  • 21. Data: 2022-10-06 21:15:26
    Temat: Re: energia elektryczna
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-10-05 o 23:23, Shrek pisze:

    > okazało się że węgla i mocy braknie, co powoduje wzrost cen ponad
    > wszelką miarę -
    Okazało się że ten wzrost jest mocno sterowany, teraz Morawiecki z ekipą
    policzyli że prąd u nas wcale nie musi kosztować 1700zł/MWh a może 650
    lub niewiele wiecej
    Tu jest rysunek i skrót artykułu jak nas rąbią na zyskach
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=20
    224192#20224192

    --
    Janusz

  • 22. Data: 2022-10-06 21:19:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.10.2022 o 21:15, Janusz pisze:

    > Tu jest rysunek i skrót artykułu jak nas rąbią na zyskach
    > https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=20
    224192#20224192

    Prąd jest drogi (a w zasadzię dopiero dla konsumenta będzie), bo
    pieniądze można dodrukować a węgla nie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 23. Data: 2022-10-06 22:10:09
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 06.10.2022 o 20:42, heby pisze:

    > Brakuje: debilizm.
    >
    > Choć w sumie może i nie, wynika przeciez z powyższego wprost.

    Wiedziałem, że się popiszesz.

  • 24. Data: 2022-10-06 22:11:48
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu czwartek-06-października-2022 o 12:51, Jacek Maciejewski pisze:

    > Skąd się biorą tacy idioci polityczni jak ty? Niepojęte...
    Nie pojęte to jest pisanie listów przez Niemców aby nie dopuścić do
    powstania nowego rządu we Włoszech

    > Ano niestety. Będzie mnóstwo do sprzątania.

    Ale wiesz że Tuskowi nie chodzi o ilość pracy tylko o to towarzystwo ;-)

  • 25. Data: 2022-10-06 22:12:41
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu czwartek-06-października-2022 o 12:58, Cavallino pisze:
    > Pierwsze co powinni zrobić

    Bronek już dzisiaj przestrzegał przed dzieleniem skóry na niedźwiedziu ;-)

  • 26. Data: 2022-10-06 22:31:25
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu czwartek-06-października-2022 o 13:42, T. pisze:
    > I mandaty znów po 50 zł... ?

    A pensje po 5 zł/godz. ;=_

    PS. Żeby nie było.

    Za Tuska zarabiałem 2500.
    Dziś zarabiam 3300 i to pracując przez 6 godzin. ;-)

    Dostałem po dupsku a to jeszcze nie koniec ;--)

    PS.2 I zapomniałbym o tym nieszczęsnym 500+ = 3800

    TRAGEDIA ;-)

  • 27. Data: 2022-10-06 22:42:52
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 06/10/2022 22:10, ii wrote:
    > Wiedziałem, że się popiszesz.

    Jak ty mnie znasz.

  • 28. Data: 2022-10-07 11:00:17
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-10-06 o 21:19, Shrek pisze:

    224192#20224192

    > Prąd jest drogi (a w zasadzię dopiero dla konsumenta będzie),
    No będzie ale wcale nie musi być po 2 zł jak straszą a po 65 gr, to
    będzie podwyższka 50% a nie kilkaset i mniej niż gaz w zeszłym roku
    który zdrożał o 80% a jeszcze wojny nie było.

    bo
    > pieniądze można dodrukować a węgla nie.

    Ale węgla kopalnie mają dość i płacą za niego jakieś śmieszne ceny, wg
    tej grafiki co dałem linka dla cen energii dla przemysłu z października
    tego i zeszłego roku, koszt węgla w 1MWh w zeszłym roku wynosił 25%
    (109zł) a w tym 9% (156zł) CO2 też jakoś dramatyczne nie jest 247zł do
    285zł, za to marża w zeszłym to 11% a teraz to 72%.

    --
    Janusz

  • 29. Data: 2022-10-07 19:11:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.10.2022 o 11:00, Janusz pisze:

    > bo
    >>
    > Ale węgla kopalnie mają dość

    Tak - mają na hałdach i nie dają - po złości:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 30. Data: 2022-10-08 12:09:32
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 07.10.2022 o 19:11, Shrek pisze:

    > Tak - mają na hałdach i nie dają - po złości:P

    A co to składy są by miały na hałdach?