  • 21. Data: 2022-01-20 22:37:51
    Temat: Re: Załącznik prądu dzwonkowy
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    9-wylacznik-zanikonapieciowy-4-styki-kjd6-5903755088
    635.html

    > Bingo! Człowiek szuka czegoś, ale nie wie jak to się nazywa...o takie
    > coś mi chodziło, dzięki.

    No chciałeś natynkowy, to w sumie wymyśliłem, że może to być dotykowy,
    który działa podobnie. Otaki:
    https://allegro.pl/oferta/dotykowy-wlacznik-swiatla-
    pojedynczy-czarny-led-9055730655

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 22. Data: 2022-01-21 09:06:07
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 20.01.2022 22:37, LordBluzg(R) wrote:
    > No chciałeś natynkowy, to w sumie wymyśliłem, że może to być dotykowy,
    > który działa podobnie. Otaki:
    > https://allegro.pl/oferta/dotykowy-wlacznik-swiatla-
    pojedynczy-czarny-led-9055730655

    Po zaniku i powrocie napięcia te włączniki nie pamiętają stanu i
    pozostają w pozycji OFF? Jeżeli tak, to będzie pasować. Chociaż takie
    trochę fikuśne :-P

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 23. Data: 2022-01-21 10:28:12
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    pojedynczy-czarny-led-9055730655

    > Po zaniku i powrocie napięcia te włączniki nie pamiętają stanu i
    > pozostają w pozycji OFF?

    No, ma to za zadanie, ze jak Cię nie ma w domu a było włączone
    światło/coś, i padło zasilanie, to po powrocie zasilania ma być OFF dla
    "oszczędności" :)

    > Jeżeli tak, to będzie pasować. Chociaż takie
    > trochę fikuśne :-P

    Ameryka! Sensor! Możesz poszukać do tego puszki albo poszukać taki z
    puszką, żeby był 100% natynkowy.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 24. Data: 2022-01-21 12:41:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 21 Jan 2022 10:28:12 +0100, LordBluzg(R) wrote:
    pojedynczy-czarny-led-9055730655

    > No, ma to za zadanie, ze jak Cię nie ma w domu a było włączone
    > światło/coś, i padło zasilanie, to po powrocie zasilania ma być OFF dla
    > "oszczędności" :)

    Kiedys w Niemczech widzialem biuro z takim automatem.
    Gdzies po 17-tej co godzine wylaczali na chwile prad dla oswietlenia,
    wszedzie gaslo, a jak ktos siedzial, to sobie wlaczal.
    Na godzine :-)

    J.

  • 25. Data: 2022-01-21 13:11:51
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 21.01.2022 10:28, LordBluzg(R) wrote:
    > No, ma to za zadanie, ze jak Cię nie ma w domu a było włączone
    > światło/coś, i padło zasilanie, to po powrocie zasilania ma być OFF dla
    > "oszczędności" ?

    O tym nie pomyślałem! Taka nieoczekiwana korzyść genetyczna, powiadasz
    :-D Sąsiad ma takie włączniki światła w całym domu. W gruncie mają diodę
    gdy są wyłączone, to gdy prąd powróci to widać, ale warto brać to pod uwagę.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 26. Data: 2022-01-21 14:03:23
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > :-D Sąsiad ma takie włączniki światła w całym domu. W gruncie mają diodę
    > gdy są wyłączone, to gdy prąd powróci to widać, ale warto brać to pod

    Dioda, fajna rzecz. Wiesz w jakiej pozycji to jest.

    W domach stosuje się zasadę pozycji na starszych włącznikach. Kiedy
    padnie prąd, to gospodarz obchodzi dom i patrzy w jakiej pozycji jest
    włącznik, nim wyjdzie z domu :) Są różne szkoły, jedni wolą mieć
    wszystkie w górę a inni wszystkie w dół. Wytwarza się też pamięć
    "mięśniowa" bo kiedy obróciłem włącznik światła w kiblu, to musiałem go
    przestawić bo wszyscy narzekali, że sikają po ciemku, bo im się myli...a
    czasu mało, żeby wrócić do włącznika jak dusi kupa :D

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 27. Data: 2022-01-21 14:18:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 21 Jan 2022 14:03:23 +0100, LordBluzg(R) wrote:

> [...]
    >
    > W domach stosuje się zasadę pozycji na starszych włącznikach. Kiedy
    > padnie prąd, to gospodarz obchodzi dom i patrzy w jakiej pozycji jest

    swiatlo jak swiatlo, szczegolnie LED - malo bierze.
    Ale np zamkniecie wszystkich okien czy odciecie wody przed wyjsciem
    ... ot, zadanie dla Home Automation :-)

> [...]
    > przestawić bo wszyscy narzekali, że sikają po ciemku, bo im się myli...a
    > czasu mało, żeby wrócić do włącznika jak dusi kupa :D

    Nie rozumiem ... gdzie masz ten wylacznik?
    Zazwyczaj jest przy drzwiach, i widzisz od razu skutek.
    I jak nadal nie ma swiatla, to nie trzeba sie nigdzie wracac.

    J.

  • 28. Data: 2022-01-21 15:00:05
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 21.01.2022 o 14:18, J.F pisze:

    > swiatlo jak swiatlo, szczegolnie LED - malo bierze.
    > Ale np zamkniecie wszystkich okien czy odciecie wody przed wyjsciem
    > ... ot, zadanie dla Home Automation :-)

    Nie chco. :\

    > Nie rozumiem ... gdzie masz ten wylacznik?
    > Zazwyczaj jest przy drzwiach, i widzisz od razu skutek.
    > I jak nadal nie ma swiatla, to nie trzeba sie nigdzie wracac.

    To obróć i zobacz reakcję innych. W sumie chyba nie rozumiesz :)

    Gdybym był Twoim mechanikiem, to bym Ci zamienił sprzęgło z hamulcem i
    powiedział że też działa albo zamienił kable na kierunkowskazach, czy z
    wycieraczkami. Ciekawe ile razy byś się jebnął? :D

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 29. Data: 2022-01-21 15:56:34
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 21.01.2022 o 15:00, LordBluzg(R) pisze:

> [...]

    Hmm, ciekawe, to jak ze spacją przed pytajnikiem, nim wyślesz posta. Nie
    widać? :D

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 30. Data: 2022-01-21 16:11:32
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2022-01-20 o 12:12, J.F pisze:

    https://allegro.pl/oferta/wylacznik-elektromagnetycz
    ny-dz05-7-pin-dkld-kjd18-9872052480

    > a ten to co ma w klapce?
    Stop. Po włączeniu zamykasz klapkę ale masz przedłużenie stopu.

    Robert