  • 21. Data: 2021-01-31 23:33:41
    Temat: Re: zwykły opornik jako grzałka [OT]
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 31.01.2021 o 23:21, LordBluzg(R) pisze:

    > Zapewne skrót myślowy ale przy okazji, zapytaj żony, dlaczego jak gotuje
    > zupę to pokrywka pokrywa się tłuszczem, a tłuszcz nie paruje przecież.
    >
    > Później spróbuj wyjaśnić, dlaczego uzupełnia się kwas w akumulatorze,
    > skoro kwas nie paruje...itd :]

    Trywialne pytania.

    1. Podczas wrzenia wody tworzy się aereozol porywający ze sobą cząstki
    tłuszczu.
    2. Nie uzupełnia się kwasu, tylko wodę, znawco.

    A coś w temacie cudownych właściwości lampek solnych i przedziwnego
    zachowania jonów w powietrzu?

    --
    Kaczin

  • 22. Data: 2021-01-31 23:43:35
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 31.01.2021 o 23:25, LordBluzg(R) pisze:
    > W dniu 31.01.2021 o 23:11, Kaczin pisze:
    > [...]
    >>> https://www.medonet.pl/zdrowie,grota-solna---dzialan
    ie--prozdrowotne-wlasciwosci--wskazania--przeciwwska
    zania,artykul,1729487.html

    > Zacznij może czytanie o jonizacji i ozonie w tym przypadku :)
    >
    > Takie tam opowieści o wybijaniu elektronów z powłok atomowych w wyniku
    > absorpcji kwantu promieniowania elektromagnetycznego :]

    Tak, wiem co to jonizacja i ozon, ale to nie jest odpowiedź na moje pytania.

    Nawiasem mówiąc ozon jest bardzo toksyczny i nie bardzo widzę związek z
    dobroczynnym (ponoć) wpływem jonów ujemnych.

    Masz coś do powiedzenia w temacie, czy twoja wiedza opiera się na
    internetowych bzdetach, które łykasz jak młody pelikan (choć zapewne
    twoja młodość jest dość nienachalna)?

    --
    Kaczin

  • 23. Data: 2021-01-31 23:46:17
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 31 stycznia 2021 o 23:11:35 UTC+1 Kaczin napisał(a):
> [...]
    -zasada-dzialania-skutki-i-zagrozenia/

> [...]
    > Jak to jest, że one powietrze w grocie zachowuje się jak okładka
    > kondensatora? Gdzie jest druga? W jaki sposób taki kondensator ulega

    Ja się nie znam bo na tej lekcji nie byłem bo byłem chory. Ale coś mi się widzi że
    nie ma czegoś takiego jak jon. Ale jon sodu albo chloru to już chyba może być. Jon to
    atom albo grupa atomów w jakiś sposób ze sobą powiązana. Z tego ostatniego zdania
    wynikało by że powietrza nie można zjonizowac bo to mieszanina, ale można zjonizowac
    składniki tej mieszaniny. Nie mam pojęcia czy można zjonizowac pary chlorku sodu i
    czy chlorek sodu jest w stanie parować. Może sublimuje. Ale nawet jak by sublimowal
    to w wyniku czego rozpadnie się na jon dodatni sodu i ujemny chloru. W wodzie nie ma
    problemu. Ale czy w powietrzu nawet trochę wilgotnym też zdysocjuje tak jak w wodzie?
    Jak by zdysocjowal to jonem ujemnym będzie raczej chlor niż sód. Nie znam się ale coś
    mi się wydaje że oddychanie powietrzem w którym będzie chlor za zdrowe być nie może.

  • 24. Data: 2021-01-31 23:48:23
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 31.01.2021 o 23:33, Kaczin pisze:

    > Trywialne pytania.
    >
    > 1. Podczas wrzenia wody tworzy się aereozol porywający ze sobą cząstki
    > tłuszczu.
    > 2. Nie uzupełnia się kwasu, tylko wodę, znawco.

    Nie kolego. Bada się aerometrem stężenie kwasu, który podczas dużego
    gazowania w postaci aereozolu wydostaje się z akumulatora i go
    zwyczajnie ubywa. Nie hurtowo przecież, powoli ale sukcesywnie :)

    > A coś w temacie cudownych właściwości lampek solnych i przedziwnego
    > zachowania jonów w powietrzu?

    No cóż. Roztwór wodny soli właśnie tak działa w oparciu o parę a to, że
    sól ładnie się rozpuszcza w wodzie to możesz sobie sprawdzić w
    kuchni...i nad morzem :)

    Taki cytat:
    "Najsilniej wzbogacone w jony ujemne powietrze znajdziemy nad morzem, w
    lasach, przy wodospadach, a także po deszczu i burzy. ... W naturalnym
    środowisku jony ujemne powstają częściej i dzięki temu jest ich w
    otoczeniu znacznie więcej."

