  • 71. Data: 2021-03-11 08:50:32
    Temat: Re: koniec pandemii
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mirek Ptak" napisał w wiadomości grup
    .
    On 10.03.2021 19:38, J.F. wrote:

    >Jakoś tak niedawno czytałem artykuł o tym jak dług jest upychany po
    >różnych agencjach i BGZ, żeby tylko nie było go widać - poszukaj :)

    Jest to calkiem mozliwe, ale ... jak wyplacaja?
    Gdzies to w ksiegowosci wyjdzie.

    Chyba ze ... GD dotacji na drogi nie dostanie, zaciagnie kredyt w BGZ.
    Rzad sie zmieni, a dlug zostanie :-)

    No ale opozycja nie sprawdza budzetu GD ?

    A szczegolnie te obecne "tarcze" ... BGK obligacje covidowe emituje,
    ale pieniadze przekazuje rzad.
    No chyba, ze nie rzad, a Fundusz ...

    A widze - np obligacje na rzecz Krajowego Funduszu Drogowego.
    Prawie 10 mld.
    Tylko ... emisja w 2011.

    A splata 5.8 mld ... 2022.
    Wina Tuska :-)

    J.

  • 72. Data: 2021-03-11 09:15:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 10.03.2021 o 11:06, J.F. pisze:

    >Nachuj?

    A masz inne wyjscie ?

    >Już nas prawie nie stać. Obsługa długu skoczyła na taki poziom, że
    >pkb lezy i kwiczy.

    A gdzie tam - jak jeszcze uda sie rzadowi zbic %, to zadluzenie sie
    zrobi fikcyjne :-)

    Tylko ... kto nam pozyczy na niski procent ?

    >To se kurwa sam bierz ten kredyt na siebie ale nie na mnie. Nie mam
    >zamiaru spłcać jakiegoś kretynobiorcy :>

    A w szpitalu tez wolisz uslyszec "tomograf kupimy w 2025" ?

    >Chuj prawda. Mamy ZEROWE/PiSowe tempo.

    W autostradach moze, ale eSek o standardzie autostrad troche jednak
    ukonczyli.
    S-ka lepsza, bo darmowa :-P

    >Dług ukryty za PiS się PODWOIŁ w ciągu 5 lat ale nie, że podwoił od
    >PO. Podwoił się w całości długu :]

    >Słowo "kradzież" jest infantylne PiSiorsko :) Po prostu PRZEKAZALI
    >kasę na zmniejszenie długu. To źle, skoro obsługa długu też malała?

    To byla moja kasa, jak ci sie podoba, to przekazuj swoja kase, a nie
    moja :-P

    >PiS chce zajebać jeszcze więcej z OFE ale dodatkowo wydrenuje 15%

    Mniej, bo tam juz niewiele zostalo ..

    >podatku, który zasili Rydzyka i Obajtków i chuj z tego będzie. Wiesz
    >jaka to suma? To co, kto jest gorszy?

    Mozna nie placic. Wroci kiedys Tusk i opodatkuje :-)

    >Pierdolisz. Pod pokrywką VAT naliczyli sobie zyski ale nie wykazali
    >ILE kasy przejęli i od kogo. Wykazali ile zablokowali i policzyli
    >sobie to jako zysk. Zaciągnęli długi i rozdali. Tu się zrobiło pkb z
    >obrotu.

    Jakos tam jestem przekonany, ze ksiegowosc prowadza rzetelnie, i jak
    mowia, ze tyle jest wplywow z podatkow - to tyle jest.

    Skad te wieksze wplywy - to juz mozemy dyskutowac.
    Stawek VAT nie podniesli, a Tusk podniosl :-P

    >PO nie dostało takiej kasy na kryzys z UE i sobie poradziło.

    U nas ten kryzys byl mniejszy.

    t-budzetowy-za-rzadow-po-psl/

    >No brednie

    Ale co tu jest brednia?

    >Mały nie był ale był mniejszy ale przede wszystkim były inwestycje.
    >Obecnie ich nie ma a drenaż jest większy.

    > https://mf-arch2.mf.gov.pl/web/bip/ministerstwo-fina
    nsow/dzialalnosc/finanse-publiczne/budzet-panstwa/wy
    konanie-budzetu-panstwa/harmonogram-realizacji-budze
    tu-panstwa
    > https://www.gov.pl/web/finanse/wykonanie-budzetu-pan
    stwa
    > Wiem - moga klamac ... to pokaz palcem gdzie.

    >Noi? Mogę wskazać ale co to zmieni, że mierzeja miała kosztować
    >800mln a kosztuje 2 mld, że miało być 100ton bursztynu a jest na
    >kolczyki?

    A jakie to ma znaczenie - kwestionujesz kwoty deficytu czy nie ?

    >Ze miało być milion mieszkań, milion samochodów ele, że lotniska nie
    >ma ale są milionowe wypłaty i nawchuj komisji ze smoleńską włącznie?

    Nie mowie nie, ale mnie podatkow na razie nie podniesli :-)

    No, czolgow nie ma, helikopterow nie ma, ale F-35 ... maja byc ..

    >Mozna. Wystarczy pomyśleć o zakazie wejscia do lasu czy otwartych

    Troche tam "bledow" popelniono, ale ... podasz poprawne decyzje i
    zagwarantujesz, ze respiratorow nie zabraknie ?

    >kościołach a zamkniętych hotelach, lotniskach restauracjach,
    >kinach...

    Koscioly otwarte, ale z limitem wiernych.

    >Tego nie wiem ale jestem w 100% pewnien, że nie używało by
    >SPECJALNIE spacji przed pytajnikiem :] To właśnie zdradza 100%
    >ignoranta, który z pełną premedytacją pluje na swojego rozmówcę :]

    Mozesz sobie przypomniec jak na Klepacz szczepila na ptasia grype.
    Wyszło, ze miala racje ... ale z wiedzy to wynikalo, czy z weza w
    kieszeni panstwowej ?

