  • 101. Data: 2023-03-04 13:08:46
    Temat: Re: zjazd z ronda z wewnętrznego pasa (pierwszeństwo)
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2023-03-04 o 10:11, Cavallino pisze:

    > No trzeba.
    > To jest jakiś problem,

    Jest to problem.

    > w sensie że lepiej nie uważać?

    Tak, lepiej spokojnie jechać prawym i nie musieć uważać przy zjeździe.

    > I łatwiej zablokować rondo na kilometr.....
    > Mam takie koło siebie (zaraz za nią w prawo jest wjazd na dwupasmówkę) -
    > tacy fanatycy jechania zewnętrznym pasem dookoła nagminnie tak robią.
    >
    > A debile zarządzający ruchem nie dają się przekonać, żeby na prawym
    > pasie przed rondem wymalować nakaz skrętu w prawo....

    Przecież z ronda tylko w prawo się skręca.

    --
    Liwiusz

  • 102. Data: 2023-03-04 16:37:21
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-03-04 o 11:02, nadir pisze:

    > Dotykasz tu innego problemu. Przepisy, nie tylko PoRD, są często mętne i
    > niejednoznaczne, odsyłają do całej kupy innych ustaw i rozporządzeń. A
    > na analizowanie całego tego gówna nie ma czasu na drodze.
    > Sądy, instruktorzy, a nawet biegli się w tym gubią i wychodzi na to,
    > żeby w zdrowiu i spokoju żyć, to trzeba mieć szczęście najpierw na
    > drodze, a potem ewentualnie na sali sądowej.
    > Żeby nie odbiegać od rond to podam taki przykład.

    Można też analizować ten przykład z otwierającego posta.
    Dla jednych jest oczywiste, że B ustępuje A tak jak to jest narysowane,
    ale wystarczy "cofnąć" te samochody o ułamek sekundy
    i wtedy już można mówić, że A dopiero wjeżdża a B już tam jest itp itd
    Ja nie mam problemu na rondzie,
    ale też wychodzę z założenia, że się nie pcham nawet jak mam prawo,
    a takich co bezprawnie się pchają jest pełno.

  • 103. Data: 2023-03-05 04:10:25
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 04.03.2023 o 11:02, nadir pisze:

    > https://www.google.com/maps/@52.7190058,15.2499699,3
    a,75y,181.97h,79.21t/data=!3m6!1e1!3m4!1sB6KBQJs8cE_
    _eZVtkN2Lmg!2e0!7i16384!8i8192
    > To jest rondo w Gorzowie, jedni instruktorzy nauki jazdy uczą kursantów,
    > że jadąc na wprost i opuszczając to rondo należy użyć kierunkowskazu w
    > prawo, a inni wręcz przeciwnie, że nie. Żeby było ciekawiej część z tych
    > instruktorów jest na "liście" biegłych sądowych.

    To jest bardzo nietypowe "rondo", jest wyznaczony nawet pas do jazdy w lewo.
    Ja, nie dość, że nie włączałbym na nim kierunkowskazu przy jeżdzie na
    wprost i przy zjeździe, to włączałbym lewy kierunkowskaz przy objeździe
    wyspy.

    --
    -
    Akarm

  • 104. Data: 2023-03-05 07:11:29
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 04-03-2023 o 13:08, Liwiusz pisze:

    > Przecież z ronda tylko w prawo się skręca.

    Na pasach wjazdowych maluje się kierunki, w których przejedzie się rondo
    traktowane jako CAŁOŚĆ, a nie pojedynczy zjazd.

  • 105. Data: 2023-03-05 08:01:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.03.2023 o 04:10, Akarm pisze:

    > To jest bardzo nietypowe "rondo", jest wyznaczony nawet pas do jazdy w
    > lewo.

    to jest zupelnie typowe "rondo". Nastawiali nie wiadomo po co znaki soro
    przed większością skrzyżowań dróg dwujezdniowych. Przynajmniej w dc.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 106. Data: 2023-03-05 08:47:59
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Spoko, bogaczy coraz więcej, dzięki m.in. kowidowi i wojnie.
    Jak PO dojdzie do władzy, to i w POlsce przybędzie ;-).
    A po PGR nie musisz jeździć, i tak nie ma dokąd ani za co.

    -----

  • 107. Data: 2023-03-05 11:46:41
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 05.03.2023 o 08:01, Shrek pisze:

    > to jest zupelnie typowe "rondo". Nastawiali nie wiadomo po co znaki soro
    > przed większością skrzyżowań dróg dwujezdniowych. Przynajmniej w dc.

    Wskaż choc jeden przykład typowego ronda na którym do jazdy w lewo jest
    osobny, oznaczony specjalnie pas.
    Ośmielę się zauważyć, że na typowym rondzie wszystkie pasy biegną wokół
    wyspy.

    --
    -
    Akarm

  • 108. Data: 2023-03-05 12:01:05
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 05.03.2023 o 04:10, Akarm pisze:

    > To jest bardzo nietypowe "rondo", jest wyznaczony nawet pas do jazdy w
    > lewo.

    A co w nim nietypowego? Jest znak C-12? Jest. Te inne, dodatkowe
    "akcenty" jedynie ukierunkowują ruch, no czasem mogą kogoś zmylić.
    Na rondzie tylko ruch jest okrężny, co nie znaczy że samo rondo ma mieć
    kształt koła czy innego owalu.

    > Ja, nie dość, że nie włączałbym na nim kierunkowskazu przy jeżdzie na
    > wprost i przy zjeździe, to włączałbym lewy kierunkowskaz przy objeździe
    > wyspy.

    Błąd. Znak C-12 nakazuje ruch okrężny, więc każde opuszczenie ronda
    należy sygnalizować, a że raz pasy/jezdnia biegną prosto, innym razem po
    skosie/okręgu, to jest drugorzędna sprawa.

  • 109. Data: 2023-03-05 12:08:09
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 05.03.2023 o 11:46, Akarm pisze:

    > Wskaż choc jeden przykład typowego ronda na którym do jazdy w lewo jest
    > osobny, oznaczony specjalnie pas.
    > Ośmielę się zauważyć, że na typowym rondzie wszystkie pasy biegną wokół
    > wyspy.

    Ale co to jest typowe rondo? Rondo to nazwa potoczna, formalnie jest
    skrzyżowanie o ruchu okrężnym, a kształt samej wyspy i rozprowadzenie
    pasów nie muszą mieć nic wspólnego kołem.

  • 110. Data: 2023-03-05 12:37:31
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 05.03.2023 o 12:08, nadir pisze:

    > Ale co to jest typowe rondo? Rondo to nazwa potoczna, formalnie jest
    > skrzyżowanie o ruchu okrężnym, a kształt samej wyspy i rozprowadzenie
    > pasów nie muszą mieć nic wspólnego kołem.

    Powtórzę, tym razem nie używając nazwy potocznej:
    - na typowym skrzyżowaniu o ruchu okrężnym, wszystkie pasy ruchu
    poprowadzone są wokół wyspy centralnej, bez względu na kształt tej wyspy.

    --
    -
    Akarm