  • 11. Data: 2015-07-06 17:55:31
    Temat: Re: Amerykańska technologia lodówkowa
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ACMM-033" napisał w wiadomości
    >Kilka lat temu kupiony Polar 246, ok. dwudziestoletni, działa bardzo
    >dobrze.

    Dzialac dziala, ale my tu o kolorze plastikow, a nie o dzialaniu.

    Poza tym opinii z 20-letniego Polara nie przekladalbym na 10-letniego,
    czy obecnego.

    >Jestem pewien, że wytrzyma.

    Mam taka nadzieje ... ale kto ich tam wie.
    Moze agregat made in china, moze w nim duzo plastikowych czesci, moze
    zaprojektowane padniecie po 6 roku ...

    J.

  • 12. Data: 2015-07-06 18:12:58
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Tworzywa sztuczne (plastyki) mają to do siebie, że ulegają powolnej
    > degradacji. Albo pod wpływem światła (UV) albo tlenu, albo tego i tego.
    > Wynikiem degradacji jest ich żółknięcie, zwiększona kruchość, etc.
    > Aby ten problem wyeliminować, dodaje się do tych "plastyków" różnych
    > substancji, plastyfikatorów i stabilizatorów (np. OTCs, BPA).

    Znaczy chcesz powiedzieć, że w USA 20 lat temu produkowali zabójcze
    lodówki ?

    Ja tam myślę, że po prostu u nas wytaniają na tych tworzywach po prostu.
    Dają gorsze i tańsze - ot cała filozofia.
    Zresztą to nie tylko kwestia jakości tworzywa - samo wykonanie też jest
    jakieś takie porządniejsze - półki nie są na jakichś gównianych
    plastykach, tylko na metalowych wspornikach - takie coś jak regały w
    sklepie. Można to łatwo wyjąć, zmienić wysokość itp.

    No jak nie przepadam za USA, tak muszę przyznać, że widać różnicę w
    wykonaniu. Takie coś a'la ruskie "gniotsja nie łamiotsja" :)

    > P.S. Nie bez powodu kupiłeś/dostałeś tę lodówkę w idealnym stanie.
    > Widać poprzedni właściciel nie miał już ochoty jej używać.

    No nie miał. Bo ta jest srebrno-lustrzana, a chciał czarną.
    Ale kupił jakiegoś samsunga - już na oko widać, że badziewie, które z
    pewnością nie tylko 20 lat nie wytrzyma, ale pewnie i 10...

    Osobnik zamożny, więc mu lata - no ale nie o tym tu mowa.

  • 13. Data: 2015-07-06 18:25:52
    Od: JK <j...@i...pl>

    W dniu 2015-07-06 o 18:12, sundayman pisze:

    > Znaczy chcesz powiedzieć, że w USA 20 lat temu produkowali zabójcze
    > lodówki ?

    No nie. Nie zjadały właścicieli. Tylko latami, powolutku ich truły.

> [...]
    > pewnością nie tylko 20 lat nie wytrzyma, ale pewnie i 10...
    >
    > Osobnik zamożny, więc mu lata - no ale nie o tym tu mowa.

    No właśnie, zamożny a nie chciał tego amerykańskiego cudu.

    JK

  • 14. Data: 2015-07-06 20:19:36
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "JK" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Tworzywa sztuczne (plastyki) mają to do siebie, że ulegają powolnej
    > degradacji. Albo pod wpływem światła (UV) albo tlenu, albo tego i tego.
    > Wynikiem degradacji jest ich żółknięcie, zwiększona kruchość, etc.

    Rozpieprzyłem dziś kilka starych obudów do pecetów. Ich cechą jest, jak
    zresztą wszystkich, plastykowy przód. Elementem rozbiórki było odczepienie
    zaczepu z korpusu metalowego. Nawet nie nacisnąłem mocno, praktycznie nie
    strzeliło nawet. Pękło, jakby było z marnie spiekanego proszku.
    Strasznie lubi pękać szajsowato zrobiony polistyren, szczególnie w chińskich
    badziewiach. Jakby 10 lat na słońcu leżał i plastyfikatory odeszły w niebyt.

    > Aby ten problem wyeliminować, dodaje się do tych "plastyków" różnych
    > substancji, plastyfikatorów i stabilizatorów (np. OTCs, BPA).

    A one ulatują wspierane nasłonecznieniem... Kiedyś się zapierałem przed
    oknami PCW. Niektóre miały cechę, że przy wysokiej temperaturze otoczenia,
    lubiły, ten tego, capić. Czymś nawet niespecjalnie określonym.

    > Pomyśl o nich jak o konserwantach w żywności. Chciałbyś zajadać się dżemem
    > naszpikowanym konserwantami? Nawet, jeśli ten dżem miałby

    Jeśli konserwantem byłby np. miód pszczeli, to chętnie.

    > dziesięcioletni termin przydatności do spożycia?

