  • 91. Data: 2020-08-14 13:48:35
    Temat: Re: bierna pojemnosciowa
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:s...@f...lasek.waw.p
    l...
    Pan J.F. napisał:

    >Zależy do czego ta pompa. Kiedyś sobie wymyśliłem klimatyzator
    >zasilany z fotowolataiki. Co ma sens, bo zmienna podaż energii
    >ze słońca skorelowana jest z potrzebami. Kłopot był taki, że
    >silnik agregatu był kompletnie niesterowalny -- albo kręci na
    >full, albo wcale. Teraz to się zmieniło, powinno się dać.

    Dobrze pomyslane ... ale moze trzeba bylo dac wiecej paneli, aby mocy
    starczylo :-)

    Ja bardziej mysle o takim "scroll compressor", co to ponoc modny w
    klimatyzatorach

    https://www.youtube.com/watch?v=yNgqI4XPUZc

    To jest kompletnie nie uszczelnione, musza tam byc male szczeliny,
    przy duzych obrotach nie przeszkadza, ale przy malych ?

    J.

  • 92. Data: 2020-08-14 14:24:16
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Dobrze pomyslane ... ale moze trzeba bylo dac wiecej paneli,
    > aby mocy starczylo :-)

    Może można, ale po co, skoro nie trzeba? Chodzi o samoregulującą
    się kompensację "złej energii" dostającej się do domu. Słońce
    przygrzało ilomaś kilowatami w dach, ściany i okna -- to tyle
    samo wyrzucamy pompą, zasilaną tym samym słońcem.

> [...]
    >
    > To jest kompletnie nie uszczelnione, musza tam byc male szczeliny,
    > przy duzych obrotach nie przeszkadza, ale przy malych ?

    Przy bardzo małych nie musi. Ale nawet pompa samochodowej klimy
    radzi sobie w dość dużym zakresie obrotów.

    --
    Jarek

  • 93. Data: 2020-08-14 14:56:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    Pan J.F. napisał:

> [...]
    >przygrzało ilomaś kilowatami w dach, ściany i okna -- to tyle
    >samo wyrzucamy pompą, zasilaną tym samym słońcem.

    Jakis kolega mial tu podobny problem - pompowac wode z taka moca, ile
    akurat ogniwa daja.

    Dwie pompy, mala i duza ?

    >Przy bardzo małych nie musi. Ale nawet pompa samochodowej klimy
    >radzi sobie w dość dużym zakresie obrotów.

    Niby tak, ale tam inna konstrukcja.
    I moze wcale tak dobrze sobie nie radzi na malych obrotach - ale
    spadku sprawnosci nie zauwazysz.
    Spadek wydajnosci ... byc moze ...

    J.

  • 94. Data: 2020-08-14 15:13:35
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Jakis kolega mial tu podobny problem - pompowac wode z taka moca,
    > ile akurat ogniwa daja.
    >
    > Dwie pompy, mala i duza ?

    Ale po co komplikowć, jeśli nie trzeba? Jedna pompa powinna
    wystarczyć. Z klimatyzacją jeszcze jest tak, że przy mniejszym
    zapotrzebowaniu na moc, efektywność cyklu termodynamicznego
    jest wyższa (mniejsza różnica temperatur). To może kompensować
    gorszą sprawnośc pompy.

    > Niby tak, ale tam inna konstrukcja. I moze wcale tak dobrze sobie
    > nie radzi na malych obrotach - ale spadku sprawnosci nie zauwazysz.
    > Spadek wydajnosci ... byc moze ...

    Mam wrażenie, że radzi sobie najlepiej przy niskich obrotach, do
    których byłą optymalizowana. Przy wysokich wręcz może się wyłączać.

    --
    Jarek

  • 95. Data: 2020-08-14 18:08:48
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 13.08.2020 o 22:33, heby pisze:

    > Mam nadzieję że mi za 2 tyg zamontują, właśnie z falownikiem, to sobie
    > sprawdzę jak tam wyglada na fazach.

    To urządzenie generuje dźwięk, jego widmo częstotliwościowe zależy od
    obciążenia, a więc temperatur. W dzień niby nie słychać, ale w nocy
    potrafi być upierdliwy. Ustaw tą machinę gdzieś daleko od pomieszczeń
    mieszkalnych, postaw na czymś, co tłumi dźwięk. I żadnych stalowych rur
    (ale tego to już chyba nikt nie robi). Ważne są też pompy obiegowe, z
    wewnętrzną raczej nie ma problemów, ale zewnętrzną różni fachowcy
    potrafią dać głośną. A przecież istnieją cichusieńkie :-)
    Warto też podłączyć przez jakiś stary licznik, ciekawych rzeczy można
    się dowiedzieć.

    P.P.

  • 96. Data: 2020-08-14 18:39:42
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 14/08/2020 18:08, Paweł Pawłowicz wrote:
    > To urządzenie generuje dźwięk, jego widmo częstotliwościowe zależy od
    > obciążenia, a więc temperatur. W dzień niby nie słychać, ale w nocy
    > potrafi być upierdliwy.

    Zdaje sobie z tego sprawę. Maszyna to monoblock, w sytuacji jakiś
    problemów samodzielnie ją wyprowadzę z daleka od budnku. Natomiast
    płynne sterowanie prędkością kompresora i wentylatora mam nadzieje
    spowoduje tylko w czasie solidnych mrozów jakiś problem. A wtedy
    zazwyczaj się nie siedzi na tarasie popijając piwko.

    > (ale tego to już chyba nikt nie robi). Ważne są też pompy obiegowe, z
    > wewnętrzną raczej nie ma problemów, ale zewnętrzną różni fachowcy
    > potrafią dać głośną. A przecież istnieją cichusieńkie :-)

    Ogarniam hydraulikę na poziome robienia takich instalacji.

    Jedyny powód dla którego ktoś mi to robi jest prosty: 8% zamiast 22%.
    Żyjemy ciągle w czasach gdzie papier jest papier.

    Ba, zauwazyłem że F-gaz z kursem to wydatek (teoretyczny) 1kzł ;) Kto
    wie co przyniesie życie, może czas otwierać firmę "klimatyzacje,
    programowanie i paznokcie hybrydowe".

    > Warto też podłączyć przez jakiś stary licznik, ciekawych rzeczy można
    > się dowiedzieć.

    Pompa będzie na moje życzenie na gniazdku 3f. Co sie podepnie to już
    moje zmartwienie ;)

    Inna sprawa że miernik mocy z jakąs komunkacją to zastanawiająco drogi
    interes. Ze złota je chyba robią.

  • 97. Data: 2020-08-14 22:23:57
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 14.08.2020 o 18:39, heby pisze:
    [...]
    > Pompa będzie na moje życzenie na gniazdku 3f. Co sie podepnie to już
    > moje zmartwienie ;)
    >
    > Inna sprawa że miernik mocy z jakąs komunkacją to zastanawiająco drogi
    > interes. Ze złota je chyba robią.

    Po co Ci komunikacja? Raz na miesiąc tam zaglądam, stary licznik z Allegro.

    P.P.

  • 98. Data: 2020-08-14 23:35:56
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 14/08/2020 22:23, Paweł Pawłowicz wrote:
    > Po co Ci komunikacja? Raz na miesiąc tam zaglądam, stary licznik z Allegro.

    Niby tak, ale chciałbym wiedzieć z rozdzielczością sekundową. Taki
    kaprys, bez uzasadnienia ;)

  • 99. Data: 2020-08-16 09:51:20
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Gdzie ci takie coś przysłali? Do lokalu mieszkalnego?

    Tak, ale może dlatego, że są 2 firmy w obiekcie zarejestrowane.
    Zużycie energii niewielkie, mogą szablonem wysyłać.
    Zobaczymy czy przyjdą wymieniać licznik.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 100. Data: 2020-08-16 15:40:15
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-08-11 o 18:02, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Janusz"  napisał w wiadomości grup

    724882#18724882

    > A propos "zaglądania do srodka"
    > https://www.youtube.com/watch?v=S0EUGZMhIaU
    >

    > Aczkolwiek ... no co sie nie podoba, co ?
    Wygląda jak prototyp v0.5 a nie coś co jest fabrycznie i w ilościach
    hurtowych produkowane,
    takie falowniki z porządnych firm wyglądają tak

    https://obrazki.elektroda.pl/6275052100_1590733937.j
    pg

    --
    Janusz