    >To się ogarnij i poszukaj, gdzie zginęła kasa. Dotąd TVP zarabiała na
    >siebie a teraz to nawet 3,5mld to mało, jak mawia Wkurwski :]

    O ile sie orientuje, ze to TVP niezbyt zarabiala na siebie.
    Gdzies tam jeszcze jest kwestia abonamentu, ktorego ludzie nie placa
    ..

    >A jaki to ma związek z suwerenem, skoro miał taniej?

    Ja tam nie wiem czy mialem taniej, skoro na stacji paragon dostawalem.
    Wiec jesli to bylo nielegalne, to ktos na tym zarobil, ale ze mna sie
    raczej nie podzielil.

    >Nie pierdol. W Niemczech paliwo jest tańsze niż u nas :>

    Dasz jakis przyklad?

    Bo mysle, ze nie, choc jak wziac do porownania ceny ze stacji pod
    granica ... to moze.
    Stacja BP ...

    >Pojebało? Dostosują się do monopolu.

    Albo zrobia o grosz taniej, czy nawet grosz drozej, ale niekoniecznie
    z orlenowskich rafineriiv..

    >Skoro Orlen sprzedaje to jak?

    No to co zmieni fuzja? Gorzej nie bedzie :-(

    >Tusk żartował a PiS nie żartuje :] Będziesz miał po 7zł :]

    Jak bedzie ropa po 150$, a $ po 5 zl, to moze bedzie i wiecej.

    >Jak ma być widoczna, skoro Orlen dyktuje cenę?

    No a gdzie ta tania niemiecka benzyna ?

    >Spróbuj się kiedyś ogarnąć ale sądząc z tego, że nie ogarniasz spacji
    >to nie nastąpi to NIGDY. Po prostu, NIGDY. Czy rozumiesz swoją
    >ignorancję?
    >Odpowiem za Ciebie: Rozumiesz swoją ignorancję ale jesteś ignorantem
    >i NIGDY już tego nie zmienisz :) Lubisz to.

    W odroznieniu od ciebie czasem patrze na ceny paliw, i ciekawe rzeczy
    widze ...

    J.

  • 73. Data: 2021-03-11 10:24:54
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 11-03-2021 o 09:15, J.F. pisze:
    > Użytkownik "LordBluzg(R)"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > A masz inne wyjscie ?

    Teraz czy ogólnie?
    Ogólnie to oczywiście.

    Słyszałeś o braku rozdawnictwa i politycznej korupcji, cięciu kosztów i
    roli państwa?
    Mieści Ci się to w pisowskiej makówie?

    > W autostradach moze, ale eSek o standardzie autostrad troche jednak
    > ukonczyli.

    Jakie np?
    Mówmy o tych, których nie zaczęto wcześniej.
    Z tego co wiem, to większość raczej upierdzielili, wypowiadając
    kontrakty zamiast dopłacić do kosztów i w zamian robiąc nowe przetargi,
    na dużo większe kwoty i 5 lat później.

    > Jakos tam jestem przekonany, ze ksiegowosc prowadza rzetelnie, i jak
    > mowia, ze tyle jest wplywow z podatkow - to tyle jest.

    No bo jesteś typowym, pisowskim, ciemnym matołem.

    > Nie mowie nie, ale mnie podatkow na razie nie podniesli :-)

    Tak mówią w tvpis, czy z domu nie wychodzisz?
    Bo kilka kluczowych produktów zdrożało mi w tym roku o 100%.
    W całości przez podatki.

    Ale dość tego - PLONK WARNING, jeśli dalej masz zamier te pisowską
    propagandę tu głosić.

  • 74. Data: 2021-03-11 14:37:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >Teraz czy ogólnie?
    >Ogólnie to oczywiście.

    >Słyszałeś o braku rozdawnictwa i politycznej korupcji, cięciu kosztów

    A slyszales o przegranych wyborach ?

    I potem bedziesz mogl niesc kaganek oswiaty wsrod pisiorow, a oni cie
    podsumuja krotko: mowiliscie, ze w budzecie absolutnie nie ma
    pieniedzy na dziecko, a prosze - wyplacamy 500+, a deficyt mamy
    mniejszy niz Wy.
    Klamczuchy ... i zlodzieje ? :-)

    >Jakie np?
    >Mówmy o tych, których nie zaczęto wcześniej.

    Tak to juz u nas jest, ze droge buduje sie dlugo, i to nie jest
    zadanie na jedna kadencje.
    Wiec nie czyn zarzutu, ze zrobili zaczeta wczesniej, czy tylko
    dokonczyli drobna czesc - ale ze nie ma nowych projektow.
    O ile nie ma - to poszukaj jakie sa, a jakich nie ma.

    Ja wiem, ze mam S5 do Poznania, a przeciez miala byc gotowa na Euro
    2012.

    A nawet prawie do Bydgoszczy dochodzi.
    Mam S8 do Warszawy, S3 do Szczecina, A4 w obie strony - niewiele mi
    juz do szczescia brakuje :-)

    >Z tego co wiem, to większość raczej upierdzielili, wypowiadając
    >kontrakty zamiast dopłacić do kosztów i w zamian robiąc nowe
    >przetargi, na dużo większe kwoty i 5 lat później.

    Tzn oni wypowiedzieli, czy im wypowiedzieli ?

    Mowisz, ze mogliby dorzucic troche do kosztow i skonczyc?
    No:
    -nie wiem na ile to mozliwe pod wzgledem prawnym, w koncu umowa byla
    na okreslona kwote,
    -czy aby na pewno powinnismy doplacac, bo wykonawca tak chce ... a
    moze niech sie nauczy na przyszlosc, rozliczy co zrobil, a reszta to
    juz nowy przetarg.

    Jakbys zamowil nowe auto u dealera za 100 tys, a po paru miesiacach
    uslyszal "trzeba troche doplacic", to co bys zrobil ?

