  • 11. Data: 2009-02-24 19:44:02
    Temat: Re: prosty i tani videorecorder
    Od: "Marcin" <y...@y...yy.pl>

    > 1. Napisałeś, że chodzi o urządzenie "możliwie mało prądożerne".
    > Wszystkie urządzenia, które będą miały wejście analogowego sygnału wideo
    > oraz kamera analogowa to znaczny pobór prądu (min. 1.5W).

    Oczywiście, ale zdaję sobie sprawę, że 'jeść coś musi' :)
    Zasilanie w aucie jedynie w czasie jazdy. Jak będzie ciągnęło 3A to dramatu
    nie będize (mam nadzieję), ale dążyć muszę do możliwie małego poboru,
    bo w końcu silnik zamieni się w agregat prądotwórczy :D

    > 2. W samochodzie są bardzo trudne warunki pracy. Znaczny zakres zmian
    > temperatury i wstrząsy mocno utrudniają zastosowanie HDD. Para wodna
    > powoduje szybką korozję. Myślę, że taka standardowa nagrywarka do użytku
    > domowego zapewne błyskawicznie się rozpadnie.

    To też prawda. To ma być wersja przenośna - nie będzie użytkownan non-stop.
    Jak będzie potrzeba, to tylko wtedy będzie siedziało to 'coś' w aucie,
    a tak to w domu, w ciepełku.
    Jeśli wybór padnie na HDD, to tylko od laptopa w amortyzowanej obudowie.

    Dzięki za zainteresowanie tematem
    Marcin

  • 12. Data: 2009-02-24 21:14:06
    Od: "Reksio" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > a tak to w domu, w ciepełku.
    > Jeśli wybór padnie na HDD, to tylko od laptopa w amortyzowanej obudowie.

    Sam nad czymś takim mocno sie zastanawiam - dlatego poznałem na starcie że
    to rejestrator do samochodu :-)
    1. możesz kupić rejestratory dedykowane do samochodów - drogie (ale
    tanieje), np. PMC-500r - około 1000.- pln. i jeszcze jakiś Medion.
    2. laptop - przed każdym wyjazdem uruchamianie systemu i nagrywanie -
    męczące
    3. aparat cyfrowy - np. Kyocera Finecam L30, lub Samsung Digimax A400, przy
    MPEG-4 na 1GB wchodzi do 84 minut. Wystarczy? Może tak.... Ale i tak trzeba
    włączyć, ustawić, brak nagrywania na najstarszym zapisie (w pętli).
    3. tanie cyfrowe kamery na karty pamięci - optyka mizerna, ale może coś by z
    tego byo ?
    4. dedykowane, tanie rejestratory - dostępne na Allegro - np. Rejestrator
    DVR AV - nagrywa w pętli. Jeżeli ktoś ma doświadczenie jak to działa w
    realu - proszę o opinię.
    5. Na grupie pl.misc.samochody - jeden użytkownik posiada rejestrator -
    można go zapytać :-)

    Pozdrrr... Reksio

  • 13. Data: 2009-02-24 21:23:42
    Od: "Marcin" <y...@y...yy.pl>

    > Sam nad czymś takim mocno sie zastanawiam - dlatego poznałem na starcie że
    > to rejestrator do samochodu :-)

    Szkoda, że nie zakończyłeś sprawy :D
    Teraz bym nie musiał się silić na wymyślanie rozwiązania.

    Obecnie najbardziej pasuje mi ten
    Pinnacle video transfer wskazany przez kk
    tyle, że trochę drogo do takiej zabawy 500 + jeszcze dysk do tego,
    a i nie wiadomo do końca jak się sprawuje (choć jest trochę filmów na
    YouTube).
    U chińczyków pełno tego typu aparatury, a w detalu jakoś nie ma ?!
    Przecież muszą to komuś sprzedawać ...
    Może kupić z 10000 szt. i zacząć dystrybucję :D

    Marcin

  • 14. Data: 2009-02-24 21:24:45
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Marcin pisze:

    > A może coś samemu sklecić. Jakiś ARM i sprzętowy encoder ?

    Optymalny do tego celu wydaje się router / sieciowy serwer plików z USB
    (tzn. płytka z ARMem, podłączeniem twardego dysku i hostem USB).
    Instalujesz Linuxa (np. Debiana), podłączasz obsługiwaną przez niego
    kamerkę USB, doczepiasz dysk twardy i po kłopocie. Zasilanie często z
    zewn. zasilacza 12V (bez problemu łyknie napięcie samochodowe 10-15V).
    Alternatywnie można kupić pojemny pendrive i zrezygnować z mechanicznego
    dysku - wtedy szukaj routera z 2 złączami USB, np. Linksys NSLU2:
    http://en.wikipedia.org/wiki/NSLU2

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 15. Data: 2009-02-24 21:30:17
    Od: Padre <P...@n...net>

    Marcin pisze:
    > Witam,
    > szukam pomysłu jak zmajstrować w możliwie tani i prosty sposób
    > sprzęt do rejestracji sygnału video.

