eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Dlaczego plug-iny są cięższe?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 27

  • 11. Data: 2020-03-20 13:06:30
    Temat: Re: Dlaczego plug-iny są cięższe?
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-03-2020 o 11:53, ddddddddddddd pisze:
    > W dniu 20.03.2020 o 06:26, Cavallino pisze:
    >>>
    >>> takie testy to ogólnie są do bani...
    >>> z drugiej strony co mnie interesuje zużycie paliwa z pustym aku jeśli
    >>> taki będę miał 4 razy w roku?
    >>
    >> Ale te testy nie są dla Ciebie, tylko do wyznaczenia ile smrodzi dany
    >> model.
    >> Więc powinny być robione w najgorszych możliwych warunkach, czyli w
    >> tym przypadku przy założeniu nienaładowanego aku.
    >
    > ok, myślałem że chodzi o testy zużycia paliwa a nie co2.

    Jedno z drugiego wynika.

    > Tylko nadal bez
    > sensu byłoby testować tylko z rozładowanymi aku - bo wtedy wiadomo że to
    > tylko silnik spalinowy z dodatkową masą albo nawet dodatkowym zużyciem
    > na ładowanie baterii - jednak jak ktoś kupuje plugin, to zwykle nie po
    > to, żeby jej nie ładować z gniazdka

    Ale z gniazdka naładuje na 40-50 km i to w optymalnych warunkach.
    A auta w tej cenie, zazwyczaj są eksploatowane na znacznie większych
    przebiegach dziennych i wtedy smrodzą bardziej niż inne.


  • 12. Data: 2020-03-20 13:14:39
    Temat: Re: Dlaczego plug-iny są cięższe?
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 20.03.2020 o 13:06, Cavallino pisze:
    >
    > Ale z gniazdka naładuje na 40-50 km i to w optymalnych warunkach.
    > A auta w tej cenie, zazwyczaj są eksploatowane na znacznie większych
    > przebiegach dziennych i wtedy smrodzą bardziej niż inne.
    >

    Znam z widzenia mnóstwo suwów i dużych sedanów albo kombi jeżdżących
    głównie na trasie dom-przedszkole-praca typu 10-15 km.

    Nawet dojazd 30 km spod Warszawy do biura też byłby do ogarnięcia na
    samym prądzie.

    Ale że za drogie te wszystkie elektryki są, to fakt.

    MJ


  • 13. Data: 2020-03-20 13:51:57
    Temat: Re: Dlaczego plug-iny są cięższe?
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-03-2020 o 13:14, Michal Jankowski pisze:
    > W dniu 20.03.2020 o 13:06, Cavallino pisze:
    >>
    >> Ale z gniazdka naładuje na 40-50 km i to w optymalnych warunkach.
    >> A auta w tej cenie, zazwyczaj są eksploatowane na znacznie większych
    >> przebiegach dziennych i wtedy smrodzą bardziej niż inne.
    >>
    >
    > Znam z widzenia mnóstwo suwów i dużych sedanów albo kombi jeżdżących
    > głównie na trasie dom-przedszkole-praca typu 10-15 km.

    I właściciele dopłacą drugie tyle do plug-ina, żeby jeździć 10 km dziennie?
    Wątpię.

    >
    > Nawet dojazd 30 km spod Warszawy do biura też byłby do ogarnięcia na
    > samym prądzie.

    Gdyby korków nie było i było ciepło, to pewnie tak
    Ale już powrót nie.


  • 14. Data: 2020-03-20 16:05:48
    Temat: Re: Dlaczego plug-iny są cięższe?
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 20.03.2020 o 12:06, Cavallino pisze:
    >
    >> Tylko nadal bez sensu byłoby testować tylko z rozładowanymi aku - bo
    >> wtedy wiadomo że to tylko silnik spalinowy z dodatkową masą albo nawet
    >> dodatkowym zużyciem na ładowanie baterii - jednak jak ktoś kupuje
    >> plugin, to zwykle nie po to, żeby jej nie ładować z gniazdka
    >
    > Ale z gniazdka naładuje na 40-50 km i to w optymalnych warunkach.
    > A auta w tej cenie, zazwyczaj są eksploatowane na znacznie większych
    > przebiegach dziennych i wtedy smrodzą bardziej niż inne.

    W Polsce może tak, poza - gdy miesięczna rata jest podobna jak w wersji
    spalinowej - lub gdy po prostu dodatkowe 50 EUR/GBP nie robi ci różnicy
    - już nie koniecznie.
    Rzekłbym, że większość nowych aut robi w pierwszych trzech latach max
    30-50.000 mil, nie istotne czy to Citigo czy BMW 7...

    --
    Pozdrawiam
    Lukasz


  • 15. Data: 2020-03-20 16:15:13
    Temat: Re: Dlaczego plug-iny są cięższe?
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-03-2020 o 16:05, ddddddddddddd pisze:
    > W dniu 20.03.2020 o 12:06, Cavallino pisze:
    >>
    >>> Tylko nadal bez sensu byłoby testować tylko z rozładowanymi aku - bo
    >>> wtedy wiadomo że to tylko silnik spalinowy z dodatkową masą albo
    >>> nawet dodatkowym zużyciem na ładowanie baterii - jednak jak ktoś
    >>> kupuje plugin, to zwykle nie po to, żeby jej nie ładować z gniazdka
    >>
    >> Ale z gniazdka naładuje na 40-50 km i to w optymalnych warunkach.
    >> A auta w tej cenie, zazwyczaj są eksploatowane na znacznie większych
    >> przebiegach dziennych i wtedy smrodzą bardziej niż inne.
    >
    > W Polsce może tak, poza - gdy miesięczna rata jest podobna jak w wersji
    > spalinowej -

    Ale jak może być podobna, jak cena dwa razy wyższa?


  • 16. Data: 2020-03-20 16:23:41
    Temat: Re: Dlaczego plug-iny są cięższe?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Cavallino,

    Friday, March 20, 2020, 1:06:30 PM, you wrote:

    >>>> takie testy to ogólnie są do bani...
    >>>> z drugiej strony co mnie interesuje zużycie paliwa z pustym aku jeśli
    >>>> taki będę miał 4 razy w roku?
    >>> Ale te testy nie są dla Ciebie, tylko do wyznaczenia ile smrodzi dany
    >>> model.
    >>> Więc powinny być robione w najgorszych możliwych warunkach, czyli w
    >>> tym przypadku przy założeniu nienaładowanego aku.
    >> ok, myślałem że chodzi o testy zużycia paliwa a nie co2.
    > Jedno z drugiego wynika.
    >> Tylko nadal bez
    >> sensu byłoby testować tylko z rozładowanymi aku - bo wtedy wiadomo że to
    >> tylko silnik spalinowy z dodatkową masą albo nawet dodatkowym zużyciem
    >> na ładowanie baterii - jednak jak ktoś kupuje plugin, to zwykle nie po
    >> to, żeby jej nie ładować z gniazdka
    > Ale z gniazdka naładuje na 40-50 km i to w optymalnych warunkach.
    > A auta w tej cenie, zazwyczaj są eksploatowane na znacznie większych
    > przebiegach dziennych i wtedy smrodzą bardziej niż inne.

    Bardziej nie powinny. Jednak jest odzysk energii z hamowania i
    wspomaganie ruszania. Czasy pierwszej generacji Priusa już minęły.

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 17. Data: 2020-03-20 16:38:00
    Temat: Re: Dlaczego plug-iny są cięższe?
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-03-2020 o 16:23, RoMan Mandziejewicz pisze:
    > Hello Cavallino,
    >
    > Friday, March 20, 2020, 1:06:30 PM, you wrote:
    >
    >>>>> takie testy to ogólnie są do bani...
    >>>>> z drugiej strony co mnie interesuje zużycie paliwa z pustym aku jeśli
    >>>>> taki będę miał 4 razy w roku?
    >>>> Ale te testy nie są dla Ciebie, tylko do wyznaczenia ile smrodzi dany
    >>>> model.
    >>>> Więc powinny być robione w najgorszych możliwych warunkach, czyli w
    >>>> tym przypadku przy założeniu nienaładowanego aku.
    >>> ok, myślałem że chodzi o testy zużycia paliwa a nie co2.
    >> Jedno z drugiego wynika.
    >>> Tylko nadal bez
    >>> sensu byłoby testować tylko z rozładowanymi aku - bo wtedy wiadomo że to
    >>> tylko silnik spalinowy z dodatkową masą albo nawet dodatkowym zużyciem
    >>> na ładowanie baterii - jednak jak ktoś kupuje plugin, to zwykle nie po
    >>> to, żeby jej nie ładować z gniazdka
    >> Ale z gniazdka naładuje na 40-50 km i to w optymalnych warunkach.
    >> A auta w tej cenie, zazwyczaj są eksploatowane na znacznie większych
    >> przebiegach dziennych i wtedy smrodzą bardziej niż inne.
    >
    > Bardziej nie powinny.


    >Jednak jest odzysk energii z hamowania i
    > wspomaganie ruszania.

    Ale w trasie nie działa, za to trzeba przewieźć dodatkowe kg.

    Żadna hybryda którą testowałem nie chciała spalić mniej niż podobny, a
    nawet większy diesel, przy podobnym stylu jazdy.


  • 18. Data: 2020-03-21 13:11:49
    Temat: Re: Dlaczego plug-iny są cięższe?
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 20.03.2020 o 15:15, Cavallino pisze:
    > W dniu 20-03-2020 o 16:05, ddddddddddddd pisze:
    >> W dniu 20.03.2020 o 12:06, Cavallino pisze:
    >>>
    >>>> Tylko nadal bez sensu byłoby testować tylko z rozładowanymi aku - bo
    >>>> wtedy wiadomo że to tylko silnik spalinowy z dodatkową masą albo
    >>>> nawet dodatkowym zużyciem na ładowanie baterii - jednak jak ktoś
    >>>> kupuje plugin, to zwykle nie po to, żeby jej nie ładować z gniazdka
    >>>
    >>> Ale z gniazdka naładuje na 40-50 km i to w optymalnych warunkach.
    >>> A auta w tej cenie, zazwyczaj są eksploatowane na znacznie większych
    >>> przebiegach dziennych i wtedy smrodzą bardziej niż inne.
    >>
    >> W Polsce może tak, poza - gdy miesięczna rata jest podobna jak w
    >> wersji spalinowej -
    >
    > Ale jak może być podobna, jak cena dwa razy wyższa?

    dokładnie tego nie przeglądałem więc mogę być w błędzie (po wstępnym
    sprawdzeniu uznałem że kredyt bardziej się opłaca, ale finalnie kupiłem
    tańsze auto bez kredytu) ale jeżeli różnica jest np. 80 funtów, a 30
    funtów zaoszczędzisz na road taxie, to 50 funtów nie robi już dużej
    różnicy (to raptem 3 flaszki czy 4 godziny pracy...) - a tyle też możesz
    zaoszczędzić na paliwie tankując z domowego gniazdka

    --
    Pozdrawiam
    Lukasz


  • 19. Data: 2020-03-21 13:27:09
    Temat: Re: Dlaczego plug-iny są cięższe?
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-03-2020 o 13:11, ddddddddddddd pisze:
    > W dniu 20.03.2020 o 15:15, Cavallino pisze:
    >> W dniu 20-03-2020 o 16:05, ddddddddddddd pisze:
    >>> W dniu 20.03.2020 o 12:06, Cavallino pisze:
    >>>>
    >>>>> Tylko nadal bez sensu byłoby testować tylko z rozładowanymi aku -
    >>>>> bo wtedy wiadomo że to tylko silnik spalinowy z dodatkową masą albo
    >>>>> nawet dodatkowym zużyciem na ładowanie baterii - jednak jak ktoś
    >>>>> kupuje plugin, to zwykle nie po to, żeby jej nie ładować z gniazdka
    >>>>
    >>>> Ale z gniazdka naładuje na 40-50 km i to w optymalnych warunkach.
    >>>> A auta w tej cenie, zazwyczaj są eksploatowane na znacznie większych
    >>>> przebiegach dziennych i wtedy smrodzą bardziej niż inne.
    >>>
    >>> W Polsce może tak, poza - gdy miesięczna rata jest podobna jak w
    >>> wersji spalinowej -
    >>
    >> Ale jak może być podobna, jak cena dwa razy wyższa?
    >
    > dokładnie tego nie przeglądałem więc mogę być w błędzie (po wstępnym
    > sprawdzeniu uznałem że kredyt bardziej się opłaca, ale finalnie kupiłem
    > tańsze auto bez kredytu) ale jeżeli różnica jest np. 80 funtów, a 30 funtów
    zaoszczędzisz na road taxie

    Różnica w racie między autem za 70 tys, a autem za 140 tys będzie
    dwukrotna, niezależnie od waluty.
    A angielskie przepisy podatkowe, na polskiej grupie dyskusyjnej,
    interesują mnie tyle co zeszłoroczny śnieg, o ile nie są standardem w UE.
    A nie są.


  • 20. Data: 2020-03-22 11:52:49
    Temat: Re: Dlaczego plug-iny są cięższe?
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 21.03.2020 o 12:27, Cavallino pisze:
    > W dniu 21-03-2020 o 13:11, ddddddddddddd pisze:
    >> W dniu 20.03.2020 o 15:15, Cavallino pisze:
    >>> W dniu 20-03-2020 o 16:05, ddddddddddddd pisze:
    >>>> W dniu 20.03.2020 o 12:06, Cavallino pisze:
    >>>>>
    >>>>>> Tylko nadal bez sensu byłoby testować tylko z rozładowanymi aku -
    >>>>>> bo wtedy wiadomo że to tylko silnik spalinowy z dodatkową masą
    >>>>>> albo nawet dodatkowym zużyciem na ładowanie baterii - jednak jak
    >>>>>> ktoś kupuje plugin, to zwykle nie po to, żeby jej nie ładować z
    >>>>>> gniazdka
    >>>>>
    >>>>> Ale z gniazdka naładuje na 40-50 km i to w optymalnych warunkach.
    >>>>> A auta w tej cenie, zazwyczaj są eksploatowane na znacznie
    >>>>> większych przebiegach dziennych i wtedy smrodzą bardziej niż inne.
    >>>>
    >>>> W Polsce może tak, poza - gdy miesięczna rata jest podobna jak w
    >>>> wersji spalinowej -
    >>>
    >>> Ale jak może być podobna, jak cena dwa razy wyższa?
    >>
    >> dokładnie tego nie przeglądałem więc mogę być w błędzie (po wstępnym
    >> sprawdzeniu uznałem że kredyt bardziej się opłaca, ale finalnie
    >> kupiłem tańsze auto bez kredytu) ale jeżeli różnica jest np. 80
    >> funtów,  a 30 funtów zaoszczędzisz na road taxie
    >
    > Różnica w racie między autem za 70 tys, a autem za 140 tys będzie
    > dwukrotna, niezależnie od waluty.

    ale miesięczny koszt hybrydy może już być niższy

    > A angielskie przepisy podatkowe, na polskiej grupie dyskusyjnej,
    > interesują mnie tyle co zeszłoroczny śnieg, o ile nie są standardem w UE.
    > A nie są.

    tak samo jak nikogo nie będzie interesować zużycie paliwa hybrydy z
    rozładowanym aku, bo akurat w Polsce tak będzie wykorzystywana...

    --
    Pozdrawiam
    Lukasz

strony : 1 . [ 2 ] . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: