  • 21. Data: 2009-03-13 13:20:23
    Temat: Re: Wlacznik na pilota - swietlowki
    Od: "Desoft" <d...@i...pl>

    > Przy 470nF i okolo 1W koniecznego dla elektroniki (liczac ze stratami), na
    > kondensatorze nie powinno byc wiecej jak 30V. Czy sa jakies male
    > kondensatory na 470nF/250V? Ja bym to musial zmiescic gdzies w okolicach
    > zyrandola.

    470nF/250~ lub 470nF/630=

    --
    Desoft

  • 22. Data: 2009-03-13 13:24:27
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Desoft" <d...@i...pl> napisał w wiadomości

    > 470nF/250~ lub 470nF/630=

    Oczywiscie.

  • 23. Data: 2009-03-13 13:24:38
    Od: "Desoft" <d...@i...pl>

    > Inna metoda jaka mi przychodzi na szybko do glowy to diak w szreg ze
    > swietlowka, plus ten nieszczesny kondensator rownolegle do tych obu
    > elementow.

    Na początek sprawdziłbym kondensator.
    Diak w szereg to 30V w plecy: jasność świecenia, obciążenie przetwornicy.
    A mocy wydzieli się na nim tyle co na zenerce 30V.

    --
    Desoft

  • 24. Data: 2009-03-13 13:42:16
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Na początek sprawdziłbym kondensator.
    > Diak w szereg to 30V w plecy: jasność świecenia, obciążenie przetwornicy.

    Ale tylko te 30V na poczatku sinusa.

    > A mocy wydzieli się na nim tyle co na zenerce 30V.

    Przeciez do przelaczenia to mikroampery poleca.

  • 25. Data: 2009-03-16 06:13:53
    Od: "Desoft" <d...@i...pl>

    > Ale tylko te 30V na poczatku sinusa.

    > Przeciez do przelaczenia to mikroampery poleca.

    Nie pamiętam nazwy... chyba to się nazywa dynistor.
    Diak ma charakterystykę bliższą diodzie zenera.

    --
    Desoft

  • 26. Data: 2009-03-16 16:20:42
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Nie pamiętam nazwy... chyba to się nazywa dynistor.
    > Diak ma charakterystykę bliższą diodzie zenera.

    Diak to odpowiednik triaka, dynistor, tyrystora - a wiec przewodzi tylko w
    jedna strone.

  • 27. Data: 2009-03-17 06:20:10
    Od: "Desoft" <d...@i...pl>

    > Użytkownik "Desoft" <d...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Diak to odpowiednik triaka, dynistor, tyrystora - a wiec przewodzi tylko w
    > jedna strone.

    Charakterystyka diaka jest tutaj:
    http://elektro.w.interia.pl/energoel/triak/index.htm

    to deltaV wynosi około jednego wolta dla popularnego 30V diaka

    Dynistor chyba ma inną charakterystykę lub mam na myśli inny element.
    Później sprawdzę i podam o co mi chodziło.

    --
    Desoft

  • 28. Data: 2009-03-17 08:36:14
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Charakterystyka diaka jest tutaj:
    > http://elektro.w.interia.pl/energoel/triak/index.htm
    >
    > to deltaV wynosi około jednego wolta dla popularnego 30V diaka

    No to dupa, sie nie nadaje.