  • 11. Data: 2018-03-08 10:58:08
    Temat: Re: Czestotliwosc sieci
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jedrek" napisał w wiadomości grup
    >Jeden za drugim powtarza tą sensację. Interia też obowiązkowo tu
    >musiała klepnąć:
    >http://nt.interia.pl/news-zegary-elektroniczne-moga
    -spozniac-sie-o-okolo-piec-minut-dl,nId,2554049
    >Obstawiam, że dziś mało co ma napędzany zegarek z sieci 50Hz.
    >To raczej proste radyjka chińskie miały.
    >Dziś większość sprzętów RTV AGD przecież ma swój proc i zegarek takt
    >bierze z rezonatora, który napędza proc.

    Byc moze ... bo w artykule przeciez napisano - sprzet AGD.
    Kuchenki np.
    Jakbys wiecej czasu spedzal w kuchni niz przed telewizorem ... :-P

    >Inna sprawa, że drgań rezonatora nikt nie kalibruje w procesie (bo to
    >produkt dla plebsu i nikt na produkcji nie będzie się pochylał 2
    >minuty dłużej aby skalibrować) produkcji tylko obsadzają go
    >zalecanymi pojemnościami na "pałę", stąd sklepowa mikrofala zanim ją
    >skorygowałem pojemnościami przy kwarcu 4194304Hz pędziła zegarek
    >szybciej o +10sek/dobę.

    Zegarki sa jednak dokladniejsze, nawet te tanie.
    Widac opanowali proces automatycznej kalibracji.

    J.

  • 12. Data: 2018-03-08 11:02:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mirek" napisał w wiadomości grup
    On 07.03.2018 16:22, e...@g...com wrote:
    >Mocno wątpliwe. Trzeba by założyć, że większość silników indukcyjnych
    >jest zasilanych wprost z siei i jest obciążone wentylatorem (lub
    >czymś o podobnej charakterystyce).

    Tym niemniej jak generator jest mocno obciazony a kociol za malo
    wydajny, to turbina musi zwolnic.

    Gdzies tam jeszcze napiecie jest. Wystarczy zmniejszyc i juz sprzet
    pobiera mniej mocy, i turbina mniej obciazona, ale ...

    >Zmniejszenie napięcia może nawet pogorszyć sprawę, bo wszelkie
    >przetwornice, falowniki pociągną większy prąd, co spowoduje większe
    >straty...

    No wlasnie, teraz wszedzie automaty i siec juz sie nie da tak prosto
    uregulowac.

    J.

  • 13. Data: 2018-03-08 11:10:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Waldemar" napisał w wiadomości grup
    >Najniższa częstotliwość zmierzona u mnie w domu w Opolu w latach
    >70tych to 47,5Hz, chwila, zanim wyłączyło się kompletnie. Ojciec
    >przyniósł z pracy miernik języczkowy częstotliwości.

    Moj zegarek pamieta jeszcze PRL (dwa razy przestrajany :-)

    Za PRL to on sie czesto ... spieszyl. Co wk* bylo, bo przestawic go o
    minute do przodu to latwo, ale do tylu to trudno, bo mial tylko "w
    przod".
    Ale bywaly dni, gdy potrafil sie 20 minut spoznic.
    20 minut to jakies 1.5%, czyli 0.7Hz.

    Ale nie wykluczam, ze chwilowo moglo byc jeszcze mniej - zegarek
    srednia dobowa pokazuje.

    J.

  • 14. Data: 2018-03-08 12:12:38
    Od: Adam <a...@s...poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-03-07 o 13:51, J.F. pisze:
    > https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/nauka-i-technik
    a/twój-elektroniczny-zegarek-zaczął-się-spóźniać-to-
    nie-przypadek/ar-BBJWGuD

    > Faktycznie - sam przyspieszylem zegarek o pare minut.
    >
    > Czyzby duze mrozy obciazyly elektrownie ?
    > Czy za duzo tego ekologicznego pradu, co sie dostosowuje do reszty.
    >
    > Ciekawe czy teraz zegarki przyspiesza ...

