  • 111. Data: 2022-12-05 14:51:26
    Temat: Re: Wodor
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 05.12.2022 o 14:32, J.F pisze:

    > No ale widzisz - w praktyce miales z 15 minut przerw.

    Raczej troszkę mniej :)

    > Mozna by bylo zajechac pod Maca, podlaczyc sie do ładowarki, pojsc po
    > tosty, spokojnie zjesc, zajsc do toalety, wrocic i jechac dalej.

    Jem po drodze, no ale rzeczywiście można jak się chce i ma czas :)

    > Tylko:
    > -musi byc pod Mac ładowarka,
    > -duzej mocy,
    > -i niezajeta ...

    I działająca a nie jak u tego bidoka, co go sfociłem w piątek jak się
    miotał pod ładowarką z nowym e-tronem ;)

    > -i niedroga jak dla Ciebie :-)

    Tu akurat koszt nie grałby roli ;)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 112. Data: 2022-12-05 14:53:03
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

> [...]

    > Mozna by bylo zajechac pod Maca, podlaczyc sie do ładowarki, pojsc po
    > tosty, spokojnie zjesc, zajsc do toalety, wrocic i jechac dalej.

    Dokładnie.
    Przy czym przy tak wolnej ładowarce to będzie więcej niż 15 minut.

    Ale tym bym się nie martwił - to minie szybciej niż komukolwiek się wydaje.
    Ilość ładowarek przyrasta w tempie geometrycznym.

    Mi w odległości 3 km od domu postawili 2 superszybkie stacje ładowania w
    ciągu roku.
    Jedna już działa (Ionity), druga będzie pewnie niedługo, bo już ma
    włączone zasilanie...

    > Tylko:
    > -musi byc pod Mac ładowarka,

    Można jeść w innych miejscach, albo zrobić sobie kanapki.

    > -duzej mocy,
    > -i niezajeta ...
    > -i niedroga jak dla Ciebie :-)

    Nie musi.
    Skoro przynajmniej połowę ładowań ogarnie za friko w pracy, to cena
    drugiej połowy nie gra roli, bo i tak wyjdzie taniej niż w ice.
    A nawet na najszybszych ładowarkach można kupić abo, które sprawiają że
    z najdroższych, stają się one najtańszymi.

    A jak już ogarnie ładowanie w domu, to w ogóle nie będzie o czym gadać,
    bo będzie potrzebował droższego doładowania może na 1/5 przelotu...

    Więc koszty eksploatacji spadną mu 5 krotnie.

    Albo wyjdą na zero, gdyby wziął bev w leasing i sprzedał obecną brykę,
    przy okazji zwalniając kasę, zamiast inwestowania jej....

  • 113. Data: 2022-12-05 15:05:56
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 05.12.2022 o 14:43, Cavallino pisze:

    > Np. dlaczego nie?
    > Oczywiście gdy tą (jak rozumiem darmową) ładowarkę na parkingu w pracy
    > potraktujesz jak swoją i zrobisz sobie miejsce ładowania pod blokiem.

    Ładowarki tu nie są darmowe. A ładowanie w Gliwicach nie było by dużym
    problemem - mam tam czas

    > No chyba że chodzi Ci tylko o to, że faktycznie nie będą to promile,
    > tylko procenty....

    A z tym to do Myjka ;)

    Pozdrawiam - Mirek

  • 114. Data: 2022-12-05 15:07:02
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 05.12.2022 o 14:44, Cavallino pisze:

    > Nawet za cenę dwa razy wyższej ceny auta?

    Nawet :)

    > Wystarczy wcześniej wyjechać i po sprawie.

    Wracamy do punktu pierwszego :)

    Pozdrawiam - Mirek

  • 115. Data: 2022-12-05 16:00:14
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 05-12-2022 o 15:05, Mirek Ptak pisze:

    > Ładowarki tu nie są darmowe. A ładowanie w Gliwicach nie było by dużym
    > problemem - mam tam czas

    Tylko trochę sensu brak, bo przy płatnym ładowaniu kosztów nie obniżysz.
    Nie wiem czy nie lepiej wtedy jakiejś hybrydy spróbować.

    Np. jeżdżącej jak elektryk, czyli Nisana QQ np.

    > A z tym to do Myjka ;)

    Ale o to Ci chodziło?

  • 116. Data: 2022-12-05 16:01:04
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 05-12-2022 o 15:07, Mirek Ptak pisze:

    > Nawet :)

    > Wracamy do punktu pierwszego :)

    Ano.
    Oba były łącznie, więc nigdy od niego nie wyszliśmy.

  • 117. Data: 2022-12-05 16:12:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 5 Dec 2022 14:53:03 +0100, Cavallino wrote:

> [...]
    > ciągu roku.
    > Jedna już działa (Ionity), druga będzie pewnie niedługo, bo już ma

    Ale nie wystarczy byle jaka szybka stacja ladowania - musi byc
    kolo hamburgerowni :-)

> [...]
    >
    > Albo wyjdą na zero, gdyby wziął bev w leasing i sprzedał obecną brykę,
    > przy okazji zwalniając kasę, zamiast inwestowania jej....

    Zwolnioną kase trzeba zainwestowac, a inwestycje roznie sie konczą :-)

    J.

  • 118. Data: 2022-12-05 16:16:42
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 05-12-2022 o 16:12, J.F pisze:

    > Ale nie wystarczy byle jaka szybka stacja ladowania - musi byc
    > kolo hamburgerowni :-)

    Dla mnie nie, nie przepadam za niesoloną wołowiną.
    Ale i tak na pewno niedługo będą koło jakiegoś Maca - również na Słowacji.

  • 119. Data: 2022-12-05 16:17:24
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 5 Dec 2022 14:51:26 +0100, Mirek Ptak wrote:

    > Raczej troszkę mniej :)

    Raczej wiecej - tankowanie moze sie uda zalatwic w 4 minuty,
    ale jeszcze zwalnianie, dojazd, wyjazd, rozpedzanie ..
    i latwo moze byc wiecej, jak dystrybutor bedzie zajety i sie
    hotdogozerca trafi w kasie :-)

    > Jem po drodze, no ale rzeczywiście można jak się chce i ma czas :)

    No ale zajechales na maca, chyba ze masz na mysli samo jedzenie?

    W samochodzie lekko niewygodnie, a tu masz 5 minut, ktore straciles na
    stacji :-)

    > I działająca a nie jak u tego bidoka, co go sfociłem w piątek jak się
    > miotał pod ładowarką z nowym e-tronem ;)

    Tak jest, choc jak jest duzo stanowisk, to wieksza szansa, ze jedno
    bedzie dzialac.

    > Tu akurat koszt nie grałby roli ;)

    To było do Cavallino :-)

    J.

  • 120. Data: 2022-12-05 16:23:47
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 5 Dec 2022 16:16:42 +0100, Cavallino wrote:

    > Dla mnie nie, nie przepadam za niesoloną wołowiną.

    No ale albo jakas jadłodajnia, albo kanapki z domu.

    J.