  • 121. Data: 2020-10-23 18:38:41
    Temat: Re: ZX Spectrum
    Od: Artur Stachura <k...@p...onet.eu>

    On Fri, 23 Oct 2020 18:09:32 +0200, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Artur Stachura" napisał w wiadomości grup
    in...

    > A pamietasz moze, ile to kosztowalo ?
    > Interfejs I/O nie byl znow taki prosty, dzis bym to bez problemow
    > zrobil na jakim atmelku, ale wtedy atmelkow jeszcze nie bylo ...
    >
    > I tak patrze - tylko jedna wtyczka, stacja dyskow byla przelotowa, ale
    > magnetofon nie - trzeba bylo przelaczac :-)

    Ceny dokładnie nie pamiętam, ale sądzę, że jakieś 30-40$. Więcej bym
    wtedy chyba nie dał.

    Pamiętam, że w srodku siedział jakiś wielgaśny scalak. Musiała tam,
    poza zamianą transmisji szeregowej na równoległą, być jakaś
    "inteligencja", bo interfejs zamieniał atarowski znak końca linii na
    standardowy kod CR/LF.

    Magnetofon 1010 miał dwa gniazda, tak jak stacja dysków. Bardziej u
    nas popularny XC-12 - tylko kabel z wtyczką.

    --
    Artur Stachura

  • 122. Data: 2020-10-23 18:55:30
    Od: Artur Stachura <k...@p...onet.eu>

    O, tu są zdjęcia wnętrza: http://atariki.krap.pl/index.php/MicroPrint

  • 123. Data: 2020-10-23 20:10:05
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 23/10/2020 14:40, J.F. wrote:
    > Użytkownik "Artur Stachura"  napisał w wiadomości grup
    in...

    > Wow - byl taki ? Gdzie podlaczany ?

    Nawet Mera-Błonie produkowała taki i dodawała do drukarek D100MP

    Miałem taki

    http://archiwumalle.pl/atari+interface+drukarki+cent
    ronics+mera+b%C5%82onie-4_4285036649.html

  • 124. Data: 2020-10-23 21:09:48
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-10-23 o 15:45, J.F. pisze:

    > Do rana :-)
    >
    > Przeciez gre trzeba wczytac, przetestowac czy dobra i warta kopiowania,
    > cofnac kasete, wgrac z drugiej kopiera, wgrac gre, apisac  - a czas leci.
    > Na atari leci szybciej, skoro magnetofon wolny :-)

    Jak kaseta 60 minut to tyle było potrzeba do wczytania do testów.
    Czas na testy i powtórki bo "zaselfiło" może zwiększyć ten czas
    do trzech godzin. A potem to już tylko wczytać wybrane pozycje
    z kasety i nagrać na dyskietkę. Nie powinno przekroczyć dwu godzin
    a miało prawo zmieścić się w jednej.
    Jeszcze się człowiek zdążył wyspać do rana, ale popołudnie w plecy.

    Pozdrawiam

  • 125. Data: 2020-10-23 23:09:10
    Od: Silver Dream ! <s...@n...net>

    On 23/10/2020 17:26, Artur Stachura wrote:

    > Przypominam sobie niejasno, że na PC był program, zmieniający PC-ta w
    > emulowaną stację dysków Atari.

    JEżeli dobrze pamiętam to SIO2PC się to nazywało. Sprawdzałem to kiedyś
    i nawet działało sensownie. Dawno było więc mogę się mylić ale wydaje mi
    się, że nie trzeba było też dorabiać sprzęgu tylko standardowo zamienić
    poziomy na zgodne z RS-232.

  • 126. Data: 2020-10-23 23:10:30
    Od: Silver Dream ! <s...@n...net>

    On 23/10/2020 18:09, J.F. wrote:

    > I tak patrze - tylko jedna wtyczka, stacja dyskow byla przelotowa, ale
    > magnetofon nie - trzeba bylo przelaczac :-)

    Były i przelotowe. Pewnie później zaoszczędzili na częściach...

  • 127. Data: 2020-10-24 00:48:53
    Od: Artur Stachura <k...@p...onet.eu>

    On Fri, 23 Oct 2020 23:09:10 +0200, Silver Dream ! <s...@n...net> wrote:

> [...]
    > i nawet działało sensownie. Dawno było więc mogę się mylić ale wydaje mi
    > się, że nie trzeba było też dorabiać sprzęgu tylko standardowo zamienić

    O, to właśnie. Jest w sieci sporo opisów. Zresztą, bazując na
    współczesnej elektronice podpinają ludzie do tych starych
    komputerów twarde dyski, karty SD, urządzenia na USB... Fajne to
    wszystko, ale gdzieś się gubi "klimat".

    --
    Artur Stachura

  • 128. Data: 2020-10-24 15:31:34
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-10-24 o 00:48, Artur Stachura pisze:

> [...]
    > współczesnej elektronice podpinają ludzie do tych starych
    > komputerów twarde dyski, karty SD, urządzenia na USB... Fajne to

    Jak miałbyś wczytywać grę na małe atari osiem minut lub podpiąć
    współczesny zamiennik stacji dysków to co wybierzesz?
    Klimat i osiem minut oczekiwania bez gwarancji że wczyta czy
    jakieś SIO2SD? Czyli współczesny zamiennik stacji dysków.

    Pozdrawiam

  • 129. Data: 2020-10-24 16:02:38
    Od: Artur Stachura <k...@p...onet.eu>

    On Sat, 24 Oct 2020 15:31:34 +0200, RadoslawF <r...@g...com> wrote:

> [...]
    > Klimat i osiem minut oczekiwania bez gwarancji że wczyta czy
    > jakieś SIO2SD? Czyli współczesny zamiennik stacji dysków.

    Wybrałem stację dysków Atari 1050 :-) Ale gdybym jej nie miał,
    a używał częściej niż co parę miesięcy, to pewnie wolałbym SIO2cośtam.

    --
    Artur Stachura

  • 130. Data: 2020-10-24 17:08:06
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 24/10/2020 15:02, Artur Stachura wrote:

    > Wybrałem stację dysków Atari 1050 :-) Ale gdybym jej nie miał,
    > a używał częściej niż co parę miesięcy, to pewnie wolałbym SIO2cośtam.

    Teraz na topie jest FujiNet :-)
    Nie trzeba sie do niczego podłączać - programy wgrywa się z internetu...

    https://fujinet.online/