  • 71. Data: 2020-11-29 00:59:01
    Temat: Re: polski kierowca
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    W dniu 2020-11-25 o 10:15, T. pisze:
    > Skoro tylu kierowców wyprzedza na podwójnej ciągłej to po co w ogóle
    > malować jezdnie?

    Droga 79 Piaseczno - Góra Kalwaria. Jedyne miejsca gdzie można by
    bezpiecznie wyprzedzić, to te z ciągła linią. Tam gdzie jest przerywana,
    to są wzniesienia, na tyle małe, że można nie zauważyć i na tyle
    wysokie, że osobówkę przykrywają. Zupełnie, jakby się Januszowi od
    malowania dokładnie pomyliły rodzaje pasów.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 72. Data: 2020-11-29 06:27:51
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 29-11-2020 o 00:51, Pawel "O'Pajak" pisze:

    > A co, Bążur byłby lepszy?

    Każdy byłby lepszy niż pisowka menda, jakakolwiek.

  • 73. Data: 2020-11-29 08:02:56
    Od: "Rom45" <o...@z...pl>

    Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" <o...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Ogólnie wkurzajace są nie tyle znaki ograniczenia prędkości, co powszechne
    > u rządzących traktowanie społeczeństwa jak zbioru idiotów, którzy bez
    > prikazu będą jak dzieci we mgle.

    Duża część społeczeństwa to zbiór dzieci we mgle.
    Wydawałoby się, że tylko idiota może zginąć na przejściu dla pieszych
    i zobacz jak dużo pieszych faktycznie ginie.

    > Wszystkie kraje w Europie maja łatwiejszy dostęp do broni palnej, ale w
    > Polsce, ojoj, ulice krwią spłyną i ogólnie strach się bać (jak byśmy nie
    > mieli przykrych doświadczeń historycznych i niezbyt przychylnych
    > sąsiadów).

    Powszechny dostęp do alkoholu już jest, do tego łatwiejszy dostęp
    do broni i statystyki zabitych i rannych poszybują w górę.

    > Każdy kierowca wie, jaka jest bezpieczna prędkość na trasie, którą jeździ
    > codziennie od 20 lat. Powinna byc prędkość zalecana, dla tych, co pierwszy
    > raz jadą, albo boją się własnego cienia. I tyle.

    > Pawel Chorzempa

    To nie jest tak.
    Niby kazdy kierowca powinien wiedzieć kiedy włączyć światła mijania.
    Niestety tak nie było i musieli wprowadzić obowiązek całodobowej
    jazdy z włączonymi światłami.
    Z bezpieczną prędkością jest podobnie.
    Bardzo dużo takich co jechało bezpiecznie, leży teraz na cmentarzu,
    a jeszcze więcej w szpitalach.

  • 74. Data: 2020-11-29 08:13:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.11.2020 o 00:53, Pawel "O'Pajak" pisze:

> [...]

    Raczej czynnik ludzki. Jak widzą że ten zakręt jednak duży to hebel już
    przy skręconych kołach i dupa wylata.

    > Nawierzchnię z teflonu zrobili, czy co? Przecież już przed zakrętem robi
    > się cyrk.

    https://youtu.be/KJH-Lo206vc?t=110

    Ten nawet dokładnie trafił w miejsce poprzednika sądząc po barierce;)

    --
    Shrek

  • 75. Data: 2020-11-30 15:45:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 27.11.2020 o 19:23, Pawel "O'Pajak" pisze:

    >Ten mnie rozwala - 60, ostrzegacze, a sam zakręt z powrotem 80:
    >https://www.google.pl/maps/@52.2677013,21.001557,3a
    ,75y,113.18h,76.33t/data=!3m6!1e1!3m4!1shkR4I5Z5GwHz
    L-grCcdwKw!2e0!7i16384!8i8192

    Ale moze chodzi o ten wyjazd z prawej i wypadki, a nie o zakret ?
    Poza tym z zakretem tez by mialo sens - najpierw niech wszyscy
    zwolnia, a potem jada ile potrafia :-)

    J.