    W sklepie przyuważyłem kiedyś majonezy Helmans, czy jak to się pisze, z
    ponad rok przekroczonym terminem do spożycia, chyba 3 słoiczki. Ten zwykły,
    smakujacy jak mieszanka wody z solą. Jako, że mam trochę z natury badacza,
    postanowiłem wziąć je na chatę i zobaczyć, jakim zapachem zepsucia będą
    capić. I tu zaskoczenie, po otwarciu nie stwierdziem ani grama śladów, że
    majonez jest zepsuty, obwąchałem dokładnie, zapach jak świeżego...
    Skosztowałem i w sumie zjadłem... ani śladu sraczki, ani niczego
    poważniejszego, po prostu NIC. Nadawał się do zjedzenia.
    Majonez zrobiony własnoręcznie, robię, jak trzeba, NAJDALEJ po tygodniu
    nadaje się jedynie do kibla. Ale chyba nie muszę mówić, jaki majonez wolę?
    :))

    > P.S. Nie bez powodu kupiłeś/dostałeś tę lodówkę w idealnym stanie.
    > Widać poprzedni właściciel nie miał już ochoty jej używać.

    Starość moralna urządzenia, może potrzebował dostępu do netu i, żeby mu
    lodówka na fejsie ogłaszała, że "właśnie zjadłem parówkę"... ) i przy okazji
    każde otwarcie drzwiczek)... LUBIĘ TO...
    Na szczęście nie mam FB i nie zamierzam (chyba, że moją mocą by to-to padło
    z hukiem, to wtedy zakładam konto od zaraz), więc wystarczy mi stary polski
    dwudziestokilkuletni Polar 246, chłodzący na tyle dobrze, że nie potrzebuję
    lepszej maszyny. Na chuj z przeproszeniem mi te wszystkie bajery, jak
    temperatura w środku mierzona z dokładnością do dziesiątych stopnia, jak
    jakieś obiegi powietrza wspomagane komputerem, wymyślny "design" mający
    zaspokoić głównie próżność.
    Wsadzam mleko, wsadzam colę, po przewidzianym na to czasie mam chłodne
    napoje, które z przyjemnością wypijam. Zamrażalnik dla lodow i pizzy
    sprawuje się należycie... I jestem pewien, że zanim moja lodówka pomyśli o
    tym, by paść, to te nowoczesne zepsują się po kilka razy, bo np. z
    materiałów komponowanych, dla zniżenia kosztów pewnie, na granicy
    wytrzymałości. A w swojej lodówce jedyne, co musiałem wymienić, to żarówka
    :P Kosztująca chyba coś koło 2-3 PLN... Ale to taka żarowki uroda.

    896510439 896126048 222478125 222478457 814605444

  • 15. Data: 2015-07-06 20:40:32
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    sundayman pisze:

    > Dostałem w prezencie lodówkę :)
    >
    > Znaczy znajomy postanowił sobie wymienić dużą lodówkę w domu, taką
    > side-by-side, bo mu się znudził kolor :)
    >
    > Lodówka to jakiś model AMANA, nie pomiętam cyferek - wielkie bydlę

    O, właśnie w tym momencie przypomniał mi się ten śmieszny gostek, co
    tu w grudniu zeszłego roku przyszedł z lodówką. Czteroletnia AMICA
    to była. Podobno nawet jeszcze trochę działała. Tylko silnik wydawał
    odgłos jak traktor, termostat zepsuty, a w obiegu brakowało czynnika.
    Poza tym mniód-malyna.

    Chciał ją sprzedać.

    > No kuśwa - dlaczego w EU musimy mieć gorzej i drożej ??

    No, cenią się u nas ludze.

    --
    Jarek

  • 16. Data: 2015-07-06 20:47:34
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Dzialac dziala, ale my tu o kolorze plastikow, a nie o dzialaniu.

    Niespecjalnie spodziewam się, by jedno było chu-chu, a drugie dobre,
    plastiki nie nadające się nawet na sedes, to i pewnie reszta też nie
    wytrzyma, kolor w sumie jest tu mniej ważny. Chociaż jak jadę autobusem, to
    wolałbym autobus z wyglądu, powiedzmy, spłowiały, ale sprawny, niż
    wyglądający jak funkiel nówka, odpicowany jak na koncert galowy, a na
    zakręcie przegub mu się złamnie, albo oś urwie, czy miech pęknie...

    > Poza tym opinii z 20-letniego Polara nie przekladalbym na 10-letniego, czy
    > obecnego.

    Ale na porównanie ich już bym się porwał.

    > Mam taka nadzieje ... ale kto ich tam wie.
    > Moze agregat made in china, moze w nim duzo plastikowych czesci, moze
    > zaprojektowane padniecie po 6 roku ...

