  • 201. Data: 2023-03-07 18:01:55
    Temat: Re: zjazd z ronda z wewnętrznego pasa (pierwszeństwo)
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 07-03-2023 o 16:07, J.F pisze:

    > Rozumiem, ale jego "2-gi od lewej" na wjezdzie pozostaje
    > "drugim od lewej na obwodzie".

    Nie.
    Pasy wyprowadzają go na pierwszy od prawej.

    > Fakt, ze przed tramwajem ladne strzałki są, lewy pas w lewo, dwa pasy
    > prosto.
    >
    > Czyli powinien pas zmienic o jeden w prawo.

    Nie zmienić, tylko na niego wjechać.

    >No i kawalek przed
    > tramwajem jakies linie ku temu są.

    Dokładnie.

    > Przejechal dwa zjazdy, nie wiem kiedy te manewry robił.

    Od razu po wjeździe na tarczę ronda, przed pierwszymi torami które przeciął.

    A przed drugimi torami najpierw wjechał na trzeci pas od prawej (ten ze
    strzałką w lewo), a potem zmienil zdanie i przejechał na drugi (do jazdy
    wprost w Krzywoustego).

    > Ale ktore to są linie prowadzące?
    > Bo własnie nam wyszło, ze wjezdzajacy 2-gim pasem od lewej z prawej
    > strony zdjęcia powinien w tym miejscu zjechac na 3-ci pas od lewej.
    > Tylko skąd on ma wiedziec, ze to właśnie tu?
    >
    > Bo jadący 3-cim pasem od lewej, jesli wjechał z JP2 3-cim od lewej,

    Wjechał drugim od lewej.

    > I tak sie jeszcze patrze ... wjeżda ktos od góry i chce w lewo.
    > Tam tylko lewy pas prowadzi w lewo,

    Tak.

    > Mam dziwne wrazenie, ze bez swiatel to rondo wogole by nie zadziałało.
    > tzn albo by sie blokował ruch od tych zmian pasów, albo byłoby wiele
    > stłuczek, bo nie wiadomo kto tu pas zmienia a kto nie :-)

    Bo nikt nie ma zmieniać, tylko jechać przed siebie swoim pasem.

    > A skoro tak ... ciekawe, czy zwykle skrzyzowanie nie mialoby takiej
    > samej przepustowosci.

    Przed remontem było ok, bo nie blokowało zjazdów.
    Teraz stoisz na tarczy ronda co 1/4 przed światłami.

  • 202. Data: 2023-03-07 18:09:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.03.2023 o 07:32, Cavallino pisze:

    > Pytasz gdzie bym migał?
    > No gdzieś na tych poprzecznych pasach.

    OMG... To ja już się nie dziwię, że te rataje takie pojebane, jak takie
    mondrale jak ty tam jeżdzą;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 203. Data: 2023-03-07 18:16:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.03.2023 o 11:11, Liwiusz pisze:

    > O, czyli migamy tylko jak nie ma sygnalizacji. Kolejna proteza do
    > karkołomnych zasad rondowych ;)

    Koń będzie tam migać na "zjazdach" zawsze, nadir tylko jak światła nie
    działają... Powiem że trochę mnie zatkało...

    BTW - tak wyglądają typowe warszawskie ronda
    https://www.youtube.com/watch?v=r8ijXkf1yKo - nie wiem co instruktor
    gada, bo dzwięk mam wyłączony, ale można poptrzeć jak inni migają. Jak
    widać typowe rondo nie ma za wiele wspólnego z rondem:)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 204. Data: 2023-03-07 20:30:34
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 07.03.2023 o 06:26, Shrek pisze:

    > To wydaje się logiczne, bo to żadne "rondo". Żadnej jazdy wokół wyspy,
    > żadnych "drugich zjazdów" na wprost. Normalne skrzyżowanie.
    > Ale że jak? Co ma do tego sygnalizacja świetlna?

    Sygnalizacja wiele zmienia, przede wszystkim znaczenie niektórych
    znaków. W przypadku ronda nadal obowiązuje ruch w okół wyspy centralnej,
    ale już ci na rondzie, jadący w lewo nie mają pierwszeństwa, muszą stać
    bo mają czerwone.

    > Przecież to bzdura - migasz jak na zwyjłym skrzyżowaniu nie dlatego , że
    > działa sygnalizacja świetlna, a dlatego że to zwykłe skrzyzowanie.

    To działająca sygnalizacja robi z ronda "zwykłe" skrzyżowanie, jest
    natomiast cała masa rond bez sygnalizacji lub z niedziałającą.
    Zastanawiałeś się kiedyś po co są w ogóle kierunkowskazy? Przecież nie
    po to żeby coś migało na desce rozdzielczej, bo sam swoich
    kierunkowskazów nie widzisz. To jest w zasadzie jedyny sposób na
    komunikację dla innych uczestników ruchu o twoich zamiarach.
    Na rondzie, używając kierunkowskazu dajesz znać innym, że masz zamiar
    zmienić pas czy opuścić rondo.

    > Równie dobrze mogli napisać, że zupełnie inaczej używamy kierunkowskazów
    > na rondzie dmowskiego w warszawie i dlatego jak jesteśmy w warszawie to
    > nie migammy na zjeździe;)

    Nie byłem nigdy w Warszawie, więc tym bardziej na rondzie Dmowskiego.
    Możliwe, też że macie tam inne przepisy niż w reszcie kraju. Dla mnie
    art. 22 PoRD jest jednoznaczny i nakazuje zawczasu sygnalizować zmianę
    kierunku. Ty rób jak chcesz.

  • 205. Data: 2023-03-07 20:39:13
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 07.03.2023 o 10:20, J.F pisze:

    > To mozna skrecic w lewo zaraz za wjazdem, pod prąd ? :-P
    >
    > Podobnie poprosze o cytat z przepisów.

    > O ile sygnalizacja kasuje znaki określające pierwszeństwo,
    > to znaku ronda juz nie kasuje.

    No właśnie sam sobie odpowiedziałeś czy można wjechać pod prąd.

    > I co wtedy zostaje - rondo z pierwszenstwem dla wjezdzających, ktorym
    > pali sie zielone?
    > Czy raczej rondo z zakazem wjazdu przy czerwonym, oraz przy zielonym,
    > jesli nie inne pojazdy nie opuscily ronda?

    Przy włączonej sygnalizacji nie obowiązuje znak A-7 i robi się z tego
    skrzyżowanie z centralną wyspą, więc i zasady są takie same jak na
    innych skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną.

  • 206. Data: 2023-03-07 21:29:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.03.2023 o 20:30, nadir pisze:

> [...]
    > znaków. W przypadku ronda nadal obowiązuje ruch w okół wyspy centralnej,
    > ale już ci na rondzie, jadący w lewo nie mają pierwszeństwa, muszą stać

    Zgadzam się - ale nie zmienia to nijak kierunkowskazów - pas na jezdni
    są wymalowane tak samo.

    > To działająca sygnalizacja robi z ronda "zwykłe" skrzyżowanie,

    Ono cały czas jest "zwykłe". To że zjeżdzający mają pierwszeństwo (jak
    nie działają światła nie jest niczym niezwykłym i nie zmienia zasad
    używania kierunkowskazów.

    > natomiast cała masa rond bez sygnalizacji

    No jest - i co z tego?

    > Zastanawiałeś się kiedyś po co są w ogóle kierunkowskazy?

    Na pewno nie do migania w prawo że chcesz wjechać pod prąd, kiedy
    jedziesz prosto.

    > To jest w zasadzie jedyny sposób na
    > komunikację dla innych uczestników ruchu o twoich zamiarach.

    Dlatego przyjęło się nie migać prawym kiedy nie zamierzasz skręcać w
    prawo ani zmieniać pasa na bardziej prawy:P

    > Na rondzie, używając kierunkowskazu dajesz znać innym, że masz zamiar
    > zmienić pas czy opuścić rondo.

    Omawiane rondo opuszczasz pasem jadąc na wprost a nie w prawo -
    niezależnie od tego czy sygnalizacjia działa czy nie.

> [...]
    > Możliwe, też że macie tam inne przepisy niż w reszcie kraju. Dla mnie
    > art. 22 PoRD jest jednoznaczny i nakazuje zawczasu sygnalizować zmianę

    Dlatego jak nie zmieniam kierunku tylko jadę prosto to się nie wygłupiam
    z prawym kierunkiem. Tobie też polecam:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 208. Data: 2023-03-07 21:41:20
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 07.03.2023 o 21:29, Shrek pisze:

    > Dlatego jak nie zmieniam kierunku tylko jadę prosto to się nie wygłupiam
    > z prawym kierunkiem. Tobie też polecam:P

    A jak rondo, bez sygnalizacji, opuszczasz trzecim zjazdem, czyli
    jedziesz w lewo, to używasz jakiś kierunkowskazów?

  • 207. Data: 2023-03-07 21:41:20
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 6 Mar 2023 16:31:09 +0100, nadir

    > Co ja poradzę, że nie rozumiesz przepisów?

    Póki co to ty twierdzisz że PORD jest niespójny i w ogóle do dupy. Ja
    twierdzę żę jest prosty i oczywisty, po wszystkich skrzyżowaniach jeżdżę
    TAK SAMO, a tobie potrzebne są wyjątki które nijak nie są opisane w PORD.

    > Ustawa PoRD z jej artykułem 22 i podpunktami ma "pierwszeństwo"
    > przed rozporządzeniem o znakach i sygnałach.

    Art. 22. nie mówi że przy _zjeździe_ ze skrzyżowania
    trzeba używać kierunkowskazu, amebo.

    Po raz kolejny, tylko KW w jednoznaczny sposób określa że trzeba migać przy
    zjeździe z "ronda", ale nie ma tam stwierdzenia że jest przy tym zjeździe
    jakaś zmiana kierunku.

    > A nie ma skoro C-12 nakazuje ruch okrężny,
    > uwaga, w LEWĄ stronę.

    Uwaga, amebo, po raz kolejny cytuję definicję znaku C-12:

    "Znak C-12 "ruch okrężny" oznacza, że na skrzyżowaniu ruch
    odbywa się dookoła wyspy lub placu w kierunku wskazanym na znaku."

    Nigdzie tu nie jest stwierdzone że to jest jakiś oddzielny kierunek "w
    lewo", to jest tylko i wyłącznie twój wymysł aby ci pasowało do tezy. Jest
    tam wyraźnie napisane aby pojechać dookoła wyspy, bezkolizyjnie, i to
    wszystko. Ale tu po raz kolejny, to typowe dla takich jak ty, że jak czegoś
    nie rozumieją, to se dorobią.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 209. Data: 2023-03-07 21:47:31
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 6 Mar 2023 16:37:39 +0100, nadir

    > No jeżeli o używaniu kierunkowskazów decyduje TYKANIE kierownicy,
    > to ja już panu podziękuję.

    Bueehehe, no i wtedy właśnie wchodzi, cała na biało, twoja teoria, że te
    skrzyżowania to przecież wyjątki i dlatego na nich się nie miga. Bo
    cudownie nagle znika na nich C-12 i ta twoja jazda "w lewą stronę"
    przestaje istnieć bo rzekomo znaki kierunkowe poziome/pionowe i
    sygnalizacja wyłącza znak C-12. Borze zielony....

    > Pokonywanie każdego łuku to musi być dla ciebie wielka trauma.

    Typowe, jak amebie braknie argumentów w dyskusji,
    to zaczyna skrzyżowanie do łuku porównywać.

    > No widzisz jak ty mało wiesz. Jak na rondzie jest działająca
    > sygnalizacja świetlna i wyznaczone pasy do jazdy; w lewo, prosto, w
    > prawo, to wtedy faktycznie nie trzeba sygnalizować opuszczenia ronda.

    I oczywiście zaraz mi w PORD na te wyjątki przedstawisz stosowne
    przepisy... No nie, nie przedstawisz, bo przecież PORD jest do dupy.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 210. Data: 2023-03-07 21:47:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.03.2023 o 21:41, nadir pisze:

    > A jak rondo, bez sygnalizacji, opuszczasz trzecim zjazdem, czyli
    > jedziesz w lewo, to używasz jakiś kierunkowskazów?

    Jakiś tak - z tym że wcale niekoniecznie jednego prawego przy zjeździe.

    Ale na razie rozwiążmy sprawę jazdy na wprost:

    Co sprawia że
    https://www.google.pl/maps/@52.2316092,21.0208296,3a
    ,75y,63.13h,85.5t/data=!3m6!1e1!3m4!1sKR2aFRmsXs9dEA
    e7T6t5ig!2e0!7i16384!8i8192
    Jak się zapali zielone to jedziesz bez kierunków prosto (rozsądnie) a
    jak zółte migające to chcesz wrzucać na lewym pasie kierunek w prawo i
    pojechać prosto?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!