  • 41. Data: 2021-02-01 16:27:49
    Temat: Re: zwykły opornik jako grzałka [OT]
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 31.01.2021 o 18:20, Kaczin pisze:

    >"To właśnie cząsteczki dodatnie powodują apatię, obniżenie nastroju i
    >senność. Jony dodatnie przyciągają kurz, pył, alergeny i wszelkie
    >mikroorganizmy, które znajdują się w powietrzu."
    >https://filtryplus.pl/2019/10/01/jonizacja-powietrz
    a-zasada-dzialania-skutki-i-zagrozenia/

    Gorsze jak gorsze ... ale przeciez ladunki zawsze wystepuja parami.

    Co sie z tymi dodatnimi dzieje ?

    J.

  • 42. Data: 2021-02-01 16:39:14
    Temat: Re: zwykły opornik jako grzałka
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 01.02.2021 o 16:20, J.F. pisze:

    > Uzyj czarnej farby, Luke :-)

    No fakt, gdyby użył czarnej diody to by się w całym pokoju zrobiło
    ciemniej :]

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 43. Data: 2021-02-01 16:45:22
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    Podsumuję:

    Nigdzie nie napisałem, że paruje :]

    > "Roztwór wodny soli właśnie tak działa w oparciu o parę" - nie wiem o
    > czym bredzisz, ale...

    Upss, znów skrót myślowy. Masz chyba z nimi problem :)

    > Cytat nie wiadomo skąd. Jakiś Zięba? Albo inny nieuk?

    Nie, to sprawdzona fizyka.

    > No cóż, dla wierzących pewne sprawy są oczywiste, dla inteligentnych
    > niekoniecznie.

    Mylisz inteligencję z logiką. Inteligencja pozwala rozumieć "skróty
    myślowe" Sama logika nie :)

  • 44. Data: 2021-02-01 16:52:50
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    drobinki tłuszczu. W akumulatorach uzupełnia się wodę bo kwas nie paruje. Ale żeby go
    nie ubywało jak by był unoszony na tlenie i wodorze w korkach robią labirynt żeby się
    wytrącił.

    > Akumulator samochodowy nie może gazować

    Może, może. Nie pij tyle jak odpowiadasz na posty :)

  • 45. Data: 2021-02-01 17:23:22
    Od: Alojzy Gąska <g...@g...com>

    4...@g...com napisał(a):

    > A po co jakaś lampa.

    https://www.poradnikzdrowie.pl/zdrowie/metody-altern
    atywne/drzewa-poprawiaja-samopoczucie-i-dzialaja-lec
    zniczo-aa-oJGe-kvte-HcJc.html

    A z ostatnich doświadczeń.
    W jakimś tam państwie rozdali dziatwie tablety, zrobili badania z grupą referencyjną
    bez tabletów i odtrąbili sukces. Dzieci z tabletami mają lepsze wyniki w nauczaniu!

    Ale! Grupa z tabletami wiedziała o badaniu i bardziej się starała.

    Zrobili drugie badania, jednym dali tablety i powiedzieli im że biorą udział
    w badaniu, drugim dali tablety i nie powiedzieli o badaniu.
    Grupa którą poinformowano o badaniu otrzymała lepsze wyniki.

    I co? Placebo.

  • 46. Data: 2021-02-01 17:50:38
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 30.01.2021 um 18:35 schrieb LordBluzg(R):

    > Hmm, sądzę że 2W to zbyt niska moc na ogrzanie tej lampy. Możesz sobie
    > policzyć ile żarówka 25W oddaje ciepła lub zmierzyć temperaturę obecną i
    > tą drogą bym poszedł. Inna sprawa to jeśli Ci wyjdzie, że na ogrzanie
    > lampy potrzebujesz 10W jako minimum to bym zwyczajnie nic nie robił,
    > skoro producent gdzieś to chyba wyliczył :)

    lampa żarowa 25W to ok 24W mocy cieplnej ;-)

    Waldek

  • 47. Data: 2021-02-01 19:57:59
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-02-01, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Uzyj czarnej farby, Luke :-)

    Niby jak? Nakropkowując ba żarówkę? Myslałem wcześniej o jakiejś
    przyciemniającej, barwnej folii, ale barwniki są zwykle nietrwałe.

    --
    Marcin

  • 48. Data: 2021-02-01 20:25:47
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-02-01, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Kaczin" napisał w wiadomości grup

    > Nie tylko - przypomnij sobie destylacje z para wodną.

    Raczej pomijalnie o ile w ogóle. To są zbyt duże cząsteczki. Ewentualnie
    odrobinka glicerolu może przejść, ale żeby był glicerol to trzeba ten
    tłuszcz najpierw rozłożyć w wyższej temperaturze. Ale glicerol miesza
    sie (jest rozp.) z wodą, wieć od wody go na pokrywce nie odróżnisz,
    więc to nie glicerol.

    --
    Marcin

  • 49. Data: 2021-02-01 20:38:26
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 1 lutego 2021 o 16:53:32 UTC+1 LordBluzg(R) napisał(a):
> [...]
    > <<<Pasek Grozy TVPiS>>>
    > PORTFELE POLAKÓW PĘKAJĄ W SZWACH
    > (coraz więcej bezwartościowych pieniędzy)
    Niech ci będzie. Może ale mu nie wolno.

  • 50. Data: 2021-02-01 20:54:43
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

> [...]
    > tłuszcz najpierw rozłożyć w wyższej temperaturze. Ale glicerol miesza
    > sie (jest rozp.) z wodą, wieć od wody go na pokrywce nie odróżnisz,

    Tłuszcze (triglicerydy) można analizować techniką chromatografii
    gazowej, ich lotność nie jest więc pomijalna. Analizy takie robi się
    bardzo rzadko, dają one mało informacji. Standardowo robi się analizy
    kwasów tłuszczowych w tłuszczach, ale to zupełnie inna bajka.

    P.P.