    Niektóre lepsze PMP maja funkcje zapisu sygnału composite a dają sie
    zasilać/ladować z USB, np. mój Archos 504 nagrywa 640x480 25kl/s. Taki
    PMP daje sie do tego jeszcze całkiem wygodnie używać do innych celów po
    zakończeniu jazdy.

  • 16. Data: 2009-02-24 22:24:52
    Od: "Marcin" <y...@y...yy.pl>

> [...]
    > kamerkę USB, doczepiasz dysk twardy i po kłopocie. Zasilanie często z
    > zewn. zasilacza 12V (bez problemu łyknie napięcie samochodowe 10-15V).

    Tak właśnie knułem w pierwszych pomysłach.
    Myk jest jednak taki, że to kamerka CCD dająca analogowy sygnał,
    na który nakładam jeszcze informację OSD i taki sygnał muszę zapisać.
    Zatem powstaje problem video grabber'a :/
    Idealna była płyta od nagrywarki HDD - tej za 60pln
    (encoder mpeg2, i zrzut na dysk w jednej z 4 dostępnych jakości)
    ale niestety nie udało mi się zaatakować
    flashu i raczej marne szanse ...
    Może komuś się uda :)
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=617
    6699

    > Alternatywnie można kupić pojemny pendrive i zrezygnować z mechanicznego
    > dysku - wtedy szukaj routera z 2 złączami USB, np. Linksys NSLU2:

    Pendrive to za mało, potrzebuję ok. 100 GB, na kilka godzin :/

    Ale sobie narobiłem ... :)

    Marcin

  • 17. Data: 2009-02-24 22:35:59
    Od: "Marcin" <y...@y...yy.pl>

    Użytkownik "Padre" <P...@n...net> napisał w wiadomości

> [...]
    > zasilać/ladować z USB, np. mój Archos 504 nagrywa 640x480 25kl/s. Taki PMP
    > daje sie do tego jeszcze całkiem wygodnie używać do innych celów po

    Archos504 od 230 do 340 funtów + moduł do nagrywania
    - nie stać mnie :)
    Chcę coś zrobić lub przerobić tanim kosztem,
    stąd moje pytanie właśnie na tej grupie.
    Ale dziękuję - każdy pomysł zbliża mnie do celu :)

    Marcin

  • 18. Data: 2009-02-24 23:27:43
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Marcin pisze:

    > Tak właśnie knułem w pierwszych pomysłach.
    > Myk jest jednak taki, że to kamerka CCD dająca analogowy sygnał,
    > na który nakładam jeszcze informację OSD i taki sygnał muszę zapisać.
    > Zatem powstaje problem video grabber'a :/

    Wybierz frame grabber ("kartę telewizyjną") na USB (oczywiście z modeli
    obsługiwanych przez Linuxa) i po kłopocie.

    > Pendrive to za mało, potrzebuję ok. 100 GB, na kilka godzin :/

    Są już pendrive'y 64GB - może wystarczy. Cena od $99:
    http://pl.engadget.com/2008/10/01/corsair-nowy-pen-d
    rive-64gb-za-199/

    W samochodzie im mniej mechaniki wrażliwej na wstrząsy tym lepiej.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 19. Data: 2009-02-24 23:56:49
    Od: "Marcin" <y...@y...yy.pl>

    > Wybierz frame grabber ("kartę telewizyjną") na USB (oczywiście z modeli
    > obsługiwanych przez Linuxa) i po kłopocie.

    Czyli jak to zwykle bywa pierwsz myśl była słuszna :)
    Dzięki za wsparcie.

    Ciekawostka:
    DVP-1410
    http://www.elmark.com.pl/products/advantech/produkt.
    php?produkt=494
    tylko cena, jak zwykle, z kosmosu
    Za tyle to kupię dobry router łącznie z grabberem
    i napoje niezbędne w czasie opalania tego wynalazku :)

    Marcin

  • 20. Data: 2009-02-25 02:14:39
    Od: "Tmek" <g...@o...pl>

    Marcin wrote:
> [...]
    >
    > Na allegro znalazłem nagrywarkę HDD za 60 pln,
    > ma sprzętowy encoder mpeg2, obsługuje zwykłe HDD,
    > wszystko co trzeba :)
    > ale niestety potrzebuje solidnego zasilania i bez podglądu na TV
    > nie da się tego obsłużyć :/
    >
    > Pomysł który przychodzi do głowy, to router z usb, wymienić
    > system na linuksa, podłączyć videograbber na usb i czytnik na kartę
    > SD.
    > Może jest jakiś projekt tego typu, albo może gotowe urządzenie,
    > którego nie udało mi znalźć przez googla.
    > Sprzęty za $1000 raczej mnie nie interesują - to ma być projekt w

    http://www.allegro.pl/item547079644_mobibox_h22_mp3_
    kamera_aparat_6mpix_radio_wawa.html
    Masz wejscie wideo, ograniczeniem jest pamiec.

    Tmek