  • 81. Data: 2020-12-03 19:58:40
    Temat: Re: polski kierowca
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 29.11.2020 o 08:02, Rom45 pisze:
    > Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" <o...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Duża część społeczeństwa to zbiór dzieci we mgle.
    > Wydawałoby się, że tylko idiota może zginąć na przejściu dla pieszych
    > i zobacz jak dużo pieszych faktycznie ginie.

    Jak? Czemu nie znałem nikogo, kto zginął? To nawet covidowców znam, fakt
    że nadal żyją, ale może w końcu jakiś zejdzie. To jest poprawne, że
    ludzie nieuważni giną na przejściach.

    > Powszechny dostęp do alkoholu już jest, do tego łatwiejszy dostęp
    > do broni i statystyki zabitych i rannych poszybują w górę.

    > To nie jest tak.
    > Niby kazdy kierowca powinien wiedzieć kiedy włączyć światła mijania.
    > Niestety tak nie było i musieli wprowadzić obowiązek całodobowej
    > jazdy z włączonymi światłami.

    Światła mijania są do oświetlania drogi, dzienne do oznaczania swojej
    widoczności. Zupełnie inny cel.

    > Z bezpieczną prędkością jest podobnie.
    > Bardzo dużo takich co jechało bezpiecznie, leży teraz na cmentarzu,
    > a jeszcze więcej w szpitalach.

    A jaka to jest ta prędkość bezpieczna? Zero?

  • 82. Data: 2020-12-03 19:59:49
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 25.11.2020 o 10:15, T. pisze:

    > Skoro tylu kierowców wyprzedza na podwójnej ciągłej to po co w ogóle
    > malować jezdnie?

    Każdy znak informacyjny jest dobry by trafniej ocenić ryzyko.

  • 83. Data: 2020-12-03 20:07:57
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 27.11.2020 o 23:48, Shrek pisze:

    > Problemem nie są samochody, bo te słabsze po prostu wiele powyżej tych
    > 180 nie pociągną. Problemem są kierowcy, zwłaszcza ci co rzadko po
    > eskach i autostradach latają i potem jest wielkie zdziwienie, ile to on
    > hamuje z dwóch paczek i że dobrze by było trzymać więcej jak 100 metrów
    > odstępu. Zbyt wielu osobom się wydaje że prędkość ogranicza jedynie
    > geometria drogi i jak nie wylatujesz na zewnątrz, to można jeszcze
    > szybciej. Niektórzy mówią, że jak nie zabraknie przyczepności to też
    > jest ok... a większośc kończy po wewnętrznej stronie zakrętu, czyli
> [...]

    Masz jakieś statystyki?