    >No bo jesteś typowym, pisowskim, ciemnym matołem.

    Mowisz, ze tak w zywe oczy klamia ?
    A gdzie jest opozycja, ze nie sprawdza ...

    >Tak mówią w tvpis, czy z domu nie wychodzisz?
    >Bo kilka kluczowych produktów zdrożało mi w tym roku o 100%.
    >W całości przez podatki.

    Jakie?

    Bo owszem, inflacja jest, ale czy przez podatki ?

    >Ale dość tego - PLONK WARNING, jeśli dalej masz zamier te pisowską
    >propagandę tu głosić.

    Ale badzmy jednak troche obiektywni - niech PO nie zarzuca PiS
    deficytu, jesli sami mieli wiekszy.
    Niech nie zarzuca podwyzki cen paliw, jesli zalezy to od cen ropy na
    swiecie.
    No i kursu $ ... to zlosliwie napisze - a kiedy i kto tak zdewaluowal
    zlotowke :-)

    Niech nie zarzuca np kolejek do lekarzy, skoro sami nic nie zrobili za
    swojej wladzy.
    Niech nie obiecuje, ze je skroci skoro, sami nic nie zrobili za swojej
    wladzy :-)

    Z drugiej strony - niech sie pis nie chwali, jak to pomaga
    niepelnosprawnym, skoro ja jeszcze pamietam te protesty w Sejmie.

    Obiektywnie tez trzeba przyznac, ze mimo "rozdawnictwa" pis trzymal
    deficyt w karbach.
    Mial szczescie i znow trafil na okres hossy ?
    Czy klamie z tym deficytem ... to pokazcie konkretnie gdzie ...

    Widac tez, ze zaczal od rozdawania stanowisk "swoim", ale ... a PO to
    niby nie rozdawala ?
    Tylko moze jakos bardziej dyskretnie, i mieli jakby troche lepszych
    ludzi, przynajmniej na pierwszy rzut oka ..

    J.

  • 75. Data: 2021-03-11 15:27:08
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 11-03-2021 o 14:37, J.F. pisze:

    > A slyszales o przegranych wyborach ?

    Tak, ale nie uważam, że na świecie jest miejsce dla demagogów, którzy
    nie mając nic do zaoferowania, po prostu kupują po poparcie za publiczną
    kasę.

    > Tak to juz u nas jest, ze droge buduje sie dlugo, i  to nie jest zadanie
    > na jedna kadencje.
    > Wiec nie czyn zarzutu, ze zrobili zaczeta wczesniej,

    Czekam na przykłady takich, które zaczęli i zrobili, pisałeś że są.

    > czy tylko
    > dokonczyli drobna czesc - ale ze nie ma nowych projektow.
    > O ile nie ma - to poszukaj jakie sa, a jakich nie ma.

    Projekty są i nic więcej.
    Wszystkie na wschodzie, właśnie w ramach politycznej prostytucji.

> [...]
    >
    > A nawet prawie do Bydgoszczy dochodzi.
    > Mam S8 do Warszawy, S3 do Szczecina, A4 w obie strony - niewiele mi juz

    I żadna z nich nie jest zasługą pis.
    Mi brakuje np. S11, nic z nią nie zeobili przez ostatnie 5 lat.

    > Tzn oni wypowiedzieli, czy im wypowiedzieli ?

    Oni wypowiedzieli.

    > Mowisz, ze mogliby dorzucic troche do kosztow i skonczyc?
    > No:
    > -nie wiem na ile to mozliwe pod wzgledem prawnym, w koncu umowa byla na
    > okreslona kwote,

    I w określonym czasie, a nie 10 lat później.
    Bo przez ten czas wszystko poszło do góry - więc trochę tych wykonawców
    rozumiem, że nie chcieli dokładać do interesu aż tak dużo.

    > -czy aby na pewno powinnismy doplacac, bo wykonawca tak chce ... a moze
    > niech sie nauczy na przyszlosc, rozliczy co zrobil, a reszta to juz nowy
    > przetarg.

    No i tak zrobili.
    W efekcie dróg nie ma, długo nie będzie, a dopłata będzie kilka razy wyższa.
    Logika a la pis.

    > Jakbys zamowil nowe auto u dealera za 100 tys, a po paru miesiacach

    Nie mówimy o paru miesiącach, tylko wielu latach.

    > uslyszal "trzeba troche doplacic", to co bys zrobil ?

    Gdybym wiedział, że jak zrezygnuję, to będę sobie mógł kupić za 200 tys,
    to bym się pewnie cieszył.
    I zrezygnowałbym tylko wtedy, gdyby nie było mnie stać na dopłatę.
    Zwłaszcza, że przyczyny wzrostu cen podwykonawców, leżą po mojej stronie.

    > Mowisz, ze tak w zywe oczy klamia ?

    Dokładnie tak.
    Pisior powie prawdę, tylko jak się pomyli.
    Więc jak mówią że jest rzetelnie, to od razu wiadomo, że jest dokładnie
    odwrotnie.

    > A gdzie jest opozycja, ze nie sprawdza ...

    Sprawdza, tylko Ty czerpiesz info z tvpis, a oni się tym nie chwalą.
    Jakoś Bluzgacz, ja czy Mirek nie mieli problemu żeby trafić na właściwe
    źródła....

    > Jakie?
    >
    > Bo owszem, inflacja jest, ale czy przez podatki ?

    Woda smakowa, cola, wszystkie napoje i soki słodzone.
    I przy okazji również wszystkie, które nie są słodzone cukrem, tylko
    słodzikami.

    Tak im się z rozpędu poleciało....

    > Ale badzmy jednak troche obiektywni - niech PO nie zarzuca PiS deficytu,

    Co mnie PO obchodzi?
    Ja im zarzucam, to wystarczy.

    > jesli sami mieli wiekszy.
    > Niech nie zarzuca podwyzki cen paliw, jesli zalezy to od cen ropy na
    > swiecie.

    Nie zależy, jak ta cena spadła o 3/4, to ceny na stacjach spadły o 1/3....

    > No i kursu $ ... to zlosliwie napisze - a kiedy i kto tak zdewaluowal
    > zlotowke :-)

    Glapiński w ostatnich kilku miesiącach, grając na ten spadek...

    > Obiektywnie tez trzeba przyznac, ze mimo "rozdawnictwa" pis trzymal
    > deficyt w karbach.
    > Mial szczescie i znow trafil na okres hossy ?
    > Czy klamie z tym deficytem ... to pokazcie konkretnie gdzie ...

    Sprawdziłeś którekolwiek źródło, które dostałeś na tacy w tej dyskusji?
    Czy wiesz lepiej, bo tak w tvpis powiedzieli, wiec nie sprawdzasz, ale
    szczekasz, że nikt nie pokazał?

  • 76. Data: 2021-03-11 17:19:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Tak, ale nie uważam, że na świecie jest miejsce dla demagogów, którzy
    >nie mając nic do zaoferowania, po prostu kupują po poparcie za
    >publiczną kasę.

    Ale co to ma do rzeczy - jesli kupuja poparcie podatnika za pieniadze
    podatnika ... no i co z tego, ze uwazasz, ze to złe, skoro to oni
    rządzą :-)

    Jest jeszcze druga wersja: kupuja poparcie biednych za pieniadze
    bogatych.
    Widac biednych jest wiecej :-)

    >Czekam na przykłady takich, które zaczęli i zrobili, pisałeś że są.

    Czytac nie umiesz ?
    U nas sie dlugo drogi buduje, wiec na taki przyklad za wczesnie.
    A podasz przyklad drogi, ktora PO zaczelo i skonczylo ?
    Ale oni mieli 8 lat.

    Na szczescie GD jakby mniej polityczna, i robi swoje nie patrzac na
    kadencje :-)

    No chyba, ze wystarczy przyklad taki, ze oni oglosili juz przetarg na
    budowe.

    >Projekty są i nic więcej.
    >Wszystkie na wschodzie, właśnie w ramach politycznej prostytucji.

    No wiesz - a kto powiedzial, ze to gorsza Polska ?

    >I żadna z nich nie jest zasługą pis.

    No, w calosci moze i nie, ale Tusk tez nie zrobil, tylko zostawil
    rozgrzebana :-)

    A za 5 lat napiszesz, ze te nowe drogi to nie jest zasluga KO, tylko
    PiS ?

    >Mi brakuje np. S11, nic z nią nie zeobili przez ostatnie 5 lat.

    A co zrobilo PO ?

    >Oni wypowiedzieli.

    Jakies przyklady?

    Bo co najmniej watpie, chyba ze ... wykonawca zszedl z budowy.
    Wtedy inwestor wypowiada, bo ile ma czekac.

    >I w określonym czasie, a nie 10 lat później.

    A bylo 10 lat, czy raczej 3-4?

    >Bo przez ten czas wszystko poszło do góry - więc trochę tych
    >wykonawców rozumiem, że nie chcieli dokładać do interesu aż tak dużo.

    Ja ich tez troche rozumiem, ale ... od tego sa generalnym wykonawca,
    zeby wiedziec ile doliczyc rezerwy :-)

    Ale popatrz na czasy Tuska - kontrakty podpisywane przed 2009 rokiem,
    w szczycie hossy, potem przyszedl niespodziewany kryzys, ceny
    przestaly rosnac, ropa spadla na pysk ... a wykonawcy mowia, ze ich
    nie stac na dokonczenie ...

    >No i tak zrobili.
    >W efekcie dróg nie ma, długo nie będzie, a dopłata będzie kilka razy
    >wyższa.

    Jesli podpisali, to moze juz buduja.

    >Logika a la pis.

    No coz - ja tam pamietam, ze AOW w pierwotnej wersji mialo kosztowac
    1mld.
    Ale tego miliarda nie bylo, nie bylo, jak w koncu po latach potrzeba
    dojrzala, to kosztowala 3 z hakiem.

    No ale to trudno nawet mowic kto "zawinil", bo chyba bylo wiecej
    rzadow.
    No i nie wiem tez jaka byla ta pierwotna koncepcja - bo trzeba
    przyznac, ze zrealizowana z rozmachem ... te kilometry wiaduktow ...

    >Nie mówimy o paru miesiącach, tylko wielu latach.

    >Gdybym wiedział, że jak zrezygnuję, to będę sobie mógł kupić za 200
    >tys, to bym się pewnie cieszył.

    Byc moze.

    >I zrezygnowałbym tylko wtedy, gdyby nie było mnie stać na dopłatę.
    >Zwłaszcza, że przyczyny wzrostu cen podwykonawców, leżą po mojej
    >stronie.

    Robiles, robiles, i tak robiles, ze kurs euro i $ skoczyl 2x, to teraz
    trzeba placic :-)

    >Dokładnie tak.
    >Pisior powie prawdę, tylko jak się pomyli.
    >Więc jak mówią że jest rzetelnie, to od razu wiadomo, że jest
    >dokładnie odwrotnie.

    Ale oni nie mowia, ze jest rzetelnie, tylko ze deficyt wynosi tyle a
    tyle.
    Kwota z sufitu, czy ktos tam jednak sie pobawil w kreatywna ksiegowosc
    ?

    >Sprawdza, tylko Ty czerpiesz info z tvpis, a oni się tym nie chwalą.
    >Jakoś Bluzgacz, ja czy Mirek nie mieli problemu żeby trafić na
    >właściwe źródła....

    Podali jakies konkretne kwoty, czy tylko "bo pis klamie" ?

    >Woda smakowa, cola, wszystkie napoje i soki słodzone.

    Ok, przyznaje, podrozaly sporo.
    Biorac pod uwage, ile tego pije ... to chyba wiecej wydam na swiatla w
    dzien, czy teraz na pierwszenstwo pieszego.

    Woda smakowa ... przeciez tam tego cukru na lekarstwo, ale fakt, ze
    pierwszy prog dosc wysoki ...

    Za to cukier potanial ... w promocji :-)

    >I przy okazji również wszystkie, które nie są słodzone cukrem, tylko
    >słodzikami.
    >Tak im się z rozpędu poleciało....

    No coz, cukier teoretycznie w trosce o nasze zdrowie.
    Slodziki ... niby bez cukru, ale tez jakies podejrzane swinstwa.

    A tak prawde mowiac, jak patrze na cole i widze "zawartosc cukru w
    100g produktu 10g", 10% ... sam cukier k*, powinni tego zabronic.

    >Co mnie PO obchodzi?
    >Ja im zarzucam, to wystarczy.

    PO zarzucales ?

    >Nie zależy, jak ta cena spadła o 3/4, to ceny na stacjach spadły o
    >1/3....

    No bo jeszcze mamy spory podatek w stalej wysokosci ..

    >Glapiński w ostatnich kilku miesiącach, grając na ten spadek...

    No to mu chyba nie wyszlo, bo kurs wrocil do tego sprzed dwoch lat.
    No chyba, ze to zasluga naszego przyjaciela Trumpa :-P

    >Sprawdziłeś którekolwiek źródło, które dostałeś na tacy w tej
    >dyskusji?

    Podawales jakies konkretne zrodlo ?

    >Czy wiesz lepiej, bo tak w tvpis powiedzieli, wiec nie sprawdzasz,
    >ale szczekasz, że nikt nie pokazał?

    No wiesz, ja nie moge pojsc do ministerstwa i sprawdzic staranie
    ksiegi i wyciagi bankowe.
    Ale poslowie PO moga, szczegolnie ci z komisji finansow publicznych.

    I co - pokazuja oni palcem, gdzie pis ksiegi sfalszowal ?

    J.

  • 77. Data: 2021-03-11 21:06:03
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 11-03-2021 o 17:19, J.F. pisze:

    > Ale co to ma do rzeczy

    Wszystko.

    >- jesli kupuja poparcie podatnika za pieniadze
    > podatnika ... no i co z tego, ze uwazasz, ze to  złe, skoro to oni
    > rządzą :-)

    No tak - moralność złodzieja, jak go nie ukarali za kradzież to wszystko
    jest w porządku.

    > Jest jeszcze druga wersja: kupuja poparcie biednych za pieniadze bogatych.
    > Widac biednych jest wiecej  :-)

    Przede wszystkim głupich, to jest główny klucz podziału.

    > Czytac nie umiesz ?
    > U nas sie dlugo drogi buduje, wiec na taki przyklad za wczesnie.

    Czyli nic nie zrobili, wbrew temu co pisałeś.

    > A podasz przyklad drogi, ktora PO zaczelo i skonczylo ?

    A co ja jestem, rzecznik prasowy PO?
    Jego pytaj.
    Ja mam to gdzieś.

    > No chyba, ze wystarczy przyklad taki, ze oni oglosili juz przetarg na
    > budowe.

    LOL !!!!
    Nie, dokładnie sytuacja ma być odwrotna.
    Od ogłaszania przetargów (np. na stępkę statku, albo milio elektryków)
    to oni są specjalistami.
    Tylko zrobić nic nie umieją.

    > No wiesz - a kto powiedzial, ze to gorsza Polska ?

    A lepsza?
    No to niech się odstosnkują od reszty i podatków od reszty nie biorą.

    > No, w calosci moze i nie,

    W części też nie.
    Ich zasługą jest tylko to, że jeszcze jej nie ma i do Bydgoszczy i do
    Grudziądza.

    > A za 5 lat napiszesz, ze te nowe drogi to nie jest zasluga KO, tylko PiS ?

    Nie napiszę, bo ich nie będzie.

    > A co zrobilo PO ?

    A w d.. to mam.
    Możesz to wreszcie pojąć?
    Gadamy o pis i ich rzekomych dokonaniach.

    > Jakies przyklady?

    S5.
    Na całym brakującym odcinku.

    > Bo co najmniej watpie, chyba ze ... wykonawca zszedl z budowy.

    Ile masz lat?
    Bo ze dwa lata temu już o tym dyskutowałeś.
    Skleroza?

    > A bylo 10 lat, czy raczej 3-4?

    Co za różnica?
    I tak się zmieniło wszystko.

    > Ja ich tez troche rozumiem, ale ... od tego sa generalnym wykonawca,
    > zeby wiedziec ile doliczyc rezerwy :-)

    To ile mieli doliczyć, z uwagi na pasożyta w rodzaju pis?
    1000%?

    > Ale popatrz na czasy Tuska - kontrakty podpisywane przed 2009 rokiem, w
    > szczycie hossy,

    LOL !!!!
    Nieźle ci ten pis beret zrył.
    Mówisz że w 2009 na świecie była hossa?

    Bo ja pamiętam megakryzys.

    > Jesli podpisali, to moze juz buduja.

    J.w.

    > No ale to trudno nawet mowic kto "zawinil", bo chyba bylo wiecej rzadow.

    Ale rynek zepsuł ten jeden i to też on kontakty porozwiązywał.

    > Robiles, robiles, i tak robiles, ze kurs euro i $ skoczyl 2x,

    Kurs euro się nie zmienił od chyba 25 lat znacząco.
    Jedyne co się zmieniło, to podwyższenie kosztów pracy, przez 500+ i
    nierynkowe podwyżki minimalnych.
    Autor tych pomysłów jest znany....

    > Ale oni nie mowia, ze jest rzetelnie, tylko ze deficyt wynosi tyle a tyle.

    I dlatego wiadomo, że tyle nie wynosi.

    > Kwota z sufitu, czy ktos tam jednak sie pobawil w kreatywna ksiegowosc ?

    Dokładnie.

    > Podali jakies konkretne kwoty,

    Czytać umiesz, link kliknąć?

    > Ok, przyznaje, podrozaly sporo.

    I jak to się mamy do niepodnoszenia podatków?
    A to był przykład jeden z wielu.

    > Biorac pod uwage, ile tego pije ... to chyba wiecej wydam na swiatla w
    > dzien, czy teraz na pierwszenstwo pieszego.

    A ja w dzień wydam więcej, niż na światła przez kilka lat.

    > Woda smakowa ... przeciez tam tego cukru na lekarstwo

    Wcale nie ma, kupuję light.
    I właśnie na tym te k... przegięły, że dzięki nim to też podrożało o w
    miesiąc 100%.

    > No coz, cukier teoretycznie w trosce o nasze zdrowie.

    Jesteś na tyle głupi, czy po prostu celowo siejesz propagandę?

    > A tak prawde mowiac, jak patrze na cole i widze "zawartosc cukru w 100g
    > produktu 10g", 10% ... sam cukier k*, powinni tego zabronic.

    Dlatego ja kupuję tą 0%.
    I też mi podnieśli.
    O 100%.

    > PO zarzucales ?

    Oczywiście, wszystko czym mi podpadli.
    Poczytaj grupę jak nie wierzysz, zacznij od fotoradarów i Tuska.

    > No bo jeszcze mamy spory podatek w stalej wysokosci ..

    Nie aż takiej.

    > No to mu chyba nie wyszlo, bo kurs wrocil do tego sprzed dwoch lat.

    Pis prawda.

    Kredyt płacę co miesiąc i tak wysokich rat w życiu nie miałem.

    > No chyba, ze to zasluga naszego przyjaciela Trumpa :-P

    > Podawales jakies konkretne zrodlo ?

    A sprawdziłeś jakiekolwiek, czy od każdego wymagasz tego samego, ale
    nawet nie czytasz?

    > No wiesz, ja nie moge

    Możesz, wystarczy kliknąć w linki w tym wątku.

  • 78. Data: 2021-03-12 13:39:23
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2021 o 17:03 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Od 2007 do 2014 mamy przyrost z 500 do ~850mld,
    > czylli 350mld w 7 lat. 50mld/rok.
    > Po czym po wykresie sadzac - od jakis 750 do 800 w rok.
    > A czemu niby mniej? Bo Tusk okradl OFE.
    >
    > A potem od 2015 do 2019 mamy od 800 do jakis 980,
    > 180 mld w 4 lata.
    >
    > Dokladniej to od 834 (12.2015) do 973 (12.2019),
    > https://www.gov.pl/web/finanse/zadluzenie-skarbu-pan
    stwa
    > czyli 140mld/4 lata = 35 mld rocznie.
    > Przy czym widac, ze krzywa zaczela sie wyplaszczac.
    > I to pomimo 500+, emerytura+ itp.
    >
    > A potem przyszedl rok 2020 i wszystko sp*.
    >
    > Dokladne deficyty roczne znajdz sobie sam.

    nie znajdziesz bo są sprytnie ukryte. Sami się do tego przyznali:

    https://businessinsider.com.pl/finanse/makroekonomia
    /stan-finansow-publicznych-polski-brak-przejrzystosc
    i-i-pismo-mf-do-komisji/9dtq32r

    TG

  • 79. Data: 2021-03-12 14:02:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Wszystko.

    Wszystko, czyli nic :-P

    >No tak - moralność złodzieja, jak go nie ukarali za kradzież to
    >wszystko jest w porządku.

    Ale postaw sie w roli podatnika - ma glosowac na tych, co mu podatki
    zabiora a nic nie dadza ? :-)

    >Przede wszystkim głupich, to jest główny klucz podziału.

    Czy oni tacy glupi ... patrz wyzej :-)

    >Czyli nic nie zrobili, wbrew temu co pisałeś.

    Zrobili zrobili, ale nie tak "od poczatku do konca".
    Cos zakonczyli, cos rozpoczeli, cos finansuja w srodku.

    >A co ja jestem, rzecznik prasowy PO?
    >Jego pytaj.
    >Ja mam to gdzieś.

    Ale tym razem juz nie dodajesz "czyli nic nie zrobili" :-)

    >LOL !!!!
    >Nie, dokładnie sytuacja ma być odwrotna.
    >Od ogłaszania przetargów (np. na stępkę statku, albo milio
    >elektryków) to oni są specjalistami.
    >Tylko zrobić nic nie umieją.

    Czy ty dziecko jestes i nie wiesz jak sie w Polsce drogi buduje?
    Najpierw jest koncepcja, a moze nawet przetarg na koncepcje, potem
    opinie, potem decyzje, potem protesty, potem procesy w sadach, potem
    wywlaszczenia, potem przetarg na projekt, protesty przetargowe,
    projekt, przetarg na budowe, protesty, budowa i to wszystko trwa.

    Wiec jesli ktos zastal gotowy projekt, zrobil przetarg na budowe,
    rozstrzygnal, dopilnowal budowy, zaplacil - to mozna powiedziec, ze
    droge zrobil.

    >A lepsza?
    >No to niech się odstosnkują od reszty i podatków od reszty nie biorą.

    A jak poprosza o rozliczenie inwestycji w Polsce A i zwrot ich czesci
    ?

    >W części też nie.
    >Ich zasługą jest tylko to, że jeszcze jej nie ma i do Bydgoszczy i do
    >Grudziądza.

    >Nie napiszę, bo ich nie będzie.

    No ale to przeciez bedzie wina nowego rzadu ... chyba, ze PiS wygra
    kolejne wybory :-)

    >A w d.. to mam.
    >Możesz to wreszcie pojąć?
    >Gadamy o pis i ich rzekomych dokonaniach.

    A inni byliby lepsi? Wiem, w d.. to masz :-P

    Ja tam wiem, o PiS dokonczyl w okolicy. Czyli dal pieniadze, a to
    najwazniejsze :-)

    Ale mozesz przypomniec historie S11 w Poznaniu, z podaniem dat i
    premierow :-)

    >Ile masz lat?
    >Bo ze dwa lata temu już o tym dyskutowałeś.
    >Skleroza?

    Moze i skleroza, bo nic takiego nie pamietam.

    Ale zerwac umowe ... to nie tak latwo, a co najmniej nie za darmo.

    >Co za różnica?
    >I tak się zmieniło wszystko.

    Roznica zasadnicza - z 2-4 latami oferent powinien sie liczyc, bo to
    normalny czas takiej inwestycji.

    No ale jesli po zlozeniu oferty przetarg rozstrzygali rok, potem
    protesty w sadach trwaly dwa lata, potem np skreslono z budzetu i
    laskawie po paru latach zaprosili na podpisanie umowy, to sie nie
    dziwie, ze koszty mogly sie zmienic.

    >To ile mieli doliczyć, z uwagi na pasożyta w rodzaju pis?
    >1000%?

    Ale o im pasozyt zmienil?
    Podniosl place minimalna o ... 10% ?

    >LOL !!!!
    >Nieźle ci ten pis beret zrył.
    >Mówisz że w 2009 na świecie była hossa?
    >Bo ja pamiętam megakryzys.

    Przeciez pisze "przed".
    Przetarg ogloszony np w 2007, rozstrzygniety w I kw 2008, a realizacja
    3 lata ...

    >J.w.

    >Ale rynek zepsuł ten jeden

    Ja tam pamietam, ze w poprzednim okresie tez takie sprawy bywaly.
    I kto wtedy zepsul ?

    >i to też on kontakty porozwiązywał.

    Daj jakis przyklad ... bo ciagle mi sie wydaje, ze to jednak z winy
    wykonawcy.

    >Kurs euro się nie zmienił od chyba 25 lat znacząco.

    No, jesli 2x to nieznaczaco ... no dobra, moze dla euro sie 2x nie
    usklada.

    >Jedyne co się zmieniło, to podwyższenie kosztów pracy, przez 500+ i
    >nierynkowe podwyżki minimalnych.
    >Autor tych pomysłów jest znany....

    Czy takie nierynkowe podwyzki ... jakos sie rynek pracy u nas nie
    zalamal.
    Ilu pracownikow zarabialo minimalną?
    A ilu naprawde zarabiało minimalną, a nie tylko na papierze.

    500+ ... jak ono ci podnioslo koszty pracy? Aaa ... niektorym sie juz
    nie chce pracowac za minimalna, to podnioslo ...
    ty wstretny kapitalisto, chcialbys, zeby ci ludzie autostrade zrobili
    za grosze :-P

    >I dlatego wiadomo, że tyle nie wynosi.

    >Dokładnie.

    A poprzednicy nie uprawiali ?

    >Czytać umiesz, link kliknąć?

    Ale linku nie widze, podasz ponownie ?

    >I jak to się mamy do niepodnoszenia podatków?

    Grosze, nie warte wzmianki, przynajmniej dla mnie :-)

    >A to był przykład jeden z wielu.

    No, zywnosc ogolnie podrozala duzo. A przez jakie podatki?
    Ziemniaki np, jablka ...

    >A ja w dzień wydam więcej, niż na światła przez kilka lat.

    Pij piwo.
    Albo kup sobie czysta wode i cukier :-)

    >Wcale nie ma, kupuję light.
    >I właśnie na tym te k... przegięły, że dzięki nim to też podrożało o
    >w miesiąc 100%.

    byc moze ... ale zaraz - light bo bez cukru, czy light, bo woda
    smakowa ze slodzikiem ?

    >Jesteś na tyle głupi, czy po prostu celowo siejesz propagandę?

    >Dlatego ja kupuję tą 0%.
    >I też mi podnieśli. O 100%.

    A nie da sie sypnac 5 czy 2%? Bez swinstw, malo cukru.

    >Oczywiście, wszystko czym mi podpadli.
    >Poczytaj grupę jak nie wierzysz, zacznij od fotoradarów i Tuska.

    A owszem, sam wielokrotnie przypominalem jego sejmowe wystapienie :-)

    Tylko ... to na kogo glosowac? I czemu PiS najgorszy?

    Choc trzeba przyznac, ze robil troche jak pies kolo jeża, a te jego
    fotoradary niemal niegrozne :-)

    >Nie aż takiej.

    No to pretensje do rzadow, co obsadzaly prezesa Orlenu :-)

    >Pis prawda.
    >Kredyt płacę co miesiąc i tak wysokich rat w życiu nie miałem.

    Aaa, to pisz, ze o kurs CHF chodzi.

    Tylko moment, teraz kurs jakies 4.14, w kwietniu 2020 bylo 4.30, w
    styczniu 2015 tez 4.30 ...
    no ale dzieki PiS mozesz uniewaznic kredyt :-P

    >A sprawdziłeś jakiekolwiek, czy od każdego wymagasz tego samego, ale
    >nawet nie czytasz?

    Podaj konkretne, nie pisz, ze bylo ...

    >Możesz, wystarczy kliknąć w linki w tym wątku.

    No i przeciez jeden kliknalem, i sama demagogia tam byla, ktora
    musialem sprostowac :-P

    J.

  • 80. Data: 2021-03-12 22:51:17
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 12-03-2021 o 14:02, J.F. pisze:

    > Wszystko, czyli nic :-P

    > Ale postaw sie w roli podatnika - ma glosowac na tych, co mu podatki
    > zabiora a nic nie dadza ? :-)

    Stawiam się, bo sam nim jestem.
    Tylko nie jestem idiotą, więc wiem, że jak coś dają, to znaczy że
    zabrali to wcześniej razy kilka.

    > Czy oni tacy glupi ...

    Tak.

    > Zrobili zrobili,

    Co?
    Konkretnie.

    > Ale tym razem juz nie dodajesz "czyli nic nie zrobili" :-)

    Bo jeżdżę po drogach które zrobili codziennie.
    Fakt - w części też SLD.
    Za to nie jeżdżę po drogach, które zrobił pis, bo takie nie istnieją.

> [...]
    > wywlaszczenia, potem przetarg na projekt, protesty przetargowe, projekt,
    > przetarg na budowe, protesty, budowa i to wszystko trwa.

    I jakoś tylko jednym to przeszkadza.

    > Wiec jesli ktos zastal gotowy projekt, zrobil przetarg na budowe,
    > rozstrzygnal, dopilnowal budowy, zaplacil - to mozna powiedziec, ze
    > droge zrobil.

    A jeste chociaż jedna taka droga, która była zrobiona od przetargu do
    końca przez pis?
    Podaj ją.

    > A jak poprosza o rozliczenie inwestycji w Polsce A i zwrot ich czesci ?

    To będą musieli jeszcze sporo dopłacić, bo te inwestycje w Polsce A,
    wynosiły dużo mniej niż Polsce A w tym czasie zabrano, na dopłaty do
    Polski B.

    > No ale to przeciez bedzie wina nowego rzadu ...

    Dokładnie tak sądzę, że nic konstruktywnego nie zrobią, tylko nakradną,
    napsują, a potem zwalą na tych przed nimi i po nich.

    > A inni

    Nie gadamy o innych.
    Tylko o tych jednych.

    > Ja tam wiem, o PiS dokonczyl w okolicy. Czyli dal pieniadze, a to
    > najwazniejsze :-)

    Ja też wiem.
    Nic.

    > Ale mozesz przypomniec historie S11 w Poznaniu, z podaniem dat i
    > premierow :-)

    Nie ma co podawać, bo jej nie ma.

    > Moze i skleroza, bo nic takiego nie pamietam.

    To sobie poszukaj.

    > Ale zerwac umowe ... to nie tak latwo, a co najmniej nie za darmo.

    Coś zepsuć to oni doskonale umieją.
    Tak jak z helikopterami było.
    I te drogi będą takie jakie są te helikoptery co miały być w zamian....

    > Ale o im pasozyt zmienil?
    > Podniosl place minimalna o ... 10% ?

    Tak w tvpis powiedzieli?
    Bo mi się coś mocno wydaje, że o rząd wielkości bardziej....
    Do tego 500+, w wyniku których penerstwo ma za co chlać i w ogóle nie
    musi pracować.

    > Przeciez pisze "przed".

    Te drogi na Euro były przed, czy o czym bredzisz?

    > Ja tam pamietam, ze w poprzednim okresie tez takie sprawy bywaly.

    No - chińczyki dały ciała, ale autostrada i tak powstała, i to w miarę
    na czas.
    A za pisu na to miejsce nic nie powstało.

    > Daj jakis przyklad ... bo ciagle mi sie wydaje, ze to jednak z winy
    > wykonawcy.

    Jasne, wszyscy są winni, tylko nie ten kto burdelu narobił.

    > No, jesli 2x to nieznaczaco

    Nie bredź.
    Jak euro wchodziło, kosztowało coś koło 4 zł, 2 razy więcej niż DM,
    warta 2 zł.
    Do dziś jest mniej lub bardziej tak samo.

    Gdyby zmienil się dwa razy, kosztowałoby dziś 8 zł.

    > Czy takie nierynkowe podwyzki ... jakos sie rynek pracy u nas nie zalamal.

    No jak się nie załamał, jak się załamał?
    Wszystko co wymaga fizycznych, kosztuje 2 razy więcej i nie ma chętnych
    do roboty.

    > Ilu pracownikow zarabialo minimalną?

    Ale gdzie?
    Bo w takich magazynach, albo na budowach pewnie większość.

    > A ilu naprawde zarabiało minimalną, a nie tylko na papierze.
    >
    > 500+ ... jak ono ci podnioslo koszty pracy? Aaa ... niektorym sie juz
    > nie chce pracowac za minimalna,

    W ogóle niektórym nie chce się pracować.
    Po co, jak mają już za co chlać, bez pracy?

    > A poprzednicy nie uprawiali ?

    Jeśli nawet, to nie na tą skalę i nawet na ułamek tej skali nie.

    > Ale linku nie widze,

    Ja je widziałem nawet w Twoich odpowiedziach, bo postów bluzgacza nie
    widzę, więc idź sobie ściemniaj na spotkanie sekty....

    > Grosze,

    Nie chodzi o kwoty, chodzi o kłamstwo.

    > Pij piwo.

    Bo?
    Pierwszy sekretarz będzie mi teraz menu wybierał?

    > byc moze ... ale zaraz - light bo bez cukru, czy light, bo woda smakowa
    > ze slodzikiem ?

    To drugie.
    Woda bez smaku, to jest dla zwierząt.

    > A nie da sie sypnac 5 czy 2%? Bez swinstw, malo cukru.

    No właśnie się nie da.
    Bo nawet wszystkie pieprzone syropy też mają cukier.

    > Tylko ... to na kogo glosowac?

    Wystarczy wiedzieć na kogo nie głosować.
    Dalej można nawet zapałki ciągnąć i tak wynik będzie lepszy.

    >I czemu PiS najgorszy?

    A czemu piekło jest gorące?

    > No to pretensje do rzadow, co obsadzaly prezesa Orlenu :-)

    No właśnie mam. ale Ci to nie pasuje.

    > Aaa, to pisz, ze o kurs CHF chodzi.

    Każda waluta ma tak samo.

    > Tylko moment, teraz kurs jakies 4.14, w kwietniu 2020 bylo 4.30, w
    > styczniu 2015  tez 4.30 ...
    > no ale dzieki PiS mozesz uniewaznic kredyt :-P

    Jak to dzięki pis?
    Pis mnie i wszystkich innych olał z góry.

    Ratunek jest w sądach, tych samych które pis próbuje zlikwidować.

    > Podaj

    Sprawdziłeś jakiekolwiek?