javy?

  • 14. Data: 2009-08-07 06:18:35
    Od: maciek borzecki <m...@g...com>

    On Aug 6, 11:20 pm, "Pszemol" <P...@P...com> wrote:
    > Wniosek z tego płynie że to środowisko zintegrowane
    > nie jest takie zintegrowane... jak np. Visual MS czy Borlanda IDE.

    pewnie jeszcze nikt nie wspomnial, tylko vim + cscope, a nie tam
    jakies pozal-sie-boze klikane okienkowce :)

    maciek

  • 15. Data: 2009-08-07 13:23:17
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "maciek borzecki" <m...@g...com> wrote in message
    a.googlegroups.com...

    > pewnie jeszcze nikt nie wspomnial, tylko vim + cscope, a nie tam
    > jakies pozal-sie-boze klikane okienkowce :)

    vim + cscope to tylko dla jakichś masochistów :-)

  • 16. Data: 2009-08-07 21:13:22
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    Pszemol wrote:
    > "Jerry1111" <j...@w...pl.pl.wp> wrote in message

    > 9.0 - nie załadowałem jeszcze SP3.

    > I jak naprawiłeś? Reinstalka Javy?

    Niestety nie. W akcie desperacji wywalilem z listy zainstalowanych
    programow wszystko co sie zaczynalo od Microsoft - pomoglo. Nie mam
    pojecia tylko ktory uninstall pomogl.

    U mnie 9.0 dziala dobrze - tylko nie pamietam ktory SP mam.

    --
    Jerry1111

  • 17. Data: 2009-08-07 21:46:08
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > U mnie 9.0 dziala dobrze - tylko nie pamietam ktory SP mam.

    I indekser Ci czyta pliki naglówkowe w poszukiwaniu #definów??
    O... to ciekawe.

  • 18. Data: 2009-08-10 21:57:53
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    Pszemol wrote:
    > "Jerry1111" <j...@w...pl.pl.wp> wrote in message
    >
    > I indekser Ci czyta pliki naglówkowe w poszukiwaniu #definów??
    > O... to ciekawe.

    Zainstalowalem teraz na domowym kompie. Cos nie tak jest - kliknij w
    Windows->Preferences->General->Capabilities ;-)

    Jesli chodzi o Twoje oryginalne pytanie:

    > Jeśli obłożmy zmienną lub funkcję dyrektywą #ifdef...#endif
    > i symbol testowany jest zdefiniowany w pliku nagłówkowym
    > włączanym do źródeł instrukcją preprocesora #include to okienko
    > Outline, nie znając tego symbolu, nie pokazuje tej funkcji/zmiennej
    > na liście. Można się domyślać, że dzieje się tak bo program nie czyta
    > plików #include i nie rozwija tam zawartych dyrektyw preprocesora.

    To u mnie dziala poprawnie. Znaczy 'prawie' poprawnie - musze albo
    zamknac/otworzyc plik, albo dodac mu jakis #define - wtedy Outline
    odswieza sie czytajac wszystkie #includes.
    Nie zwrocilem na to wczesniej uwagi.

    Jesli chodzi o czytanie #include do context-assist - dziala po wpisaniu
    i skasowaniu pelnej sciezki do stdio.h (nie pytaj tylko czemu ;-) )

    --
    Jerry1111

  • 19. Data: 2009-08-11 01:21:00
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Zainstalowalem teraz na domowym kompie. Cos nie tak jest - kliknij w
    > Windows->Preferences->General->Capabilities ;-)

    Tam mam obydwa zaznaczone: Team i Development.
    Nie rozumiem chyba dowcipu :-)))

    > Jesli chodzi o Twoje oryginalne pytanie:

    > To u mnie dziala poprawnie.

    No to zazdroszczę, bo ja nie widzę w Outline połowy swego programu :-(

    > Znaczy 'prawie' poprawnie - musze albo zamknac/otworzyc plik,
    > albo dodac mu jakis #define - wtedy Outline odswieza sie czytajac
    > wszystkie #includes.
    > Nie zwrocilem na to wczesniej uwagi.

    No ale w moim przypadku mówimy o projekcie który jest otwierany
    i zamykany pewnie 1000 razy od 2006 roku, przeżył w między czasie
    trzy wersje hardware i obłożony jest pewnie 1000 różnych warunkowych
    kompilacji... Jeśli Eclipse nie radzi sobie dobrze u mnie z nowym projektem
    hello-world który właśnie utworzyłem to jakie ma szanse działać z projektem
    w którym jest 50 modułów i pewnie #includuje tysiąc plików nagłówkowych :-)

    > Jesli chodzi o czytanie #include do context-assist - dziala po wpisaniu i
    > skasowaniu pelnej sciezki do stdio.h (nie pytaj tylko czemu ;-) )

    To ciekawe, choć context-assist w ogóle się nie zajmowałem...
    Chcesz powiedzieć że Ci rozwija nazwy włącznie z deklaracjami #define??
    Nie wierzę...

    Może ja powinienem stworzyć zupełnie nowy projekt od zera w wersji
    9 pakietu Altery z użyciem tylko starych modułów... No ale czemu miałoby
    to pomóc skoro nie działa to nawet dla nowego projektu helloworld... hm...

  • 20. Data: 2009-08-17 20:20:37
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    Pszemol wrote:
    > "Jerry1111" <j...@w...pl.pl.wp> wrote in message

    > Tam mam obydwa zaznaczone: Team i Development.
    > Nie rozumiem chyba dowcipu :-)))

    U mnie restart Eclipse ;-)
    Nie wiedzialem ze tam jest Team i Development.

> [...]
    > w którym jest 50 modułów i pewnie #includuje tysiąc plików nagłówkowych

    Tego hello worlda sprobuj zamknac i jeszcze raz otworzyc - Eclipse u
    mnie wtedy parsuje ladnie #defines.

    > To ciekawe, choć context-assist w ogóle się nie zajmowałem...
    > Chcesz powiedzieć że Ci rozwija nazwy włącznie z deklaracjami #define??
    > Nie wierzę...

    Rozwija deklaracje funkcji - uzyteczne podczas pisania.

    > Może ja powinienem stworzyć zupełnie nowy projekt od zera w wersji
    > 9 pakietu Altery z użyciem tylko starych modułów... No ale czemu miałoby
    > to pomóc skoro nie działa to nawet dla nowego projektu helloworld... hm...

    Teoretycznie te opcje nie maja zadnych danych zapisanych w configu - to
    sie wszystko ladnie parsuje ze zrodel.

    --
    Jerry1111