    Jak pewnie firmie nie zależy na wizerunku...?
    Mam mini-robocika, firmy Moulinex. Urządzenie w wieku takim, że spokojnie,
    plastiki miały prawo popękać (co zresztą się stało w końcu), datowane na 2
    czedrwca 77, więc 38-letnie. Przyszło mi poddać je konserwacji. Rozebrałem
    więc na czynniki pierwsze, celem przesmarowania łożysk i skrzyni biegów,
    jednostopniowej. Co się dało skleiłem, co nie, to nie, szczotki i komutator
    w stanie, jak na taki wiek, idealnym. Nic nie przypalone, nic nie
    nadtopione, najwyżej przyżółknięte ze starości. Smar w zadziwiająco dobrym
    stanie, zebrałem go więc i z dużym zapasem starczyło na ponowne smarowanie,
    przyprawiłem odrobiną WD40 dla upłynnienia, zadbałem, by nie było za
    rzadkie. Skręciłem i jestem pewien, że obudowa bvyć może rozsypie się na
    amen, a urządzenie nadal będzie sprawne. Ale, koła zębate są nacinane
    ukośnie, są z metalu, nie jak w naszej Jadze z nylonu i wyrabiają się na
    potęgę... Zaś na tabliczce jest Moulinex Zurich, a Made, jest in France. To
    o czymś świadczy.
    A ja... szczerze jestem ciekaw, ile by wytrzymała maszynka tej firmy,
    wyprodukowana dzisiaj, w jakim stanie byłby komutator i szczotki, smar w
    przekładni, z czego były by w niej kółka, z czego obudowa przekładni... I
    wreszcie - co by tak naprawdę miała na tabliczce znamionowej...
    Hałaśliwe to, ale, jak zobaczyłem przy konserwacji, nie do zajebania.
    Jeszcze jedno, co mnie ciekawi - jakie były by różnice w traktowaniu, jakby
    jedna osoba miała wypróbować tę moją, starą i współczesną nowoczesną...?

    896510439 896126048 222478125 222478457 814605444

  • 17. Data: 2015-07-06 21:28:33
    Od: Dupek Żołędas <s...@g...com>

    W dniu 06-07-15 o 17:32, JK pisze:

> [...]
    >
    > P.S. Nie bez powodu kupiłeś/dostałeś tę lodówkę w idealnym stanie.
    > Widać poprzedni właściciel nie miał już ochoty jej używać.

    Dość rzadko jadam elementy lodówek na śniadanie,ale dla osób gustujących
    w takiej diecie to istotnie problem.
    Jako chemik z drugiego wykształcenia powiem,że te przeróżne teorie o
    szkodliwościach tego i owego można sobie wsadzić.

    Poza tym...płać podwójny ZUS to będziesz żył wiecznie.
    Z tego co wiem jeszcze nikomu się nie udało.

  • 18. Data: 2015-07-06 21:51:15
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2015-07-06 o 13:04, sundayman pisze:
    > Dostałem w prezencie lodówkę :)
    >
    > Znaczy znajomy postanowił sobie wymienić dużą lodówkę w domu, taką
    > side-by-side, bo mu się znudził kolor :)
    >
    > Lodówka to jakiś model AMANA, nie pomiętam cyferek - wielkie bydlę, z
    > kostkarką itp. Na marginesie śliczna - z lustrzaną powierzchnią.
    >
    > No i tak - lodówka ma chyba około 20 lat. No paręnaście na pewno.
    > Na instrukcji jest data druku 1994, lodówka była kupiona na pewno przed
    > 2000, w Holadnii.

    Nie wiem czemu narzekasz. Ja mam dwusprężarkowego Whirlpoola mającego z
    18 lat. Wymieniałem w nim tylko kiedyś termostat. Teraz trafił do garażu
    (na napoje i takie tam) z którego wywaliłem starego ponad 20 letniego
    Polara. Działał cały czas, tylko ramkę pod uszczelką zeżarła rdza i
    szybko się zaszraniał. A pierwsza jaką miałem to była jakaś Foka II.
    Podobno bardzo awaryjna. Działała z 25 lat.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 19. Data: 2015-07-06 22:34:46
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > szybko się zaszraniał. A pierwsza jaką miałem to była jakaś Foka II.
    > Podobno bardzo awaryjna. Działała z 25 lat.

    Ja nie narzekam, tylko stwierdzam fakt.
    Moja polska lodówka w mojej kuchni, mimo że ma 10 lat, jest wrakiem
    jeśli chodzi o ilość defektów różnych mechanicznych pierdółek w rodzaju
    plastykowych elementów w środku - czyli tam ramek, wsporników szyb itp.
    Chodzi, chłodzi - ale wygląda w środku jakby miała 100 lat a nie 10.

    A lodówka USA ma lat 20 i jest jak nowa.

    I to jest ciut zastanawiające.

  • 20. Data: 2015-07-07 10:30:07
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "sundayman" napisał w wiadomości grup

    >A lodówka USA ma lat 20 i jest jak nowa.

    >I to jest ciut zastanawiające.

    Przecież sam przyznałeś, ze hamerykanska była dużo droższa - nad czym się
    zastanawiać?

    To mniej więcej tak jakbyś chciał powiedzieć, że europejskie seichento po
    kolizji z Abramsem udowodniło, że Europa to dno, a amerykanie robią dobry
    sprzęt.