    Zrobiłem statystykę dla ostatniego tygodnia.
    UPS loguje mi dwukrotnie w ciągu minuty.
    Podsumowanie:

    Częstotliwoćś ilość
    49,8 1
    49,9 14740
    50,0 271580
    50,1 3292

    Czyli sumarycznie - następuje zwolnienie.

    Kilka, może kilkanaście rekordów musiałem wyrzucić, bo były "krzaki",
    ale to ilość bez znaczenia statystycznego.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 15. Data: 2018-03-08 12:35:49
    Od: Adam <a...@s...poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-03-08 o 12:12, Adam pisze:
> [...]
    >
    > Kilka, może kilkanaście rekordów musiałem wyrzucić, bo były "krzaki",
    > ale to ilość bez znaczenia statystycznego.

    Jeszcze jedno, ale już bez statystyki. Zakres napięć wejściowych jest od
    212,2V (kilka wystąpień) do 236,8V (też kilka wystąpień).

    Jak ktoś chce, to mogę gdzieś położyć pełen arkusz.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 16. Data: 2018-03-08 13:12:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a/twój-elektroniczny-zegarek-zaczął-się-spóźniać-to-
    nie-przypadek/ar-BBJWGuD

    >Zrobiłem statystykę dla ostatniego tygodnia.
    >UPS loguje mi dwukrotnie w ciągu minuty.

    Moj tez loguje, ale czyni to IMO niewiarygodnie.
    Poza tym pewnie zapakowano do niego "zwykly kwarc", a nie zegarkowy, a
    tu przy okazji mroz zaatakowal biuro :-)

    aczkolwiek

    50,1491 - srednia 26.2-4.3
    50,1901 - tydzien wczesniej
    50,2146 - jeszcze wczesniej
    50,2142
    50,2392
    50,2081
    50,2107

    50,23 - srednia z pol roku

    sam fakt, ze mu wychodzi 50.2 swiadczy o nim zle, ale spadek jakby
    widac ...

    J.

  • 17. Data: 2018-03-08 13:32:55
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-03-08 o 10:35, Waldemar pisze:

    > Najniższa częstotliwość zmierzona u mnie w domu w Opolu w latach 70tych
    > to 47,5Hz, chwila, zanim wyłączyło się kompletnie. Ojciec przyniósł z
    > pracy miernik języczkowy częstotliwości.
    No ale to było przed padem czyli system przeciążony, normalnie jak
    słyszałem od energetyków to
    dobijało do 1Hz-a, ale to już było bardzo źle i musieli szybko ratować
    system.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 18. Data: 2018-03-08 13:34:43
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Tu macie oficjalne dane nie bieżąco:
    https://www.swissgrid.ch/swissgrid/en/home/experts/t
    opics/frequency.html

    Skumulowane opóźnienie jest 345 sekund i jakoś nie maleje, chociaż
    obiecywali nadrobienie...

    Ale i już nie rośnie, może zostawią jak jest...

    MJ

  • 19. Data: 2018-03-08 13:47:52
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

> [...]
    > 50,0    271580
    > 50,1    3292
    >
    > Czyli sumarycznie - następuje zwolnienie.

    Coś w tym musi być, bo u mnie zawsze było równo 50.0. a teraz patrzę -
    49.6/50.0, i to tak pół na pół na oko. Najwyraźniej z taką
    rozdzielczością mierzy, bo innych wartości nie widzę. Napięcie sieci
    może jakieś 2V niższe, ale to najwyżej.
    Pozdrawiam

    DD

  • 20. Data: 2018-03-08 13:49:39
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

> [...]
    > obiecywali nadrobienie...
    >
    > Ale i już nie rośnie, może zostawią jak jest...

    niech nie nadrabiają, znowu piekarnik będę musiał przestawiac;)

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl