    Subject: Re: dziwaczne pytanie o sieć LAN
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Krystek <s...@k...art.pl>
    Date: Sat, 12 Jun 2021 00:40:55 +0200

    W dniu 2021-06-12 o 00:08, sundayman pisze:

    > zapomniałem uzupełnić - tak, chodzi o sieć w ramach warsztatu.
    > To jest w sumie jedno pomieszczenie rzędu 100m. Więc odległości niewielkie.
    >
    > Komputerów jest 5 czy 6. Pen Wszystko oczywiście na ethernecie normalnym.

    No to pozostaje tylko kwestia tego jakie systemy operacyjne masz na tych
    komputerach i na serwerze (tzn. na tej maszynie CAD-owskiej)?

    Jeśli to jest Windows w wersji Pro to masz wszystko, co potrzeba. Możesz
    nawet robić tak, że z komputera A łączysz się zdalnym pulpitem RDP z
    serwerem (komputer z CAD) i będąc połączonym z tym komputerem sesją RDP
    z niego otwierasz sobie sesję zdalnego pulpitu z komputerem B i w ten
    oto sposób z jednego komputera działasz sobie na dwóch (w zasadzie 3 -
    wliczając komputer przed którym siedzisz) jednocześnie, a przesyłanie
    plików między nimi masz wtedy, gdy w aplikacji Remote Desktop zaptaszysz
    (zaptaszkujesz) odpowiednie okienko co chcesz udostępniać w zdalnym
    połączeniu.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/