    Jakieś pytania? Nie sadzisz chyba że będę kopał w google w tak
    oczywistych sprawach i przeklejał Tobie na grupę. Wędkę dostałeś :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 25. Data: 2021-01-31 23:50:40
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 31 stycznia 2021 o 23:21:40 UTC+1 LordBluzg(R) napisał(a):

> [...]
    > <<<Pasek Grozy TVPiS>>>
    > PORTFELE POLAKÓW PĘKAJĄ W SZWACH
    > (coraz więcej bezwartościowych pieniędzy)
    Nie wiesz dlaczego pokrywką pokrywa się tłuszczem. Bo woda wrzac wynosi na parze
    drobinki tłuszczu. W akumulatorach uzupełnia się wodę bo kwas nie paruje. Ale żeby go
    nie ubywało jak by był unoszony na tlenie i wodorze w korkach robią labirynt żeby się
    wytrącił. Inna sprawa że w samochodach napięcie w instalacji jest tak ustawione żeby
    było poniżej napięcia rozkładu wody.

  • 26. Data: 2021-02-01 00:00:46
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 31.01.2021 o 23:43, Kaczin pisze:
    [...]
> [...]
    >
    > Nawiasem mówiąc ozon jest bardzo toksyczny i nie bardzo widzę związek z
    > dobroczynnym (ponoć) wpływem jonów ujemnych.

    Jeśli założysz*, ze sól i jej przemiana fizykochemiczna na jej
    powierzchni jest naturalnym jonizatorem jonów ujemnych to tak jakbyś
    dodał 2+2 :) ale zamykamy teraz koło i wracamy do lampy solarnej, która
    ten efekt właśnie wykorzystuje co prawda w mikroskopijnej wersji ale zawsze.

    *Można to zbadać dość czułym jonizatorem, tak na początek.

  • 27. Data: 2021-02-01 00:00:47
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 31 stycznia 2021 o 23:49:05 UTC+1 LordBluzg(R) napisał(a):

> [...]
    > <<<Pasek Grozy TVPiS>>>
    > PORTFELE POLAKÓW PĘKAJĄ W SZWACH
    > (coraz więcej bezwartościowych pieniędzy)
    Powoli i sukcesywnie ubywa kwasu bo się wbudowuje w płyty w postaci dużych kryształów
    siarczanu olowiu i w ten prosty sposób niszczy akumulator. W akumulatorze kwas
    siarkowy dysocjuje w obecnosci wody i występuje jako kationy wodoru i aniony
    siarczanowe. Jak zostawić pełnosprawny akumulator na dostatecznie długi czas bez
    ładowania to stężenie kwasu w nim drastycznie spadnie. Chcesz powiedzieć że ubędzie
    kwasu chociaż poziom elektrolitu się nie zmieni. Sadzisz że dolanie kwasu w takim
    przypadku wskrzesi akumulator?

  • 28. Data: 2021-02-01 00:06:27
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

> [...]
    nie ubywało jak by był unoszony na tlenie i wodorze w korkach robią labirynt żeby się

    Nie wiem dlaczego sobie nagle wymyśliłeś akumulator samochodowy :) ale
    odkręć mu korki i poczekaj aż zacznie gazować. Są przecież akumulatory
    otwarte i tam ten efekt widać lepiej. Chodzi o efekt a nie jego tłumienie.

  • 29. Data: 2021-02-01 00:13:02
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 01.02.2021 o 00:06, LordBluzg(R) pisze:

    > Nie wiem  dlaczego sobie nagle wymyśliłeś akumulator samochodowy :) ale
    > odkręć mu korki i poczekaj aż zacznie gazować. Są przecież akumulatory
    > otwarte i tam ten efekt widać lepiej. Chodzi o efekt a nie jego tłumienie.

    Bym był zapomniał, skoro twierdzisz że kwas nie uniesie się razem w
    aerozolu z wodą, to rękawem wytrzyj ten akumulator na powierzchni, tam
    gdzie jest mokry. Przecież to woda destylowana i rękawa nie spalisz :D

  • 30. Data: 2021-02-01 00:16:47
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 1 lutego 2021 o 00:01:40 UTC+1 LordBluzg(R) napisał(a):
> [...]
    > <<<Pasek Grozy TVPiS>>>
    > PORTFELE POLAKÓW PĘKAJĄ W SZWACH
    > (coraz więcej bezwartościowych pieniędzy)
    Jaka przemiana fizykochemiczna zachodzi na powierzchni soli kuchennej w warunkach np.
    mieszkania. Pytam bo w domu jest z kilogram soli w szklanym pojemniku. Mam się czegoś
    obawiać że np. wybuchnie albo się zapali. Naturalny jonizator jonów to coś jak masło
    maślane. Jeśli już to naturalny jonizator atomów. Jakich atomow w przypadku chlorku
    sodu? Chyba że to się dzieje tak że w powietrzu chlorek sodu rozpada się na kation i
    anion. Kation to metal sód. Metale są ciężkie i od razu spadają na podłogę. Chlor to
    gaz i się unosi w powietrzu. Lykasz takie wytłumaczenie bo ja nie.