  • 76. Data: 2020-11-30 15:51:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik Pawel "O'Pajak" o...@g...pl ...

    >Ktory kraj?
    >W stanach maja łatwy dostep do broni.
    >I ofiar z tym zwiazanych od groma.
    >Nawet jakas wielka lobbystka w tym temacie sie zaliczyła rodzinna
    >tragedie z tym zwiazaną.

    Niemcy, Czechy, Szwajcaria ...

    Ale czy by sie sprawdzilo u nas ... popatrzcie na niektore "konflikty
    sasiedzkie" i jeszcze wezcie pod uwage, ze to moze byc po pijaku ...

    Dla rownowagi - w Anglii przykrecili srube nawet na noze i to kuchenne

    J.

  • 77. Data: 2020-11-30 18:31:17
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.11.2020 o 15:45, J.F. pisze:

    75y,113.18h,76.33t/data=!3m6!1e1!3m4!1shkR4I5Z5GwHzL
    -grCcdwKw!2e0!7i16384!8i8192

    > Ale moze chodzi o ten wyjazd z prawej i wypadki, a nie o zakret ?

    Też tak pomyślałem, ale... te "ostrzegacze akustyczne" to są na pasach
    co w "skrzyżowaniu" nie uczestniczą, a ponadto na tamtym pasie to
    jest... 50 (60 w nocy) - bo to wyjazd z krasińskiego gdzie jest 50/60,
    potem jest koniec ograniczenia stefowego do 50 (które notabene chgw
    gdzie się zaczyna), a potem 80 ale nie obowiązująca bo po niewłaściwej
    srtronie jezdni (i też chgw po co tam stojąca). Ogólnie burdel
    niesamowity - a najlepsze to jest to, że zrobili ten wjazd do muzeum
    historii polski bezpośrednio z wisłostrady... ale nie da się na niego
    wjechać... z wisłostrady:P Tak przy okazji - to jest to miejsce gdzie
    wisłostrada była zalana i rząd na czaszkowskiego najeżdzał że mu sie
    miasto sypie i ulice zalewa, a okazało się, że to pisek z budowy...
    zarządzanej przez MON czyli płaszczaka. Więc jak widzisz jest to
    spieprzone na bardzo wielu poziomach:P Swoją drogą to nie wyjazd a
    skrzyżowanie - są znaki.

    > Poza tym z zakretem tez by mialo sens - najpierw niech wszyscy zwolnia,
    > a potem jada ile potrafia :-)

    Jedyna wada takiego rozumowania to, że nikt nie zwalnia;)

    --
    Shrek

  • 78. Data: 2020-11-30 20:00:01
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

> [...]
    > po pijaku ...
    >
    > Dla rownowagi - w Anglii przykrecili srube nawet na noze i to

    W Szawajcarii maja bron (zostaje po przeszkoleniu wojskowym) ale nie
    maja naboi...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nic na to nie można poradzić. To byłby

  • 79. Data: 2020-12-02 20:23:48
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Gdzie masz w W-wie skrzyżowanie z żółtym przed zielonym?

    -----

  • 80. Data: 2020-12-03 19:47:46
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 25.11.2020 o 10:20, T. pisze:

    > Ograniczeń nie stawiają idioci. Możesz nie wiedzieć, że np. za chwilę
    > zmieni się przyczepność asfaltu albo za wzniesieniem tworzą się korki i
    > jak nie zwolnisz to możesz mieć dzwon z ostatnim stojącym. A trudno
    > uszczegóławiać ograniczenia - stosuje się zatem wersję bezpieczniejszą
    > (np. ograniczenie jest na stałe, choć de facto zagrożenie występuje w
    > określonych porach dnia lub po deszczu).
    > Tu jest trochę przypadków z tylko jednego miejsca:
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=KJH-Lo206vc
    >
    > A takich jest więcej...

    Do tego są znaki ostrzegawcze a nie ograniczenia. Do informowania o
    trudności trasy 3 kolory wystarczą.