  • 121. Data: 2022-12-05 19:28:01
    Temat: Re: Wodor
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 5 Dec 2022 14:53:03 +0100, Cavallino wrote:

    > Dokładnie.
    > Przy czym przy tak wolnej ładowarce to będzie więcej niż 15 minut.

    Tzn co - ze stoi tam wolna ladowarka, wiec trzeba bedzie poczekac
    dluzej?
    No to przeciez caly czas o tym piszemy :-)

    Moze i gdzies na swiecie jest 500km/15 minut, ale jeszcze nie u nas,
    w samochodach na jakie nas stac, wiec doliczamy wiekszą strate czau
    :-)

    > Ale tym bym się nie martwił - to minie szybciej niż komukolwiek się wydaje.
    > Ilość ładowarek przyrasta w tempie geometrycznym.

    Zobaczymy, jak bedzie w tym roku...

    > Mi w odległości 3 km od domu postawili 2 superszybkie stacje ładowania w
    > ciągu roku.
    > Jedna już działa (Ionity), druga będzie pewnie niedługo, bo już ma
    > włączone zasilanie...

    a teraz spytajmy o cene i zajetosc.

    No ale dobra - jak nie sa zajete, to znaczy, ze mozna naladowac szybko
    :-)

    J.

  • 122. Data: 2022-12-06 07:56:48
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 05.12.2022 o 16:00, Cavallino pisze:

    > Tylko trochę sensu brak, bo przy płatnym ładowaniu kosztów nie obniżysz.
    > Nie wiem czy nie lepiej wtedy jakiejś hybrydy spróbować.
    >
    > Np. jeżdżącej jak elektryk, czyli Nisana QQ np.

    Tak wygląda wstępny plan aby być niezależnym od czasu ładowania wtedy
    kiedy czasu nie ma :)

    > Ale o to Ci chodziło?

    Tak - o grube procenty :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 123. Data: 2022-12-06 07:59:07
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 05-12-2022 o 19:28, J.F pisze:

    > Tzn co - ze stoi tam wolna ladowarka, wiec trzeba bedzie poczekac
    > dluzej?
    > No to przeciez caly czas o tym piszemy :-)
    >
    > Moze i gdzies na swiecie jest 500km/15 minut, ale jeszcze nie u nas,

    Jest i u nas.
    Ale mało, więc trzeba tak planować, żeby w przypadku gdy od 15
    dodatkowych minut zależy czyjeś życie, zatrzymywać się na szybkich.

    > w samochodach na jakie nas stac,

    Elektryki tak podrożały, że dopłata nie jest taka duża.
    Jak ktoś ma umrzeć gdy ma poczekać, to warto ją ponieść. ;-)

    > a teraz spytajmy o cene i zajetosc.

    Może być najdrożej w Polsce, może być najtaniej (jak kupisz abo w taki
    czy w inny sposób).
    W przeciwieństwie do zakupów paliwa, masz wybór i sposoby na 3 krotne
    obniżenie ceny na tej samej ładowarce.

    > No ale dobra - jak nie sa zajete, to znaczy, ze mozna naladowac szybko

    Dokładnie.
    I mała szansa, że ktoś przypadkowy tam pojedzie, bo dla nich to bardzo
    droga stacja.

  • 124. Data: 2022-12-06 08:01:27
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 05-12-2022 o 16:23, J.F pisze:

    > No ale albo jakas jadłodajnia, albo kanapki z domu.

    Przecież już to wcześniej napisałem, po co powtarzasz?

  • 125. Data: 2022-12-06 08:01:50
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 05.12.2022 o 16:17, J.F pisze:
    > Raczej wiecej - tankowanie moze sie uda zalatwic w 4 minuty,
    > ale jeszcze zwalnianie, dojazd, wyjazd, rozpedzanie ..
    > i latwo moze byc wiecej, jak dystrybutor bedzie zajety i sie
    > hotdogozerca trafi w kasie ?

    No bywa - piszę jednak o czasie netto :)

    > No ale zajechales na maca, chyba ze masz na mysli samo jedzenie?
    >
    > W samochodzie lekko niewygodnie, a tu masz 5 minut, ktore straciles na
    > stacji ?

    Dlatego biorę tosty - to wygodne do konsumpcji w czasie jazdy i
    nieplamiące jedzenie :)

    Pozdrawiam - Mirek

  • 126. Data: 2022-12-06 08:03:09
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 06-12-2022 o 07:56, Mirek Ptak pisze:

    > Tak wygląda wstępny plan aby być niezależnym od czasu ładowania wtedy
    > kiedy czasu nie ma :)

    Polecam jednak inny - ten z własną wtyczką.

    > Tak - o grube procenty :)

    Myjk pisał o takim zwykłym sposobie używania bev, nie o Twoim.
    Twój jest dziwny - ja bym na niego nie poszedł raczej.

  • 127. Data: 2022-12-06 08:17:20
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 06-12-2022 o 08:01, Mirek Ptak pisze:

    > Dlatego biorę tosty - to wygodne do konsumpcji w czasie jazdy

    O jprd - jesz to w czasie jazdy?
    Ten czas spędzony poza samochodem, to musi być Twój większy fetysz niż
    się spodziewałem......

    Nie da się z tym zawalczyć przypadkiem?
    Jakaś terapia czy coś?

  • 128. Data: 2022-12-06 08:24:13
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 06.12.2022 o 08:03, Cavallino pisze:

    > Myjk pisał o takim zwykłym sposobie używania bev, nie o Twoim.
    > Twój jest dziwny - ja bym na niego nie poszedł raczej.

    Nie pisał o "zwykłym" - pisał o używaniu wokół komina i to z konkretnym
    warunkiem, tzn. z dostępem do własnego gniazdka najlepiej z pv.
    Nie ma najmniejszej szansy na utrzymanie promila prądu z publicznych
    ładowarek przy wyjazdach. Nawet Twój interlokutor z elektrowozu jadąc
    między domami musi się doładować na płatnej (czas) ładowarce.

    pozdrawiam - Mirek

  • 129. Data: 2022-12-06 08:35:07
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 06-12-2022 o 08:24, Mirek Ptak pisze:

    > Nie pisał o "zwykłym" - pisał o używaniu wokół komina i to z konkretnym
    > warunkiem, tzn. z dostępem do własnego gniazdka najlepiej z pv.

    Bo wtedy bev mają sens.

    > Nie ma najmniejszej szansy na utrzymanie promila

    Słyszałeś o hiperboli?
    Nie sądzę, aby myjkowi chodziło o podawanie dokładnych danych liczbowych.

  • 130. Data: 2022-12-06 08:42:19
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 06.12.2022 o 08:17, Cavallino pisze:

    > O jprd - jesz to w czasie jazdy?

    Oczywiście. Co w tym dziwnego? Jaki jest sens wspominania o McDrive?
    Zamówić i jeść w samochodzie na parkingu? Chore.

    > Ten czas spędzony poza samochodem, to musi być Twój większy fetysz niż
    > się spodziewałem......

    Skąd ten wniosek? Nie chodzi o czas w samochodzie tylko o czas podróży.
    Myślałem, ze to jasne, bo wielokrotnie o tym pisałem.
    Uważasz, ze nie wychodzę z samochodu bo co? boję się chodnika dotknąć,
    czy coś podobnego? Osobliwe choć zupełnie błędne wnioskowanie.

    > Nie da się z tym zawalczyć przypadkiem?
    > Jakaś terapia czy coś?

    W celu?

    Pozdrawiam - Mirek